Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
in mijn huidige auto gebruik ik een losse tomtom als navigatiesysteem maar dat gebruik ik enkel wanneer ik de route naar de bestemming niet ken. Ben ik juist als ik denk dat wanneer je met een tesla (of een andere elektrische wagen) wil gaan rijden dat je dan verplicht bent om steeds je bestemming in te geven (ook al ken je de route perfect)? Zo niet kan de computer geen berekening maken of je gaat toekomen met je lading.
 
in mijn huidige auto gebruik ik een losse tomtom als navigatiesysteem maar dat gebruik ik enkel wanneer ik de route naar de bestemming niet ken. Ben ik juist als ik denk dat wanneer je met een tesla (of een andere elektrische wagen) wil gaan rijden dat je dan verplicht bent om steeds je bestemming in te geven (ook al ken je de route perfect)? Zo niet kan de computer geen berekening maken of je gaat toekomen met je lading.
Net zoals je na verloop van tijd de weg naar een bestemming uit je hoofd hebt geleerd, schat je op een gegeven moment ook redelijk in of je er wel of niet gaat komen met je acculading.
 
in mijn huidige auto gebruik ik een losse tomtom als navigatiesysteem maar dat gebruik ik enkel wanneer ik de route naar de bestemming niet ken. Ben ik juist als ik denk dat wanneer je met een tesla (of een andere elektrische wagen) wil gaan rijden dat je dan verplicht bent om steeds je bestemming in te geven (ook al ken je de route perfect)? Zo niet kan de computer geen berekening maken of je gaat toekomen met je lading.

Als je wilt dat de computer aangeeft of je het gaat halen, moet je de bestemming wel invullen ja. De auto van 2016 kan nog geen gedachten lezen ;)

Je kunt ook in je agenda de adressen van je afspraken zetten, dan pakt de Tesla deze over.
 
Als je wilt dat de computer aangeeft of je het gaat halen, moet je de bestemming wel invullen ja. De auto van 2016 kan nog geen gedachten lezen ;)

Je kunt ook in je agenda de adressen van je afspraken zetten, dan pakt de Tesla deze over.

Inderdaad een wat vreemd vraagje. Gelukkig dat het ingeven van een bestemming nergens zo simpel is als bij een Tesla. Bedrijfsnaam is meestal al voldoende om een keuze te krijgen uit vestigingen, de dichtsbijzijnde bovenaan. Nog een, wellicht overbodige, tip. Bij een adres, eerst het huisnummer invullen en dan de straatnaam. Die straatnaam heeft hij vaak al na een paar karakters gevonden en je moet hem anders helemaal afmaken voordat je aan het huisnummer toekomt. En hij geeft ook nog aan wat je over hebt (of tekort gaat komen) op de terugreis.
 
tesla-supercharger-kitzbuhel_40446.jpeg


tesla-supercharger-kitzbuhel_43390.jpeg


Is wel een vreemde opzet...
 
Bij het wassen van de wagen of ander werk op de oprit luister ik graag naar muziek van de wagen via open dak of vensters. Met de Tesla is dat lastig. Radio stopt bij het sluiten van de deuren of als je de handrem via het scherm opzet, blijven de lichten branden (verbruik?).
Mis ik iets?
 
Bij het wassen van de wagen of ander werk op de oprit luister ik graag naar muziek van de wagen via open dak of vensters. Met de Tesla is dat lastig. Radio stopt bij het sluiten van de deuren of als je de handrem via het scherm opzet, blijven de lichten branden (verbruik?).
Mis ik iets?
Overigens handig om bij het wassen van de auto de ramen en het dak dicht te laten ;-)
 
  • Funny
  • Helpful
Reactions: CO2CLEAN and HWS
ik heb vandaag voor het eerst met de type2 kabel geladen echter kreeg ik de laadkabel niet uit de auto. Ik had het laden via de app stopgezet, via laadpas de laadsessie ook afgemeld maar ik kreeg de kabel er in 1e instantie niet uit. Op een gegeven moment lukte het, maar ik heb geen idee hoe en waarom.
Iemand idee wat ik verkeerd doe?