Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Vanavond voor de tweede keer in Zevenaar op de SUC gestaan. De eerste keer ging het laden met ruim 450 km per uur maar vanavond maar met 200 km per uur. Ik stond op 4A en 4B was niet in gebruik. Er stonden net als de eerste keer twee andere Tesla's. Is dat verschil te verklaren of heb ik het de eerste keer niet goed gezien?

De laadsnelheid is van veel factoren afhankelijk. Kom je met een bijna lege batterij aan kun je met dik boven de 500 km/uur starten maar is de batterij een derde of meer vol dan zal het al een stuk minder zijn.
Daarnaast is de km/uur aanduiding het gemiddelde over de gehele laadsessie en niet de actuele laadsnelheid van dat moment. Om dit beter te kunnen beoordelen kun je de aanduiding bij settings op Kw zetten. Dan zie je de laadsnelheid van dat moment (in Kw) en dat is dus wel actueel.
 
Last edited:
Vanavond voor de tweede keer in Zevenaar op de SUC gestaan. De eerste keer ging het laden met ruim 450 km per uur maar vanavond maar met 200 km per uur. Ik stond op 4A en 4B was niet in gebruik. Er stonden net als de eerste keer twee andere Tesla's. Is dat verschil te verklaren of heb ik het de eerste keer niet goed gezien?
Ik heb ook vanavond om 19.00 uur geladen in Zevenaar op 3A. Netto 221 km bijgeladen in 30 minuten. Met 80 km resterend bereik aangekomen en dus een prima laadsnelheid.
 
Mijn vrouw was laatst ook in Zevenaar aan het laden, ze kreeg niet meer dan 55kW.
Er stond wel iemand naast haar, maar het had toch sneller moeten gaan:
IMG_0006.jpg

Tussen 6:57 en 7:12 was de logging uitgevallen.
 
Het was er te druk om alleen te kunnen laden, ze had de laatste beschikbare stall

Omdat ik dat hier op het forum had gelezen heb ik opgelet dat ik niet op een plek stond waar ik zou moeten delen. Was voorlopig de laatste keer in Zevenaar en heel voorlopig even op superchargers en morgen een lader voor thuis halen.

Kan ik het verbruik uitlezen van een Tesla charger? Voor doorbelasting aan mijn bedrijf.
 
Dat ligt aan de aansluiting die je hebt. Als je een 3x25A aansluiting hebt dan is dat wel verstandig. Je zorgt er dan voor dat het laden aangepast wordt aanhet verbruik van je huis. Als je dus meer vervuilers in huis hebt laad je auto wat langzamer tot het verbruik in huis weer afneemt.

Als je een 3x35A aansluiting hebt is het niet nodig.
 
Dat ligt aan de aansluiting die je hebt. Als je een 3x25A aansluiting hebt dan is dat wel verstandig. Je zorgt er dan voor dat het laden aangepast wordt aanhet verbruik van je huis. Als je dus meer vervuilers in huis hebt laad je auto wat langzamer tot het verbruik in huis weer afneemt.

Als je een 3x35A aansluiting hebt is het niet nodig.

Kan ik zelf zien wat ik heb? Het huis is in 2000 gebouwd.
 
Je kunt in je meterkast wel zien welke aansluiting je hebt.

Je meterkast is opgebouwd van beneden naar boven als het goed is. Onderaan vind je als het goed is eerst de zekeringen op elke fase. Dit kan er 1 zijn van 35A, of 3 stuks van 25A of 3 stuks van 35A. Dit geeft dan gelijk aan welke aansluiting je hebt.

Vervolgens komt als het goed is de meter waarna de hoofdschakelaar komt.

Zoals Fivari al zegt moet ook de hoofdschakelaar zwaar genoeg zijn natuurlijk. Bij mij is het op 3x25A een 40A hoofdschakelaar.
 
Ik heb bij mijn TMX stoelverwarming en ook stoelkoeling besteld. Ik merk nu dat de koeling alleen voelbaar is vooraan de zitting, maar in de rugleuning gebeurt niets. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Bedankt.

Ik heb hetzelfde. Ik denk dat dit komt omdat je door erin te zitten de gaatjes afsluit. Het gedeelte dat niet afgesloten is krijgt daardoor meer lucht waardoor het koeler aanvoelt. Overigens zuigt de stoel lucht, dus hij blaast niet en daardoor voel je niet direct wat.

Door de gaatjes wordt warmte van je lichaam de stoel in gelaten waar het wordt afgezogen. Steek je hand maar eens onder de stoel als ie koelt...
 
Bij mij zijn het automaten die ik gewoon kan bedienen. Ze zitten wel in een verzegeld deel van de installatie om er voor te zorgen dat je zelf geen aanpassingen doet.

Gevonden en bij mij is het ook 3 x 25 en het zijn automaten inderdaad. Toch maar een Maxem er tussen dan want er wordt vaak gewassen of afgewassen 's nachts. Of is het een kwestie van proberen of het goed gaat?