Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kon zo snel niet een topic erover vinden. Maar klopt het dat de carkit gewoon slecht werkt als je wat harder rijdt. Ik hoor van meerdere mensen dat het telefoongesprek soms niet te verstaan is door de ruis.. hier zou toch wel een filter op moeten zitten.. of ben ik de enige met dit issue?
Carkit werkt bij mij perfect in combinatie met iPhone 7 en iPhone SE. Onder elke weersomstandigheid en bij elke snelheid!
 
Ik mocht vandaag mijn MX ophalen, wat een feest. Geen enkele aanmerkingen; behalve dit: als ik met de navigatie de SuC-pijl selecteer, en kies voor bijvoorbeeld Amsterdam, zie ik geen info over het aantal stalls en/of de beschikbaarheid ervan. Zie ik een instelling over het hoofd? Software net ge-update naar de laatste versie, maar dat biedt op dat vlak geen uitkomst.
 
  • Like
Reactions: Legionary
Ik mocht vandaag mijn MX ophalen, wat een feest. Geen enkele aanmerkingen; behalve dit: als ik met de navigatie de SuC-pijl selecteer, en kies voor bijvoorbeeld Amsterdam, zie ik geen info over het aantal stalls en/of de beschikbaarheid ervan. Zie ik een instelling over het hoofd? Software net ge-update naar de laatste versie, maar dat biedt op dat vlak geen uitkomst.

Door op het symbool van de supercharger te staan zie je de details ervan. Hoeveel stallls en welke voorzieningen. Daarbij ook een balkje met de bezettting. Die geeft niet direct de juiste bezetting aan. Geen idee net welke frequentie deze wordt doorgegeven. Ik vermoed dat er wat minuten tussen zitten.
 
  • Like
Reactions: J-Peters
Met de spiegels is dat een stuk makkelijker. Ik heb hem zo ingesteld dat hij kantelt en ik mijn rechterachterwiel in de spiegel zie. Dan kun je hem heel strak langs de stoeprand parkeren.

Ja dat klopt, dat heb ik nu ook ingesteld....
Maar vind het gewoon niet logisch dat die lijnen niet op de "juiste" manier worden getoond/gebruikt.... Zie het nut van de lijnen nu niet, terwijl ze zo nuttig kunnen zijn, mits goed geplaatst (buitenkant body). Kleine fix volgens mij, grote win...
 
Waarschijnlijk de meest nzwbie vraag maar: waarom duidt de app (en de auto) aan dat hij maar max tot 385 km kan opladen als de theoretische actieradius zogezegd 490 km is?(heb een MS 75D)

Ik vermoed dat Tesla de "realistische" actieradius aangeeft in de auto /app, maar eerlijk gezegd lijkt die 385 km mij dan nog overdreven
 
Waarschijnlijk de meest nzwbie vraag maar: waarom duidt de app (en de auto) aan dat hij maar max tot 385 km kan opladen als de theoretische actieradius zogezegd 490 km is?(heb een MS 75D)

Ik vermoed dat Tesla de "realistische" actieradius aangeeft in de auto /app, maar eerlijk gezegd lijkt die 385 km mij dan nog overdreven

Ik zou zeggen: rij een paar honderd kilometer en stel jezelf dan nogmaals de vraag of die 385 km overdreven is. Of google hoe de Europese meetstandaard zich verhoudt tot de praktijk. Zoals ook bij auto’s met een verbrandingsmotor, is die gemeten waarde nogal onrealistisch. De Amerikaanse meting (EPA) is realistischer.
 
Waarschijnlijk de meest nzwbie vraag maar: waarom duidt de app (en de auto) aan dat hij maar max tot 385 km kan opladen als de theoretische actieradius zogezegd 490 km is?(heb een MS 75D)

Ik vermoed dat Tesla de "realistische" actieradius aangeeft in de auto /app, maar eerlijk gezegd lijkt die 385 km mij dan nog overdreven
Je kunt de berekende actieradius instellen op rated of typical. De rated waarde is een theoretisch bepaald verbruik (Wh/km) en de typical range is een praktische waarde, maar hoe die precies bepaald word weet ik als collega newbie ook niet. Er bestaan twee rated verbruiken: EPA in US en NEDC in Europa. Beide zijn rollerbank situaties en we weten intussen dat dat geen echt beeld geeft van werkelijke omstandigheden. Jouw auto staat op typical en dat geeft het meest realistische beeld.
 
  • Like
Reactions: Willem1984
Je kunt de berekende actieradius instellen op rated of typical. De rated waarde is een theoretisch bepaald verbruik (Wh/km) en de typical range is een praktische waarde, maar hoe die precies bepaald word weet ik als collega newbie ook niet. Er bestaan twee rated verbruiken: EPA in US en NEDC in Europa. Beide zijn rollerbank situaties en we weten intussen dat dat geen echt beeld geeft van werkelijke omstandigheden. Jouw auto staat op typical en dat geeft het meest realistische beeld.

Nou, ik heb van newbies wel eens een minder geïnformeerde post gezien! :cool:
 
Waarschijnlijk de meest nzwbie vraag maar: waarom duidt de app (en de auto) aan dat hij maar max tot 385 km kan opladen als de theoretische actieradius zogezegd 490 km is?(heb een MS 75D)

Ik vermoed dat Tesla de "realistische" actieradius aangeeft in de auto /app, maar eerlijk gezegd lijkt die 385 km mij dan nog overdreven

De typical van 385 ( in jouw geval ) ga je inderdaad maar zelden halen. Bij normale rijstijl, <15°C buitentemperatuur en snelheden ( bvb. 120 op de snelweg ) dien je te rekenen met een "verlies" van zo'n 7%. Ik denk dat bij jou zodoende een 350km range eerder realistischer zal zijn.
 
Je kunt de berekende actieradius instellen op rated of typical. De rated waarde is een theoretisch bepaald verbruik (Wh/km) en de typical range is een praktische waarde, maar hoe die precies bepaald word weet ik als collega newbie ook niet. Er bestaan twee rated verbruiken: EPA in US en NEDC in Europa. Beide zijn rollerbank situaties en we weten intussen dat dat geen echt beeld geeft van werkelijke omstandigheden. Jouw auto staat op typical en dat geeft het meest realistische beeld.

Bedankt. Dat is nu nog eens een duidelijk antwoord. Allez, Als ik uit de wittebroodsweken ben en het beu ben om af en toe eens vollenbak op te trekken, zal die actieradius misschien wel realistischer worden :)
 
Bedankt. Dat is nu nog eens een duidelijk antwoord. Allez, Als ik uit de wittebroodsweken ben en het beu ben om af en toe eens vollenbak op te trekken, zal die actieradius misschien wel realistischer worden :)

Aangezien je het niet beu gaat worden om vollenbak op te trekken zou ik er eerder vanuit gaan dat je laadpatroon realistischer zal worden ten opzichte van je gewenste rijstijl. Old habits die hard, new and fun habits might survive them all.
 
Bedankt. Dat is nu nog eens een duidelijk antwoord. Allez, Als ik uit de wittebroodsweken ben en het beu ben om af en toe eens vollenbak op te trekken, zal die actieradius misschien wel realistischer worden :)
In mijn geval gaat het om wittebroodsmaanden geloof ik:) Na een paar weken probeerde ik het roer om te gooien en staarde ik mij een beetje blind op de waarden die ik hier las (gemiddelden van minder 200 w/km:eek:) Ik probeerde dan zo laag mogelijk te komen en voelde mij een soort van schuldig als ik een keertje gas (stroom) had gegeven op de snelweg of een sprintje had getrokken.

In het draadje 'verbruik' is er veel over te lezen en eigenlijk opende een opmerking van @is3 mij de ogen en is mijn conclusie: Genieten waar het kan, inhouden wanneer het moet. Ik heb het lijstje met de verbruiken per trip uit mijn dash gehaald en dit bevalt mij prima!
 
  • Like
Reactions: resrc and S-19910
In mijn geval gaat het om wittebroodsmaanden geloof ik:) Na een paar weken probeerde ik het roer om te gooien en staarde ik mij een beetje blind op de waarden die ik hier las (gemiddelden van minder 200 w/km:eek:) Ik probeerde dan zo laag mogelijk te komen en voelde mij een soort van schuldig als ik een keertje gas (stroom) had gegeven op de snelweg of een sprintje had getrokken.

In het draadje 'verbruik' is er veel over te lezen en eigenlijk opende een opmerking van @is3 mij de ogen en is mijn conclusie: Genieten waar het kan, inhouden wanneer het moet. Ik heb het lijstje met de verbruiken per trip uit mijn dash gehaald en dit bevalt mij prima!
Dat rijdt toch een stuk relaxter hè? ;)
 
  • Like
Reactions: Onno
In mijn geval gaat het om wittebroodsmaanden geloof ik:) Na een paar weken probeerde ik het roer om te gooien en staarde ik mij een beetje blind op de waarden die ik hier las (gemiddelden van minder 200 w/km:eek:) Ik probeerde dan zo laag mogelijk te komen en voelde mij een soort van schuldig als ik een keertje gas (stroom) had gegeven op de snelweg of een sprintje had getrokken.

In het draadje 'verbruik' is er veel over te lezen en eigenlijk opende een opmerking van @is3 mij de ogen en is mijn conclusie: Genieten waar het kan, inhouden wanneer het moet. Ik heb het lijstje met de verbruiken per trip uit mijn dash gehaald en dit bevalt mij prima!
Gisteren terug gereden vanuit Oostenrijk. Door Duitsland met een graad of 15 kun je behoorlijk door kachelen. Die waardes worden van de zomer vanzelf positiever ;)
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik heb mijn MS nu ruim een week en het viel mij nu op dat wanneer ik in de auto stap er een gele driehoek met uitroepteken onder mijn Wh/km meter bevind met een gele stippellijn in het "regeneratieve" gedeelte van deze meter. Deze lijn wordt langzaam korter en verwijnt op een gegeven moment wanneer er 15 minuten gereden is. Mijn vraag is of dit iets is wat mij de eerste week niet opgevallen is of dat er iets mis is. Ik had namelijk wel het gevoel dat het generatief remmen gisteren toen ik instapte aan het begin van de rit een stuk "minder" werkte dan na pakweg 15-20 minuten rijden. Many thanks in advance
 
Dat betekent dat regeneratief remmen niet mogelijk is. Dat kan een aantal oorzaken hebben:

- Accu te vol (100%)
- Accu te koud
- Vast nog andere zaken die ik zo niet kan bedenken

Aangezien het langzaam verdwijnt vermoed ik 1 van de 2 bovenste opties :). Omdat 't toch nog wel vrij fris is buiten vermoed ik 't 2e. Je kunt eens proberen voor je vertrek preheat aan te zetten, dat zou ook de accu moeten verwarmen
 
Dankjewel Tozz,

De accus is niet te vol, en te koud zou kunnen, hij staat vandaag al de hele dag in de zon, maar dat doet weinig voor de accu natuurlijk. Vind het alleen raar dat het mij dan niet eerder is opgevallen. Wellicht is het normaal en dus ook bij andere tesla's t geval.