Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hier een beginnersvraag. M'n Tesla staat in bestelling en wordt eind feb/begin mrt verwacht. Ik hoorde over een aangepast middenconsole dat je los kunt bestellen om daar wat spullen in op te kunnen bergen plus de mogelijkheid om je telefoon op te laden. Is dit een origineel Tesla-product? En zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En zijn er meer tips voor beginners zoals ik. Ik hoor het graag!
 
Hier een beginnersvraag. M'n Tesla staat in bestelling en wordt eind feb/begin mrt verwacht. Ik hoorde over een aangepast middenconsole dat je los kunt bestellen om daar wat spullen in op te kunnen bergen plus de mogelijkheid om je telefoon op te laden. Is dit een origineel Tesla-product? En zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En zijn er meer tips voor beginners zoals ik. Ik hoor het graag!

Ja die is er van Tesla zowel voor voorin (premium front console) als voor achterin (premium rear console): http://shop.teslamotors.com/collections/model-s .
Maar ook verkrijgbaar via EVannex.

En toch: Die middenconsole is in ouderwetse autos met verbrandingsmotor en versnellingsbak eigenlijk een afdeksel van allerlei mechanische spullenboel. De maagdelijke ruimte die de Model S biedt wordt door zo'n namaak afdeksel in mijn ogen een beetje bezoedeld. En heb je eigenlijk helemaal niet nodig. Als ik jou was zou ik je hang naar het verleden onderdrukken...
 
Ja die is er van Tesla zowel voor voorin (premium front console) als voor achterin (premium rear console): http://shop.teslamotors.com/collections/model-s .
Maar ook verkrijgbaar via EVannex.

En toch: Die middenconsole is in ouderwetse autos met verbrandingsmotor en versnellingsbak eigenlijk een afdeksel van allerlei mechanische spullenboel. De maagdelijke ruimte die de Model S biedt wordt door zo'n namaak afdeksel in mijn ogen een beetje bezoedeld. En heb je eigenlijk helemaal niet nodig. Als ik jou was zou ik je hang naar het verleden onderdrukken...

Als de Tesla meer vakken en zo had gehad zou ik je zo gelijk geven, maar die zijn er nagenoeg niet. Dan is zo'n middenconsole wel erg handig.

Coen, hier heb je een link naar een draadje over middenconsoles voor de Model S:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/37914-Middenconsole-gearriveerd

Let wel: de originele Tesla middenconsole voor voorin is thans alleen in pianozwarte lak verkrijgbaar. Die van EVAnnex is in alle Model S afwerkingen leverbaar.
 
Ja, maar mogelijks niet te pakken via dit gat. het kabeltje zit met tape samen gebonden aan een grotere boom en loopt niet echt achter het gat.
De bekleding moet je naar beneden trekken zodat deze van achter de rand komt en dan kan je achter de bekleding het kabeltje los maken en door het gat steken.


Merci voor de info!
Daarstraks heb ik vlug het eerste lampje er ingestoken, na het maanden lang in de kast te laten liggen.
Eindelijk begin ik licht in de duisternis te zien!

image.jpeg
 
Beginners vraag: Ik heb de Tesla app gedownload op mijn iphone. account aangemaakt. telefoon met Blutooth verbonden, getest door een gesprek te voeren. Bij safety en security instellingen remote access open gezet. Maar.... de app ziet geen auto waarmee er verbinding gemaakt kan worden. Dus ergens doe ik iets fout... Graag advies. bvd
 
Beginners vraag: Ik heb de Tesla app gedownload op mijn iphone. account aangemaakt. telefoon met Blutooth verbonden, getest door een gesprek te voeren. Bij safety en security instellingen remote access open gezet. Maar.... de app ziet geen auto waarmee er verbinding gemaakt kan worden. Dus ergens doe ik iets fout... Graag advies. bvd
Je zou volgens mij niet een nieuw account moeten aanmaken maar je bestaande MyTesla account moeten gebruiken. Als het goed is heeft de DS jouw auto aan jouw account gekoppeld voor remote access. Probeer het eens met jouw MyTesla account, welke je de auto mee besteld hebt zeg maar.
 
Hier een beginnersvraag. M'n Tesla staat in bestelling en wordt eind feb/begin mrt verwacht. Ik hoorde over een aangepast middenconsole dat je los kunt bestellen om daar wat spullen in op te kunnen bergen plus de mogelijkheid om je telefoon op te laden. Is dit een origineel Tesla-product? En zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En zijn er meer tips voor beginners zoals ik. Ik hoor het graag!

Ik heb de originele Tesla middenconsole. Het is bepaald geen staaltje hoogwaardige kwaliteit, maar ben blij dat ik hem heb. Er zit inderdaad een iPhone lightning connector in waarmee je je iPhone kunt opladen, maar in het donker zit je (of, ik in elk geval) oeverloos te prutsen om je iPhone erop te plaatsen. Kritiek genoeg dus op die middenconsole, maar persoonlijk vind ik alles boven dat gapende gat gaan waarin alles door je auto slingert. Ik houd van minimalisme, maar het argument dat het bij een ICE alleen maar dient om mechanische elementen weg te moffelen en dus in de Tesla niet nodig is gaat voor mij niet op. Ben blij met de broodnodige opbergruimte en ik vond dat gat eigenlijk een beetje armoedig. Maar goed, dat is persoonlijk.
Ik weet alleen niet wat nu de leverbaarheid is...die was belabberd.
 
Dat betekent dus dat slechts het hebben van een Blutooth koppeling met de auto niets te maken heeft met de app op de iphone die contact zoekt met de auto. M.a.w. je moet de auto ook in inloggen? Omdat dit via wifi gaat en niet via Blutooth. Slechts bij settings en security de mogelijkheid open zetten lijkt me niet voldoende, dus hoe en waar koppel in mijn account (ik heb er 1) aan de auto?

Aanvulling : koppeling met Bluetooth staat volledig los van koppeling met je account.

Er zijn een vijftal smartphones gekoppeld via Bluetooth met mijn wagen (vrouw en kroost), maar alleen ik heb toegang tot mijn account en bijgevolg met de app.
 
Dat betekent dus dat slechts het hebben van een Blutooth koppeling met de auto niets te maken heeft met de app op de iphone die contact zoekt met de auto. M.a.w. je moet de auto ook in inloggen? Omdat dit via wifi gaat en niet via Blutooth. Slechts bij settings en security de mogelijkheid open zetten lijkt me niet voldoende, dus hoe en waar koppel in mijn account (ik heb er 1) aan de auto?

Ik veronderstel dat je met je account kan inloggen op my.tesla ...
Als je op de app dezelfde credentials gebruikt, moet de auto verschijnen in de app.

Indien niet : Tesla contacteren, dan moeten zij uw auto nog koppelen aan uw account.

Succes.
 
Ik heb de originele Tesla middenconsole. Het is bepaald geen staaltje hoogwaardige kwaliteit, maar ben blij dat ik hem heb. Er zit inderdaad een iPhone lightning connector in waarmee je je iPhone kunt opladen, maar in het donker zit je (of, ik in elk geval) oeverloos te prutsen om je iPhone erop te plaatsen. Kritiek genoeg dus op die middenconsole, maar persoonlijk vind ik alles boven dat gapende gat gaan waarin alles door je auto slingert. Ik houd van minimalisme, maar het argument dat het bij een ICE alleen maar dient om mechanische elementen weg te moffelen en dus in de Tesla niet nodig is gaat voor mij niet op. Ben blij met de broodnodige opbergruimte en ik vond dat gat eigenlijk een beetje armoedig. Maar goed, dat is persoonlijk.
Ik weet alleen niet wat nu de leverbaarheid is...die was belabberd.


Mee eens, heb er zelf ook maar één besteld. Aangezien er ook al geen vakjes in de deuren zitten, wordt het wel erg lastig om uberhaupt iets op te bergen. Het handschoenenkastje zit ook zo vol :) En het plastic tasje op de achterbank verdient ook geen schoonheidsprijs :)
 
GPX of GDB met laadpunten? :confused: :redface:
Er zijn tal van websites en apps om alle laadpunten te vinden en planningen op te stellen.

Juli 2016 staat een roadtrip Noorwegen in de planning.
Ik zou in voorbereiding graag onze trip in kaart willen brengen in Basecamp (Garmin routeplanner)
(Gebruik Basecamp al jaren voor het plannen van motortrips)

Helaas nog geen bestanden met laadpunten in een GPX of GDB formaat kunnen vinden.
(die ik dan in Basecamp kan gebruiken om de planning op te maken)

Tips zijn welkom :rolleyes:
 
Het lijkt inderdaad zo te zijn dat Tesla een auto moet koppelen aan je profiel in My Tesla. Bij een nieuwe doen ze dat bij aflevering. Maar een occasion, die feitelijk niet door Tesla wordt verkocht en waar Tesla zelf geen bemoeienis mee heeft, dat is een ander verhaal. Dus volgende week maar eens langs rijden.

Ik veronderstel dat je met je account kan inloggen op my.tesla ...
Als je op de app dezelfde credentials gebruikt, moet de auto verschijnen in de app.

Indien niet : Tesla contacteren, dan moeten zij uw auto nog koppelen aan uw account.

Succes.
 
Het lijkt inderdaad zo te zijn dat Tesla een auto moet koppelen aan je profiel in My Tesla. Bij een nieuwe doen ze dat bij aflevering. Maar een occasion, die feitelijk niet door Tesla wordt verkocht en waar Tesla zelf geen bemoeienis mee heeft, dat is een ander verhaal. Dus volgende week maar eens langs rijden.
Misschien een goed idee dan om Remote Access weer uit te zetten, anders zou de vorige eigenaar controle kunnen krijgen over de auto.