Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe kan je in de navigatie favorieten aanmaken?
Kan je met de Tesla-spotify account playlists aanmaken?

En dan nog een absolute auto-leek vraag:
Als ik bij het uit een parkeerplaats rijden het stuur maximaal draai, dan klinkt er een kloink, precies alsof ik van een klein boordje rij ofzo. Wat doe ik mis? Mag je het stuur niet helemaal draaien? Ik draai dus het stuur terwijl ik zachtjes rij (omdat ik hier eens gelezen heb dat al stilstaand aan het stuur draaien niet goed zou zijn voor de stuurophanging of zoiets, oeps, dat deed ik vroeger dus meestal :oops:) en als ik niet zoveel plaats heb en het stuur maximaal draai, dan klinkt er een kleine kloink. Is dat normaal? Kan dat kwaad?
 
Hoe kan je in de navigatie favorieten aanmaken?
Kan je met de Tesla-spotify account playlists aanmaken?

En dan nog een absolute auto-leek vraag:
Als ik bij het uit een parkeerplaats rijden het stuur maximaal draai, dan klinkt er een kloink, precies alsof ik van een klein boordje rij ofzo. Wat doe ik mis? Mag je het stuur niet helemaal draaien? Ik draai dus het stuur terwijl ik zachtjes rij (omdat ik hier eens gelezen heb dat al stilstaand aan het stuur draaien niet goed zou zijn voor de stuurophanging of zoiets, oeps, dat deed ik vroeger dus meestal :oops:) en als ik niet zoveel plaats heb en het stuur maximaal draai, dan klinkt er een kleine kloink. Is dat normaal? Kan dat kwaad?

Naar Tesla gaan met de kloink. Is een bekend probleem
 
Q1. Hoe kan je in de navigatie favorieten aanmaken?
Q2. Kan je met de Tesla-spotify account playlists aanmaken?

En dan nog een absolute auto-leek vraag:
Q3. Als ik bij het uit een parkeerplaats rijden het stuur maximaal draai, dan klinkt er een kloink, precies alsof ik van een klein boordje rij ofzo. Wat doe ik mis? Mag je het stuur niet helemaal draaien? Ik draai dus het stuur terwijl ik zachtjes rij (omdat ik hier eens gelezen heb dat al stilstaand aan het stuur draaien niet goed zou zijn voor de stuurophanging of zoiets, oeps, dat deed ik vroeger dus meestal :oops:) en als ik niet zoveel plaats heb en het stuur maximaal draai, dan klinkt er een kleine kloink. Is dat normaal? Kan dat kwaad?
Q1. Op het hartje drukken als je de bestemming geselecteerd in beeld hebt
Q2. Geen idee, sorry
Q3. Oneens met @bpsmits. Omdat dit euvel alleen wordt gesignaleerd bij maximale stuuruitslag en achteruit rijden, is het niet de 'clunck' in de aandrijving. Die clunck is er namelijk ook bij recht achteruit en vooruit rijden op lage snelheid.
Het beschreven gevoel is het volstrekt normale 'wringen' van relatief brede banden bij het nemen van scherpe bochten op lage snelheid. De oorzaak is het verschil in afgelegde weg tussen de binnen- en buitenkant van de band in die situatie. Zeker op vochtig wegdek treedt dit bij alle auto's met relatief brede banden op.
 
  • Informative
Reactions: STLL
Q3. Oneens met [USER=17390 said:
@bpsmits[/USER]. Omdat dit euvel alleen wordt gesignaleerd bij maximale stuuruitslag en achteruit rijden, is het niet de 'clunck' in de aandrijving. Die clunck is er namelijk ook bij recht achteruit en vooruit rijden op lage snelheid.
Het beschreven gevoel is het volstrekt normale 'wringen' van relatief brede banden bij het nemen van scherpe bochten op lage snelheid. De oorzaak is het verschil in afgelegde weg tussen de binnen- en buitenkant van de band in die situatie. Zeker op vochtig wegdek treedt dit bij alle auto's met relatief brede banden op.

Bij mij was de clunc bij stilstand en langzaam wegrijden en bij het tot de eindpositie draaien van het stuur.
Heel bekend zei de medewerker van Tesla en het was zo verholpen
 
  • Informative
Reactions: STLL
Bij mij was de clunc bij stilstand en langzaam wegrijden en bij het tot de eindpositie draaien van het stuur.
Heel bekend zei de medewerker van Tesla en het was zo verholpen
OK, dat was dan een andersoortige klunk, dan die ik bedoelde.
Het verhelpen van de 'officiële' clunck die mijn auto had, benodigde vervanging van de complete aandrijving (drive unit = motor + reductiebak). Was een service afspraak voor nodig en de auto een complete dag kwijt.
 
Bij mij was de clunc bij stilstand en langzaam wegrijden en bij het tot de eindpositie draaien van het stuur.
Heel bekend zei de medewerker van Tesla en het was zo verholpen

Bedankt! Dan gaan we dat ook eens vermelden bij Tesla in de hoop dat het bij ons ook snel op te lossen valt!

@PaulusdB Die verklaring van de banden klinkt wel aannemelijk, maar de kloink voelt toch iets anders aan. En we hebben nog een suv met brede banden en daarbij doe ik dat manoeuvre veel vaker en heb ik het nog nooit gehad.
 
Ok nog een vraag dan maar. Ik voel me nog steeds beginner na 6 maanden MS rijden :D: men heeft het op het forum vaker over het instellen van amperage tijdens laden. Ik kan in mijn MS eigenlijk alleen naar beneden bijstellen (16A hoogste). Hoe zit dat als ik naar een 22A of hoger ga laden, verandert deze knop dan ook met de waarde ??
 
Ok nog een vraag dan maar. Ik voel me nog steeds beginner na 6 maanden MS rijden :D: men heeft het op het forum vaker over het instellen van amperage tijdens laden. Ik kan in mijn MS eigenlijk alleen naar beneden bijstellen (16A hoogste). Hoe zit dat als ik naar een 22A of hoger ga laden, verandert deze knop dan ook met de waarde ??

Inderdaad hij geeft aan wat maximaal beschikbaar is, maak ook wat de auto maximaal kan opnemen. Hiervoor heb je dan wel de "dubbele" lader nodig vroeger kon de je dan 2x16A= 32A laden nu is dat dacht ik 1,5X16=24A
 
Nope

upload_2017-3-8_15-58-0.png
 
Vandaag mijn eerste ervaring met het laden aan een publieke laadpaal. In Naarden bij het Arsenaal. Het laden ging goed, maar het ontkoppelen niet.
De stekker kreeg ik wel los uit de Tesla, maar niet uit de laadpaal.......

Uiteindelijk hebben ze de paal op afstand moeten resetten. Toen kon ik de kabel uit de laadpaal krijgen. Iemand ervaring mee?
Doe ik misschien iets verkeerd in de handelingen?
Kan dit te maken hebben dat het flink regende? Dat de magneetstrip van de laadpas niet goed kon worden gelezen?
Een half uur later bij vd Valk in Amersfoort ging het wel goed
 
Vandaag mijn eerste ervaring met het laden aan een publieke laadpaal. In Naarden bij het Arsenaal. Het laden ging goed, maar het ontkoppelen niet.
De stekker kreeg ik wel los uit de Tesla, maar niet uit de laadpaal.......

Uiteindelijk hebben ze de paal op afstand moeten resetten. Toen kon ik de kabel uit de laadpaal krijgen. Iemand ervaring mee?
Doe ik misschien iets verkeerd in de handelingen?
Kan dit te maken hebben dat het flink regende? Dat de magneetstrip van de laadpas niet goed kon worden gelezen?
Een half uur later bij vd Valk in Amersfoort ging het wel goed

Volgens mij ligt dat gewoon aan de laadpaal. De meeste palen werken niet zo goed als die van Tesla ;)