Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Heb ik eerder gedaan, maar toen heel lang geen OTA update. Zodra ik wifi weer aan had staan binnen 2 dagen en sindsdien regelmatig.
Volgens mij heeft dat invloed, of zou jet toeval zijn?
Heeft inderdaad wel invloed op de updates. Als ik een update heel graag wil krijgen, zet ik wifi tijdelijk weer even aan.
Over het algemeen zit ik (met mn AP1) niet te springen om de updates, komen vanzelf een keer.
Als ik hier lees dat er nieuwe kaarten zijn, gaat ie op zeker aan de wifi ;)
 
Ja. WiFi connectie geeft ongeveer twee weken voorsprong bij het ontvangen van OTA updates...
(Goede actie om Vincent te gaan helpen, trouwens. Volgende keer ook een paar ouderwetse startkabels meenemen om de 12V accu weer aan de gang te krijgen...)
 
  • Like
Reactions: HWS
Waarom de wifi niet gewoon uitzetten?
Ik had ook problemen met te zwakke wifi waardoor de app niet kon connecteren.
Als je wifi uitzet, staat hij bij de volgende start vanzelf weer aan.
Ik heb dan mijn thuis-wifi laten ‘vergeten’, maar dan nog schakelt hij het mobiel netwerk uit en niet meer aan totdat je een reset doet.
Ik denk dat hij dat op basis van de locatie blijft doen. Heel vervelend.
 
De wagen staat in de werkplaats voor het herstellen van wat krassen. In 3 dagen heeft hij 1 km gereden en de typical is met 70km gedaald. Ik denk dat ze de verwarming laten op staan.
Ik heb die nu uit gezet met de app, maar vrees dat, als ze een deur open doen, de verwarming weer op slaat.
Bestaat er ook een werkplaatsstand?

Even bellen dat ze hem willen inpluggen? Als de verwarming altijd zou opstaan zou hij wel veel meer verliezen dan dat zou ik denken. Maar met vaak actief te zijn verliest hij ook redelijk wat. En ook al staat hij niet bij Tesla, een stopcontact hebben ze toch overal.
Ik heb bij Tesla zelf ook al twee keer moeten bellen of ze onze auto konden opladen omdat hij bijna leeg was, daar kijken ze ook niet naar de batterijstand (en ze vinden het ook absoluut niet erg dat de batterij bijna leeg is, want zolang die niet helemaal leeg is, kan dat geen kwaad beweerden ze :mad:).
 
Ik persoonlijk zou dit een riskante onderneming vinden, en volgens mij heb je dan nog geen superchargen maar als dat wel zo is laat ik mij graag corrigeren.

Garandeert de verkoper ook dat je hem zo op NL krijgt? En, indien jonger dan 4 jaar/80.000km: krijg je wel garantie in Europa? Een Zwitserse Tesla moet terug naar Zwitserland voor garantie...

Scheelt het echt zo veel dat het deze moeite waard is?
 
Navigatie van US spec auto's werkt wel hier in de EU.
Maar inderdaad, ombouwen van laadpoort en vervangen van de internetconnectiviteit is mijl op zeven. Verder is er nog wat met de koplampen die geen EU-keur hebben en het ontbrekende mistachterlicht.
Tesla support (en/of) garantie ben je sowieso kwijt na dergelijke aanpassingen.
Hoe goedkoop moet die auto wel niet zijn om hier langer dan vijf minuten over na te denken?
 
Navigatie van US spec auto's werkt wel hier in de EU.
Maar inderdaad, ombouwen van laadpoort en vervangen van de internetconnectiviteit is mijl op zeven. Verder is er nog wat met de koplampen die geen EU-keur hebben en het ontbrekende mistachterlicht.
Tesla support (en/of) garantie ben je sowieso kwijt na dergelijke aanpassingen.
Hoe goedkoop moet die auto wel niet zijn om hier langer dan vijf minuten over na te denken?
Ik overweeg het niet echt maar puur uit interesse wil ik wel eens weten hoe de vork aan de steel zit.
De auto heeft zijn EU keuring al en is ingeschreven in Duitsland nu, de autohandelaar rijdt er nu zelf mee.
De auto moet 45k kosten.
 
Ik overweeg het niet echt maar puur uit interesse wil ik wel eens weten hoe de vork aan de steel zit.
De auto heeft zijn EU keuring al en is ingeschreven in Duitsland nu, de autohandelaar rijdt er nu zelf mee.
De auto moet 45k kosten.
45k klinkt goedkoop. Voor iets meer kun je ook al bij Leasbijtellingvrij terecht. Ik zou er niet aan beginnen maar als je tevreden bent zOnder te kunnen superchargen, zonder garantie, zeer lange laadtijden ivm laden op 1 fase... Misschien dat je met een Amerikaanse ChaDeMo adapter wel sneller bij Fastned e.d. zou kunnen laden.
 
Andere beginnersvraag. Misschien al gepasseerd maar kon er niet zo snel iets over vinden.

Ik lees regelmatig iets over de 'koude accu'. Hij zou ongeveer 30 km nodig hebben om warm te worden en dan bv ook traag chargen. Nou is mijn woon-werk 12 km enkele reis, met andere woorden, de accu heeft dan weinig kans om warm te worden. Is dat nadelig voor de accu? Ik ga s'nachts thuis chargen. Warmt de accu dan niet op als jij aan de lader hangt?

Alvast bedankt!
 
Andere beginnersvraag. Misschien al gepasseerd maar kon er niet zo snel iets over vinden.

Ik lees regelmatig iets over de 'koude accu'. Hij zou ongeveer 30 km nodig hebben om warm te worden en dan bv ook traag chargen. Nou is mijn woon-werk 12 km enkele reis, met andere woorden, de accu heeft dan weinig kans om warm te worden. Is dat nadelig voor de accu? Ik ga s'nachts thuis chargen. Warmt de accu dan niet op als jij aan de lader hangt?

Alvast bedankt!
Dit is niet nadelig voor de accu. Alleen wat minder comfortabel omdat de regen(eratie) sterk is verminderd.
De accu warmt bij het laden met 11 kW (3 x 16A) nauwelijks op. Laden met 16,5 kW, het maximum van de huidige lader, doet het al beter.
De 'oude' dubbele laders zijn dan in het voordeel. Die kunnen met 3 x 32A, dus 22 kW laden. Dat vereist wel een tot 3 x 40A verzwaarde en dus duurdere huisaansluiting.
Daarmee wordt de accu, mits je ongeveer een uur voor vertrek gaat laden, wel warm en zijn de gele streepjes verdwenen of verdwijnen na de eerste kilometers.