Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
inderdaad - eerst uit de auto. Maar wil niet zeggen dat het andersom niet goed gaat -;) althans - vanmiddag ging dat ook weer goed.
heb het nu twee keer meegemaakt dat kabel niet uit auto te krijgen was. heb daarna kabel weer aan laadpaal gekoppeld, laden opnieuw gestart. Toen eerst auto ontkoppeld en daarna de laadpaal..
 
inderdaad - eerst uit de auto. Maar wil niet zeggen dat het andersom niet goed gaat -;) althans - vanmiddag ging dat ook weer goed.
heb het nu twee keer meegemaakt dat kabel niet uit auto te krijgen was. heb daarna kabel weer aan laadpaal gekoppeld, laden opnieuw gestart. Toen eerst auto ontkoppeld en daarna de laadpaal..

Had ook dit probleem. Van Tesla tip 2x rempedaal intrappen en dan loskoppelen. Dat hielp
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
inderdaad - eerst uit de auto. Maar wil niet zeggen dat het andersom niet goed gaat -;) althans - vanmiddag ging dat ook weer goed.
heb het nu twee keer meegemaakt dat kabel niet uit auto te krijgen was. heb daarna kabel weer aan laadpaal gekoppeld, laden opnieuw gestart. Toen eerst auto ontkoppeld en daarna de laadpaal..

maar dat lukte juist niet, ik had de laadsessie via de app al stopgezet en de laadpaal via het laadpasje afgesloten, vervolgens kreeg ik de kabel niet van de auto ontkoppeld
 
Ik wilde niet een apart draadje aanmaken voor deze vraag, maar ik kon zo ook geen goed draadje vinden waar de volgende vraag thuis zou kunnen horen. Daarom even hier:

Nu de buiten temperatuur daalt is het wel lekker om de verwarming hoog te zetten, maar ik merk een soort tocht/kou achterin de auto. Het lijkt niet zo warm te worden achterin als voorin. Nu zit er tussen de voorstoelen ook een ventilatie rooster. Dat rooster blaast de lucht naar de achterbank. Daar komt bij mij echter geen warme lucht uit maar koude lucht. Door het systeem van automatisch naar handmatig te zetten kun je de sterkte van de luchtstroom bepalen en dan voel ik dus alleen maar koude lucht. De roosters voor in de auto blazen dan op hetzelfde moment hele warme lucht. De temperatuur staat dan op (bijv) 21 graden. Buiten was het 2 graden op moment van testen.

Is dit normaal of hoort er gewoon warme lucht uit de roosters tussen de voorstoelen te komen? Iemand anders met dezelfde ervaring?
 
2 vraagjes van mij:

- als ik in de auto gebeld wordt en beller komt voor in mijn adresboek, dan zie ik nooit de naam, maar altijd alleen het tel. nummer. Maar als ik zelf bel, dan worden mijn contacten op alfabet weergegeven.
- waarmee onderhouden jullie het leder van je stoelen e.d.?
 
Ik wilde niet een apart draadje aanmaken voor deze vraag, maar ik kon zo ook geen goed draadje vinden waar de volgende vraag thuis zou kunnen horen. Daarom even hier:

Nu de buiten temperatuur daalt is het wel lekker om de verwarming hoog te zetten, maar ik merk een soort tocht/kou achterin de auto. Het lijkt niet zo warm te worden achterin als voorin. Nu zit er tussen de voorstoelen ook een ventilatie rooster. Dat rooster blaast de lucht naar de achterbank. Daar komt bij mij echter geen warme lucht uit maar koude lucht. Door het systeem van automatisch naar handmatig te zetten kun je de sterkte van de luchtstroom bepalen en dan voel ik dus alleen maar koude lucht. De roosters voor in de auto blazen dan op hetzelfde moment hele warme lucht. De temperatuur staat dan op (bijv) 21 graden. Buiten was het 2 graden op moment van testen.

Is dit normaal of hoort er gewoon warme lucht uit de roosters tussen de voorstoelen te komen? Iemand anders met dezelfde ervaring?

Viel mij ook op. Als ik de verwarming alleen op de roosters voor zet (en dus niet voorruit of voeten) en dan wat harder kwam er wel warme lucht uit, maar niet heel veel.
 
2 vraagjes van mij:

- als ik in de auto gebeld wordt en beller komt voor in mijn adresboek, dan zie ik nooit de naam, maar altijd alleen het tel. nummer. Maar als ik zelf bel, dan worden mijn contacten op alfabet weergegeven.
- waarmee onderhouden jullie het leder van je stoelen e.d.?

Je eerste punt, alleen nummer en geen naam, heb ik ook vaak. Daarnaast synchroniseert hij niet altijd mijn recent calls. Als ik bijv om 15:00 in de auto stap, laat hij maar mijn laatste gesprekken zien tot 10:00 oid ( toen ik ook nog in de auto zat ) kan soms wel een kwartier duren...de bluetooth verbinding wordt ook nog wel eens onderbroken ( niet tijdens bellen )...gebruik een Iphone SE met nieuwste firmware.
 
Ik zit met een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden: Ik heb de Tesla Wall Charger (7m kabel) klaar staan voor installatie. Wat ik wil weten is of ik er ook andere elektrische auto's (dan Tesla) mee kan laden. Ik krijg wat tegenstrijdige antwoorden namelijk. ;)
Oplaadinstallatie voor thuis (website Tesla)
De Tesla Wall Connector is de meest praktische manier om thuis te laden. Dit laadpunt heeft een vaste kabel die direct in de auto geplugd kan worden en is verkrijgbaar in twee verschillende kabellengtes; 2.5 en 7.5 meter. Alle elektrische auto’s met een type 2 aansluiting kunnen ook met een Tesla Wall Connector geladen worden.
 
Last edited:
Oplaadinstallatie voor thuis (website Tesla)
De Tesla Wall Connector is de meest praktische manier om thuis te laden. Dit laadpunt heeft een vaste kabel die direct in de auto geplugd kan worden en is verkrijgbaar in twee verschillende kabellengtes; 2.5 en 7.5 meter. Alle elektrische auto’s met een type 2 aansluiting kunnen ook met een Tesla Wall Connector geladen worden.
Nice. De verwarring kwam vast doordat je er bij een DeC weer niet met elke auto op kunt laden. Thanks.
 
Ik heb wat van de topics over publiek laden doorgenomen, maar ik vind niet direct een aanrader van een laadpas die goed is op aan te schaffen voor het geval dat je eens in nood publiek moet gaan laden.

Wat zijn de beste opties? Wetende dat:
  • Ik vooral in België laad
  • Ik dit enkel in nood zou gebruiken
  • Geen vaste kost wil betalen
  • Toch een oplossing wil die ook werkt in het buitenland
 
Ik heb wat van de topics over publiek laden doorgenomen, maar ik vind niet direct een aanrader van een laadpas die goed is op aan te schaffen voor het geval dat je eens in nood publiek moet gaan laden.

Wat zijn de beste opties? Wetende dat:
  • Ik vooral in België laad
  • Ik dit enkel in nood zou gebruiken
  • Geen vaste kost wil betalen
  • Toch een oplossing wil die ook werkt in het buitenland

laadpas van TheNewMotion : geen abo kosten.

of van PlugSurfing : eenmalige kost voor de sleutelhanger; verder geen abo.

Kijk eens op de respectivelijke sites voor laadpalen.
Succes.