Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Mensen , wat gebeurd er mocht je in het water belanden met je Tesla? Loop je dan kans te worden geëlectrocteerd?

Nee. Een eventuele stroom loopt tussen de beide polen, dus de + en de - van de accu. Net als bij laswerkzaamheden onder water is het enige gevaar dat je tussen de beide polen in zwemt. Er om heen is geen probleem, want daar loopt geen stroom.

Tevens zitten er nog zekeringen in het accupack die waarschijnlijk doorslaan als stroomvoerende delen kortsluiting maken (wat in water het geval zal zijn), waardoor het pack in feite zichzelf uitgeschakelt.

Kortom: Je zal niet geelectrocueerd worden door het accupack.
 
  • Like
Reactions: J-Peters
Is dit al gefixed?
Nog niet, je bent net een dag te vroeg, want morgen wordt er een defecte zijcamera vervangen. Hopelijk is het dan opgelost.

Ik kreeg namelijk af en toe, aan het begin van een rit, wel autopilot. Dat werkte dan ook zoals de bedoeling was, maar na een paar minuten werd de hele rijassistentie alsnog uitgeschakeld. Ik heb dan ook helemaal geen cruisecontrol meer en geen automatische regensensor.
 
Bij mijn vorige wagen (Mercedes) kon ik bij de radio « TP (traffic program) aanvinken en telkens er verkeersinformaite was (Radio 1) kwam die erdoor, ongeacht naar welk FM station ik aan het luisteren was.

Bij mijn Model X heb ik TP aangevinkt in DAB, maar wanneer ik naar Spotify of Internet radio luister krijg ik enkel (soms) een pop up schermpje dat Traffic Information (of zoiets) meldt, maar ik hoor niets, de muziek blijft gewoon doorspelen.

Kan ik ergens iets instellen dat de verkeersinformatie er door komt ongeacht naar welke muziekbron ik aan het luisteren ben?

Thanks
Jean
 
Bij mijn vorige wagen (Mercedes) kon ik bij de radio « TP (traffic program) aanvinken en telkens er verkeersinformaite was (Radio 1) kwam die erdoor, ongeacht naar welk FM station ik aan het luisteren was.

Bij mijn Model X heb ik TP aangevinkt in DAB, maar wanneer ik naar Spotify of Internet radio luister krijg ik enkel (soms) een pop up schermpje dat Traffic Information (of zoiets) meldt, maar ik hoor niets, de muziek blijft gewoon doorspelen.

Kan ik ergens iets instellen dat de verkeersinformatie er door komt ongeacht naar welke muziekbron ik aan het luisteren ben?

Thanks
Jean

Bij mij werkt dat (ook) niet. Tesla is niet zo van gesproken berichten op de radio. Meer van internet.

Je routeplanner houdt al rekening met files (als je dat hebt ingesteld). En voor actuele file en flits info is waze meer dan uitstekend.

Tesla Traffic Incidents and Information
 
Bij mijn vorige wagen (Mercedes) kon ik bij de radio « TP (traffic program) aanvinken en telkens er verkeersinformaite was (Radio 1) kwam die erdoor, ongeacht naar welk FM station ik aan het luisteren was.

Bij mijn Model X heb ik TP aangevinkt in DAB, maar wanneer ik naar Spotify of Internet radio luister krijg ik enkel (soms) een pop up schermpje dat Traffic Information (of zoiets) meldt, maar ik hoor niets, de muziek blijft gewoon doorspelen.

Kan ik ergens iets instellen dat de verkeersinformatie er door komt ongeacht naar welke muziekbron ik aan het luisteren ben?

Thanks
Jean

Bij mij werkt dat (ook) niet. Tesla is niet zo van gesproken berichten op de radio. Meer van internet.

Je routeplanner houdt al rekening met files (als je dat hebt ingesteld). En voor actuele file en flits info is waze meer dan uitstekend.

Tesla Traffic Incidents and Information


Als je naar de radio luistert via FM of DAB werkt het wel. Je krijgt inderdaad een pop-up melding " Traffic Information" op het centrale scherm, als je tijdens die periode het volume aanpast wordt de verkeersinfo op de gewenste geluidssterkte weergegeven.
Denk zelfs dat ik het al gehad heb bij VRT Radio 1 via Tune-In.
 
  • Funny
Reactions: iWill
Voor de X-rijders, welke hoogte gebruiken jullie meestal, bij aflevering stond hij standaard op always low. Wanneer gebruiken jullie extra low? Op lange snelweg ritten ivm verbruik? Extra low is ongeveer net zo laag als high in de model S heb ik net gemeten. Beide 16 cm bodemspeling.
 
  • Informative
Reactions: J-Peters
Bron: MX ik kom vanmiddag bij mijn wagen aan, zie ik in de refectie twee kleine deukjes voor onder het logo zitten. Nu ben ik zuinig op mijn spullen dus vraag me echt af: hoe dan? Even checken met collega X rijders, hebben jullie deze toevallig ook? Zie afbeelding...
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    335.5 KB · Views: 68
Voor de X-rijders, welke hoogte gebruiken jullie meestal, bij aflevering stond hij standaard op always low. Wanneer gebruiken jullie extra low? Op lange snelweg ritten ivm verbruik? Extra low is ongeveer net zo laag als high in de model S heb ik net gemeten. Beide 16 cm bodemspeling.
Vrijwel altijd op Low.
Standard of high gebruik ik niet. Heb wel eens getest of hij dan fijner over de drempels gaat, maar dan stuitert hij nog harder (zoals de meeste SUVs).
Heel soms, als ik het niet vergeet, zet ik hem op een rustige snelweg waar je continu 130+ kan op Extra Low. Vroeger onthield hij deze stand dan op die lokatie. Volgens mij doet ie dat niet meer. Moet eens in de settings zoeken.
 
  • Informative
Reactions: J-Peters