Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Tesla is een paar dagen oud en ik weet nu al dat de collision braking werkt! :eek:

Ik reed op een 80km weg op de adaptive cruise control in stand 4 (geen autosteer). Steekt er plots uit het niets een auto over vlak voor mijn voorganger langs. Nog voor mijn voorganger remde (voor hem was het echt kantje boord) ging mijn Tesla al vol in de ankers. Schrikken! Eerst van de remactie van mijn auto en pas daarna van de verkeerssituatie.

Heb er wel een beetje vervelend gevoel aan over gehouden. Weet eigenlijk niet waarom. Ik denk dat de auto het goed deed, toch? Maar ikzelf was veel trager en mijn voorganger ook. Misschien even wennen aan het feit dat de auto dit toch beter kan. Of is het het gevoel dat de beslissing van de auto wat 1-dimensionaal lijkt. Met deze reactiesnelheid lijkt een menselijke achteroprijder kansloos, toch?

Opluchting overheerst, er is immers niks gebeurd. En (nog meer) bewondering voor de technologie in mijn Tesla. Veel veilige km's ahead!

Hoewel het riskant is om te oordelen zonder een filmpje, denk ik dat je Tesla het perfect deed.
Hij kijkt 'een auto verder' dan de directe auto voor je.
Standje 4 is lekker ruim, maar als er een botsing voor je plaatsvindt en de auto voor je vrijwel direct stil staat, dan is die afstand plotseling toch wel erg prettig (het is dan je remweg, mogelijk zelfs tot nul).
Mooi dat hij meekijkt! :)
 
  • Like
Reactions: HansB
Ja, het zal zich vast wel rechttrekken binnenkort. Maar inderdaad bijzonder!
Als verse eigenaar is het zinvol om er toch maar een telefoontje aan te wagen. Gewoon naar Roadside Assistance (0800 0200 160). Een bezoek aan het Service Center is niet per sé nodig om te weten wat er aan de hand is. Mogelijkerwijs verhindert iets in de configuratie van je auto de updates. Daarnaast is 2018.14 ongeveer drie maanden oud en heb je daarom niet de ‘latest and greatest’ functionaliteit. Je zult merken dat de Tesla medewerkers bijzonder behulpzaam zijn.
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Nog een vraagje, ik zit sinds dat ik de auto heb mogen ontvangen afgelopen donderdag op software versie 2018.14.2. ..

Dat is niet goed eigenlijk als het goed is heb je bij de toer door de fabriek ook gezien dat als de accu geplaatst is daarna er een installatie plaatst vind met een LAN kabel, hier installeren ze een installatie pakket en zou de laatste firmware erin moeten komen (want doorloopt nadat de LAN kabel is los gehaald, de LAN zou maar een minuutje aangesloten zijn als ik het me goed herinner)

Of had jij een voorraad/demo want dan weet ik niet wat ze met de firmware doen.
 
  • Like
Reactions: MarcelMaas
Wordt een MS standaard geleverd met slotbouten, een bandenreparatiekit en een Mennekes laadkabel? Zag dat je deze spulletjes in de Tesla shop kunt kopen, maar kan mij voorstellen dat die standaard meegeleverd worden.

Nee nee en ja.

Geen slotbout, geen bandenreparatieset (ik heb ze in ieder geval nog niet gevonden als ze er wel zijn) maar wel een Mennekes laadkabel
 
Goedemorgen, de laatste 2 dagen als ik 's ochtends in de auto stap dan staat de auto helemaal uitgeschakeld. Power Off. Zwarte schermen. Ik heb zelf niets aan de instellingen veranderd.
Ik moet dan de rem intrappen en dan ging de auto langzaam opstarten, maar het middenscherm blijft zwart. Pas na een soft reboot komt het scherm tot leven en worden persoonlijke instellingen geladen.
Hebben jullie weleens zoiets gehad?
 
D5DF875F-CB9A-42C1-9788-69192CB4298D.jpeg

Komt t vaak voor dat een supercharger buiten gebruik is? Best lastig...
 
Goedemorgen, de laatste 2 dagen als ik 's ochtends in de auto stap dan staat de auto helemaal uitgeschakeld. Power Off. Zwarte schermen. Ik heb zelf niets aan de instellingen veranderd.
Ik moet dan de rem intrappen en dan ging de auto langzaam opstarten, maar het middenscherm blijft zwart. Pas na een soft reboot komt het scherm tot leven en worden persoonlijke instellingen geladen.
Hebben jullie weleens zoiets gehad?

Toevallig vanmorgen voor het eerst gehad. Was met de auto weg geweest, even op de oprit gezet, en toen ik weer weg wilde was alles zwart en bleef ook zwart. Pas na resetten met beide scrollwieltjes startte de auto weer op. Ben benieuwd wat het kan zijn, en of het vaker gaat gebeuren (ben bang van wel, als ik de anderen hier lees).
 
Ik merk trouwens dat ik met de tesla app vaak geen verbinding krijgt met de auto als die geparkeerd staat. In de settings van de auto staat mobile data aan. Daarnaast zou er ook nog een setting voor "Always connected" moeten zijn. Maar het lijkt erop dat die niet meer bestaat in de nieuwe MCU. Heeft iemand hier ook last van? en nog beter, een oplossing? Nu kan ik helemaal niets met de app...

(ik heb trouwens geprobeerd te zoeken, maar dat leek even niet te werken door de proxy bij de klant waar ik werk, wellicht is deze vraag al ergens beantwoord.)

Ik heb exact hetzelfde probleem, vrijdag de auto opgehaald en zonder harde reset geen verbinding. LTE staat er wel maar toch geen bereik. Ik heb software versie 2018.14.2. Toch vreemd dat een hagelnieuwe auto niet met de nieuwste firmware wordt afgeleverd.
 
Toevallig vanmorgen voor het eerst gehad. Was met de auto weg geweest, even op de oprit gezet, en toen ik weer weg wilde was alles zwart en bleef ook zwart. Pas na resetten met beide scrollwieltjes startte de auto weer op. Ben benieuwd wat het kan zijn, en of het vaker gaat gebeuren (ben bang van wel, als ik de anderen hier lees).
Ja. Ik hoop dat ze het in de eerstkomende software update oplossen. Had al lang opgelost moeten zijn!!
 
2 vragen:

In de zomer ga ik op vakantie en zal hiervoor met de Tesla naar het vliegveld gaan, de S zal daar een paar weken stil staan. Hoeveel loopt je accu leeg in deze tijd en is er manier om hem "uit" te zetten zodat hij minder snel leegloopt?

Andere vraag betreffende de referrals, hoe lang duurt het gemiddeld voordat je een mail krijgt dat je deze kunt verzilveren? Mijn broer heeft nog geen mail gehad voor mijn referral en ik heb ook al een referral die een maand eerder werdt geleverd dan mijn eigen S (voorraad model). Ik zie hem wel in de loot box als geleverd maar nog geen mail of iets om de lader te bestellen, en zou die toch wel graag hebben omdat ik nu met de losse 380 kabel moet laden.