Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje over charging Daily en Trip.
Gisteren voor de 1e keer op Trip gezet en bij SuC staan laden.
De S90D schiet dan door naar 444km (ipv 402) en daarna laat de app het afweten hoelang het laden nog gaat duren. Geeft geen tijd meer. Vervolgens duurt het heel, heel lang voordat hij naar 445 en 446km springt (15 minuten).
Verder niet meer op gewacht en afgekoppeld.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat is max qua aantal km bij een S90D en hoe lang duurt dat dan ? Thanks!

Verschilt per auto. Tijdens Drive to Believe challenge een 90D naar 100% geladen in Zevenaar en gaf 456 typical en 568 rated aan. Duurde inderdaad wel lang voor laatste procenten geladen waren. Misschien wel 10 minuten voor laatste procent.
 
Als je stopt met de wagen en je houdt de parkingknop (aan het stuur) lang ingedrukt dan pas springt de handrem op. Nu vraag ik mij af wie dit altijd doet en of dit ook noodzakelijk is om telkens te doen? Of springt de handrem toch automatisch op?
MANUAL: 'De parkeerrem wordt automatisch ingeschakeld als u de Model S in stand P (Park) zet. Opmerking: De parkeerrem werkt alleen op de achterwielen en is onafhankelijk van de voetrem.'

Je kan ook de rem een diep zetje geven met je voet, dan gaat de parkeerrem erop (en los als je weer op het watt pedaal drukt)
MANUAL: 'Wanneer de Model S is gestopt, houdt Vehicle Hold de remmen ingeschakeld, zelfs nadat u uw voet van het rempedaal hebt gehaald. U schakelt Vehicle Hold in door het rempedaal stevig in te trappen nadat u volledig tot stilstand bent gekomen.'
 
MANUAL: 'Wanneer de Model S is gestopt, houdt Vehicle Hold de remmen ingeschakeld, zelfs nadat u uw voet van het rempedaal hebt gehaald. U schakelt Vehicle Hold in door het rempedaal stevig in te trappen nadat u volledig tot stilstand bent gekomen.'
Bij de Classic's werkt de "Hill Hold" functie maar een paar seconde. Deze heeft een ander remsysteem dan de Tesla's met AP.
 
The brakes bring big news, too. Rather than use a vacuum brake booster, Tesla uses an electromechanical brake setup. The feeling under your foot comes from the resistance of a spring and an electric motor. Tesla VP of vehicle engineering Chris Porrit says it's like a steering rack on its side. The Porsche 918 is the only other production car using this system. The arrangement gives Tesla great flexibility with the automatic brakes in autopilot mode. The car can call for high-g braking in panic stops or gentle, chauffeur-style slowdowns. Concerned about brake feel? Tesla can tune it.

Tesla Model S P85D: Dual motors, AWD, 691 hp, 3.2 to 60
 
  • Informative
Reactions: vdvoorde
Als je stopt met de wagen en je houdt de parkingknop (aan het stuur) lang ingedrukt dan pas springt de handrem op. Nu vraag ik mij af wie dit altijd doet en of dit ook noodzakelijk is om telkens te doen? Of springt de handrem toch automatisch op?

Ik denk dat IceBlue's vraag niet gaat over de hill hold, of het automatisch remmen als je bij stilstand de rem harder indrukt, maar als je in parkeerstand bent.
Ik heb me dit ook al afgevraagd wat het verschil is tussen de remsituatie als de auto in P staat vs als je de knop lang indrukt om de parkeerrem in te schakelen (of via het scherm het inschakelt). Dan pas gaat het icoontje van de parkeerrem aan.

Iemand die dit kan verduidelijken?
 
Ik wist niet eens dat je P ook lang kon indrukken en dat ie dan iets anders doet :/

Ik heb het ook pas ontdekt toen ik toevallig lang het knopje op de hendel inhield. Je ziet dan duidelijk het symbool van parkeerrem opspringen. Daarmee mijn vraag of dit echt noodzakelijk is of dat de wagen dit automatisch doet zodra deze vergrendeld? Als ik op vdvoorde zijn antwoord mag afgaan dan zou deze het automatisch moeten doen. Alleen heb ik het symbool dan nog niet op het display gezien.
 
Klein vraag. Is het een slimme koop een Chademo adapter voor roadtrip zoals naar Norway ? Tesla prijs is nut 419eur +btw
Ben al behoorlijk door Europa aan het rijden geweest, maar heb hem nog nooit gemist.
Lijkt mij dat je hem niet nodig hebt, het SuC netwerk is voldoende ontwikkeld om zonder te kunnen.
Maar waar rijd je mee? Als het een X30D is moeten ervaringsdeskundigen met zo'n type zich maar even melden! ;)
 
Vanavond voor de tweede keer in Zevenaar op de SUC gestaan. De eerste keer ging het laden met ruim 450 km per uur maar vanavond maar met 200 km per uur. Ik stond op 4A en 4B was niet in gebruik. Er stonden net als de eerste keer twee andere Tesla's. Is dat verschil te verklaren of heb ik het de eerste keer niet goed gezien?