Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
De eerste week in de model S is een geweldige ervaring, maar ook een gevecht om het apparaat te doorgronden. Vooral het openen en sluiten wil nog steeds niet echt lukken. Om het overzichtelijk te maken heb ik alle automatismes uitgezet, dus geen auto present handles, lock on park, walk away door lock of passive entry. Gewoon de auto openen en afsluiten met de knopjes op de key fob. En toch zien we dan gekke dingen:
Aanrijden, indrukken parkstand, auto verlaten en eenmaal op de sleutel drukken: de deurkrukken gaan naar binnen, maar koplampen, de displays en zelfs de radio blijven 15 minuten aan. Die 15 minuten vind ik wel heel erg lang. Is dat ergens in te stellen?
Ook hebben we het vermoeden dat het alleen thuis op het erf zo lang duurt en dat op andere plaatsen de boel wel direct uitschakelt. Kan de uitschakeltijd afhankelijk zijn van de locatie?

Normaal als je de auto instapt (dubbel drukken op de key) en op het rempedaal trapt, licht het kleine display op en kun je naar drive enz. Schakelen, maar het is al enkele keren gebeurd, dat dit niet werkte en het display “car off” bleef tonen. Het enige dast dan hielp was de auto afsluiten (enkele klik op de key) en weer openen (dubbele klik). Iemand een idee wat wedaar verkeerd doen?

Maar de rijervaring is geweldig.
 
Interferentie van een of ander extern signaal dat de auto oppikt?

Bij mij op het werk is er een toestel in ons magazijn dat een storing geeft met de sleutel (ook bij auto's van ander collega's). Als ik aankom detecteert de auto het niet, en eenmaal in de auto ziet hij de sleutel ook niet. Een beetje zwaaien met de sleutel, of sleutel op de RFID plaatsen (op de rechter ruitenwisser buiten, en in de rechter cupholder binnen) helpen dan meestal.
 
Beste Tesla eigenaren en fans, wij zijn 6 studenten van de Fontys hogeschool in Eindhoven en wij mogen met trots zeggen dat Tesla Nederland onze project-opdrachtgever is! Het is een unieke ervaring om voor dit innovatieve bedrijf te mogen brainstormen, wij doen daarom ook ons uiterste best om een goed resultaat op te leveren aan Tesla. Middels deze korte vragenlijst kunt u ons daarbij helpen. Doet u mee?

Elektrische (Tesla) rijder?

Bedankt!
 
Beste Tesla eigenaren en fans, wij zijn 6 studenten van de Fontys hogeschool in Eindhoven en wij mogen met trots zeggen dat Tesla Nederland onze project-opdrachtgever is! Het is een unieke ervaring om voor dit innovatieve bedrijf te mogen brainstormen, wij doen daarom ook ons uiterste best om een goed resultaat op te leveren aan Tesla. Middels deze korte vragenlijst kunt u ons daarbij helpen. Doet u mee?

Elektrische (Tesla) rijder?

Bedankt!
Dag Anne,
Jullie enthousiasme is ok, maar cross-posten in diverse topics levert hier minder enthousiasme op ;)
 
Ik heb na de laatste update dat mijn sleutel niet meer zo goed reageert. Bij het benaderen van de auto, presenteren de handles zich niet meer automatisch, terwijl de autopresent wel aanstaat. Ook tegen de deurklink duwen werkt niet altijd als de sleutel in mijn zak zit. Of, als ik in de auto ben, dan detecteert hij de sleutel ook niet meteen. Soms moet ik ook even met de sleutel zwaaien voordat de auto activeert. De batterij van de sleutel is nieuw, en ook de reservesleutel vertoont hetzelfde gedrag. Zou de update een extra veiligheid hebben geinstalleerd en het signaal wat zwakker gemaakt hebben voor onderscheppen te voorkomen?
 
Ik heb na de laatste update dat mijn sleutel niet meer zo goed reageert. Bij het benaderen van de auto, presenteren de handles zich niet meer automatisch, terwijl de autopresent wel aanstaat. Ook tegen de deurklink duwen werkt niet altijd als de sleutel in mijn zak zit. Of, als ik in de auto ben, dan detecteert hij de sleutel ook niet meteen. Soms moet ik ook even met de sleutel zwaaien voordat de auto activeert. De batterij van de sleutel is nieuw, en ook de reservesleutel vertoont hetzelfde gedrag. Zou de update een extra veiligheid hebben geinstalleerd en het signaal wat zwakker gemaakt hebben voor onderscheppen te voorkomen?

Ik weet niet vanaf welke versie je komt, maar passive entry is recentelijk automatisch uitgezet. Je noemt "autopresent", maar even voor de zekerheid - check of "passive entry" aan staat.
 
Ik heb na de laatste update dat mijn sleutel niet meer zo goed reageert. Bij het benaderen van de auto, presenteren de handles zich niet meer automatisch, terwijl de autopresent wel aanstaat. Ook tegen de deurklink duwen werkt niet altijd als de sleutel in mijn zak zit. Of, als ik in de auto ben, dan detecteert hij de sleutel ook niet meteen. Soms moet ik ook even met de sleutel zwaaien voordat de auto activeert. De batterij van de sleutel is nieuw, en ook de reservesleutel vertoont hetzelfde gedrag. Zou de update een extra veiligheid hebben geinstalleerd en het signaal wat zwakker gemaakt hebben voor onderscheppen te voorkomen?

Ter volledigheid: de ’passive entry off’ setting voorkomt dat je diefstalslachtoffer nr 22 wordt, dus de keuze om de passive entry toch te hebben aanstaan moet een welbewuste zijn! Ik hoop dat ze dit hebben uitgelegd bij de aflevering (aannemende dat je de auto net hebt).

Als dit alles gesneden koek was: excuses en please ignore. :)

Edit: keyless entry, passive entry... allemaal termen voor hetzelfde.
 
Ter volledigheid: de ’active entry off’ setting voorkomt dat je diefstalslachtoffer nr 22 wordt, dus de keuze om de active entry toch te hebben aanstaan moet een welbewuste zijn! Ik hoop dat ze dit hebben uitgelegd bij de aflevering (aannemende dat je de auto net hebt).

Als dit alles gesneden koek was: excuses en please ignore. :)

Active entry? Het is juist "Passive entry" - het tegenovergestelde.

Passive Entry uit is het veiligst. Met Passive Entry aan ontgrendeld de auto als je in de buurt komt.
 
Ik denk dat het risico nog steeds heel laag is dat de Tesla wordt gestolen, dus vooralsnog verkies ik gemak boven dat extra gevoel van veiligheid :)
Hangt er inderdaad vanaf waar je de sleutels bewaart (hoever van de voordeur) en waar je woont ;)
De diefstallen waren eerst vooral in de regio Haarlem Amsterdam, laatstelijk in Brabant/Limburg, naar ik begreep.

Ik moet in mei mijn verzekering verlengen, dus wees ajb voorzichtig :rolleyes: