Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Zo, nog geen 24 uur de MS en al de eerste vragen. Ik heb natuurlijk stemcommandos uitgeprobeerd. Dat gaat met Spotify erg goed. Bijvoorbeeld "Play Pump-it by the Black Eyed Peas" en deze song staat keurig bovenaan. Maar ik moet nog wel op het scherm klikken. Is het met stem commando / instelling mogelijk om de beste match ook meteen te laten afspelen?
Tweede vraag m.b.t. hands free bellen. Ik heb via Bluetooth een iPhone verbonden. Als ik b.v. zeg (naam even gefingeerd) "Call Bouke Feenstra-Dijkhuizen" (wat in mijn Prius geen enkel probleem opleverde) zie ik op het scherm " Call Hoboken fern trade pike street" (zelfs fonetisch kan ik er geen chocola van maken) en komt het systeem uiteindelijk met een Spotify suggestie. Nu snap ik dan het US Engels moet zijn, maar ook als ik het zo op zijn Amerikaans mogelijk uitspreek ("Call Boe-kie Feejn-straah-Dih-juk-hoe-ie-zen' - nog steeds geen enkele match. Doe ik iets verkeerd of moet ik op een andere manier mijn contacten kiezen?
Ah, die eerste uren! Ik heb mijn X nu exact een jaar, maar ik stap nog steeds met een grijns in! Kom ook van een Prius, trouwens.

Best match automatisch afspelen: kan nu inderdaad niet, maar Musk heeft in één van zijn Tweetstorms toegegeven dat dit wel fijn zou zijn, dus het staat vermoedelijk ergens in de lange lijst feature requests voor de programmeurs. Wanneer ze er aan toekomen is het natuurlijk een fluitje van een cent om aan te passen.

Nederlands adresboek: ik vermoed dat je dit alleen kunt oplossen door het hele systeem op Nederlands te zetten. Voor mij voelt een Nederlandstalige OS als een nagesynchroniseerde film, dus ik laat hem zeker op Engels staan, maar ik bel erg weinig vanuit de auto. Misschien zijn er nog tips van anderen.

Maarten
 
Heb nu een week de Model S, eerste 1100 km erop zitten. Heerlijk!
Herken de gebrekkige spraakherkenning. Totnogtoe ook nog niet gelukt om een contact zo te kiezen.
Op DAB ontvang ik alleen het pakket van de NPO, ook na divers scannen geen 538 etc. Tips zijn welkom.
Andere ervaring gisteren in Katwijk, parkeergarage onder het strand: bij het uitrijden bleek de Tesla (mn spiegels) te breed om door het eindhek te gaan. Zag het gelukkig aankomen. Vervolgens gezocht in het scherm hoe ik de spiegels moest inklappen, dat lukte niet. Toen maar handmatig de spiegels omgeklapt, had gelukkig een bijrijder. Er is vast in de paniek een optie die ik heb gemist. Welke dan?
 
Dat is die knop in het midden op de armleuning
 

Attachments

  • Speigels.png
    Speigels.png
    20.9 KB · Views: 56
Zo, nog geen 24 uur de MS en al de eerste vragen. Ik heb natuurlijk stemcommandos uitgeprobeerd. Dat gaat met Spotify erg goed. Bijvoorbeeld "Play Pump-it by the Black Eyed Peas" en deze song staat keurig bovenaan. Maar ik moet nog wel op het scherm klikken. Is het met stem commando / instelling mogelijk om de beste match ook meteen te laten afspelen?
Tweede vraag m.b.t. hands free bellen. Ik heb via Bluetooth een iPhone verbonden. Als ik b.v. zeg (naam even gefingeerd) "Call Bouke Feenstra-Dijkhuizen" (wat in mijn Prius geen enkel probleem opleverde) zie ik op het scherm " Call Hoboken fern trade pike street" (zelfs fonetisch kan ik er geen chocola van maken) en komt het systeem uiteindelijk met een Spotify suggestie. Nu snap ik dan het US Engels moet zijn, maar ook als ik het zo op zijn Amerikaans mogelijk uitspreek ("Call Boe-kie Feejn-straah-Dih-juk-hoe-ie-zen' - nog steeds geen enkele match. Doe ik iets verkeerd of moet ik op een andere manier mijn contacten kiezen?

Heel herkenbaar! Ik zeg nu: 'call Fred' en vervolgens kies ik met het scroll-wieltje op het stuur de juiste Fred...
 
Een newbie vraag: waar en hoe kun je een auto aan je Tesla account koppelen?
In mijn account staat alleen de reservering van de model 3, maar ik wil nu een tweedehands Model S aan het account koppelen.
Ik kan de app nu niet openen, want die geeft bij het inloggen de foutmelding: Sign-in failed there are no products linked to your Tesla account.
 
Een newbie vraag: waar en hoe kun je een auto aan je Tesla account koppelen?
In mijn account staat alleen de reservering van de model 3, maar ik wil nu een tweedehands Model S aan het account koppelen.
Ik kan de app nu niet openen, want die geeft bij het inloggen de foutmelding: Sign-in failed there are no products linked to your Tesla account.
Verkoper (Tesla store of iemand anders) stuurt een email met uw ID voor ownershiptransfer. Dan kan je de App gebruiken.
 
Sinds een paar dagen rijd ik in een nieuwe X100D zonder Premium Upgrade pakket.
Als ik op de rem trap gaat de linkervoordeur vanzelf dicht. Leuk !

Als ik de voordeur van binnenuit open (zowel links als rechts), dan zwiept deze uit zichzelf open tussen 25 en 45 graden.
Dat vind ik niet echt prettig als ik krap sta ingeparkeerd of als er een paal naast de auto staat.

Weet iemand hoe je dit automatisch opengaan kunt uitzetten ?
 
Als ik de voordeur van binnenuit open (zowel links als rechts), dan zwiept deze uit zichzelf open tussen 25 en 45 graden.
Dat vind ik niet echt prettig als ik krap sta ingeparkeerd of als er een paal naast de auto staat.

Hij "ziet" obstakels waar de deur evt tegenaan zou kunnen zwaaien en gaat dan minder ver open, je moet hem dan echt open duwen als je ziet dat t toch veilig kan. Dus zou me er niet te druk over maken.
 
Hij "ziet" obstakels waar de deur evt tegenaan zou kunnen zwaaien en gaat dan minder ver open, je moet hem dan echt open duwen als je ziet dat t toch veilig kan. Dus zou me er niet te druk over maken.

Mijn voordeur "ziet" helaas niets en knalt gewoon tegen een paal aan. Ik moet juist kracht zetten om de deur tegen te houden. Software probleempje wellicht ? Ik zal het bij Tesla melden.
 
Vandaag met de AP kunnen spelen. Wat me opvalt is dat bij het aanzetten keurig de dan geldende snelheid door de AP wordt ingesteld. Maar als de maximum snelheid wijzigt (hoger of lager - de auto weet het want de maximum snelheid wordt correct in het display getoond) blijft de auto op de eerder ingestelde snelheid rijden. Ik had verwacht dat de AP de snelheid wel zou aanpassen. Klopt dit gedrag of mis ik nog ergens een setting?
 
Vandaag ook mijn eerste Supercharger - Dordrecht. Er was niemand, en gezien sporen in de sneeuw ook nog niet veel gebruikt vandaag. Ik arriveerde met 29% - laden begon rond de 60kW. Na een minuut of 5 liep dit op tot rond de 80 en later weer wat terug naar rond de 70kW. Zijn dat met deze temperaturen (-2C) normaal? Ik meen eerder gelezen te hebben dat 60kW te langzaam is?
 
Zag afgelopen zondag iets hogere waarden in Dordt, maar dan wel met een lager accu percentage. Ik stond eerst in mijn eentje, later kwamen er twee Tesla's bij. Niet de 100kW+ waarden die ik had verwacht, maar toch lekker snel.