You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een vraagje; tijdens een tripje vind ik het vreemd dat op het scherm voor je af te lezen was dat ik bijvoorbeeld nog zo'n 150 kilometer in de accu had, dat ik volgens de navigatie nog circa 100 kilometer te gaan had, ik toch volgens de tripmeter aan zou komen met -3% en ik duidelijke waarschuwingen kreeg bij de navigatie dat ik, om de eindbestemming te halen, ergens moest gaan laden! Welke weergave is nu te vertrouwen?
Komt vaker voor. De auto moet even helemaal 'Power off' worden gezet. Dan 5 minuten rustig in de auto wachten en de auto daarna weer opstarten. Boodschap zal vrijwel zeker weg zijn en kwam bij mij ook niet meer terug.
Wat zou deze melding beteken?
Alles "lijkt" prima te werken.
(Morgen even melden bij Tesla, op een feestdag zullen die ook niet werkend zekers)
View attachment 168925
De Tesla heeft een extreem gunstige luchtweerstandscoëfficient van 0.24. De Mitsubishi is een model tank met een belachelijke hoge luchtweerstand. Daarnaast heeft Tesla alles voor elektrisch rijden geoptimaliseerd terwijl de Mitsu gewoon een ouderwetse benzineauto is.
Vraagje: Ik ben een jonge Tesla rijder, 2 weken rij ik er inmiddels mee rond. Ik heb vandaag eens gekeken hoeveel een dagelijks ritje van huis naar Utrecht aan KwH verbruikt. 116 km heen en terug, zo'n 22kwh. Rustig gereden in de spits, rond de 100km per uur.
Nu rijden we ook nog in een 'Mitsubsidie'. Daar kom ik op de batterij (rond de 11kwh) maar 25 tot 30 km ver mee. De helft dus van wat de Tesla bereikt. Waar ligt dat aan. Meer luchtweerstand of iets anders?. Ik vind het verschil wel heel groot.....
Wat Wim hierboven aangeeft is inderdaad van grote invloed. Maar ook dat de Mitsubishi geen 11 kWh beschikbaar heeft om te rijden. De totale capaciteit is inmiddels 12 kWh maar de bruikbare capaciteit ligt beduidend lager. Net als bij elke elektrische auto kan je niet de volledige capaciteit van de batterij benutten. Dit is vanwege de onherstelbare schade die een lithium-ion batterij op kan lopen als deze volledig ontladen wordt.
Dit aangezien ik weet dat bij BMW dit wel het geval is met adaptieve cruise control. Daar mag je aan 200km/h een muur naderen en hij zal voor die muur stil staan.
Dat zou mij ten zeer verbazen. Tenzij de wagen ettelijke honderden meter ver kan kijken.
En dan nog, hoe weet de wagen als er een auto stil staat je erom zal rijden of erop? Volgens mij schakelen de systemen in 'als het te laat is' om de impact proberen te verminderen, maar zal het ongeval niet vermijden.