Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand wanneer ik mijn tesla voor onderhoud moet brengen? Mijn vorige auto's gaven altijd een melding. Met de tesla ben ik nu meer dan een jaar en 30000km verder.

Kan ik gewoon doorrijden totdat ik een melding krijg, of moet ik zelf een afspraak maken bij een x aantal km?

Lekker doorrijden, maar als je in aanmerking wil komen voor de gegarandeerde restwaarde die je voorheen kreeg bij Tesla, dan moet je ieder jaar of iedere 20.000km onderhoud doen.
 
Zeker, maar totdat ze uitleggen waarom dat €800 moet kosten doe ik het lekker zelf.

Ik was “maar” €500 kwijt met de 20.000km beurt.
Raar dat de prijzen zo verschillen.

DC71704B-C658-40AD-B58E-B971D1E137FA.png
 
Last edited:
Hoi, weet iemand hoe het werkt met het aanschaffen van range externder? Gebruik je dan batterijen die in de auto aanwezig zijn, maar normaal gesproken niet worden gebruikt? En hoeveel range krijg je er dan normaal gesproken bij?
 
@Radd Range extender? Bedoel je een extra chip of het unlocken van de accu in een software locked Tesla? In het eerste geval is het niks wat je niet voor elkaar kan krijgen met een zachte rechtervoet, in het tweede geval is het accucapaciteit die al in je Tesla aanwezig is maar met software op slot zat (waardoor de auto goedkoper verkocht is) en door Tesla tegen betaling weer vrijgegeven kan worden.
 
Hoi, weet iemand hoe het werkt met het aanschaffen van range externder? Gebruik je dan batterijen die in de auto aanwezig zijn, maar normaal gesproken niet worden gebruikt? En hoeveel range krijg je er dan normaal gesproken bij?

Je bedoelt zoiets::p
Hyundai DHY8500SE-T 7,0Kw Dieselkrachtstroom Generator, Aggregaat

Voor zover ik weet verkoopt Tesla geef range extenders.
Een paar merken van old auto hebben EV's met een te kleine accu en verkopen er een ingebouwde generator bij.

Er zijn in het verleden wel Tesla's geweest met bijv. een 85kWh accu die als 75kWh is verkocht.
Tegen bijbetaling kon je dan ook de laatste 10kWh gebruiken.
 
Hoi, weet iemand hoe het werkt met het aanschaffen van range externder? Gebruik je dan batterijen die in de auto aanwezig zijn, maar normaal gesproken niet worden gebruikt? En hoeveel range krijg je er dan normaal gesproken bij?

Tesla doet alleen volledig elektrisch, dus geen Range Extenders bij Tesla.
Maar bv. BMW i3 wordt wel verkocht met range extender als optie.

Een range extender is een kleine benzinemotor die niet gebruikt wordt voor de aandrijving, maar voor het laden van de batterij.
Je kunt het gewoon zien als een aggregaat/generator ingebouwd in de auto.

Het doet dus niets anders dan je accu opladen tijdens het rijden. Hoeveel range je erbij krijgt hangt van het vermogen van de range extender af. Die van de BMW i3 geeft uit mijn hoofd iets van 150km extra bereik.

Een range extender maakt van een elektrische auto een hybride, en daarover betaal je dan dus gewoon 22% over de hele catalogus waarde.
 
Hoi, weet iemand hoe het werkt met het aanschaffen van range externder? Gebruik je dan batterijen die in de auto aanwezig zijn, maar normaal gesproken niet worden gebruikt? En hoeveel range krijg je er dan normaal gesproken bij?

een pipo die geld probeert uit je zakken te kloppen door te claimen dat hij "de chip" kan aanpassen.
niet op ingaan, zou ik zeggen.

Beste scenario is dat je gewoon centen kwijt bent.
Slechtste scenario is dat hij inderdaad rommelt met je firmware, dat Tesla dit merkt en je alle garantie verliest.
 
Ik heb gister mijn Model S 100D opgehaald. Eerste keer echt elektrisch rijden na een c klasse Mercedes ervaring..fantastisch. Een auto nog met 4% bijtelling, is op naam van Leaseplan in december gezet. Gister is het account aan mijn naam gekoppeld. Wel een paar vragen:
- software versie is 8.1; was nog niet geupdate. Ik zie alleen nergens waar ik een update kan vinden.
- de achteruitrijcamera staat nog op zwart.

Heeft iemand suggesties?

Groet,
Justin
 
Weet iemand hoe je een change of ownership doet van een Tesla?
Ik heb het email adres al maar ik weet niet wat ik allemaal mee moet sturen.
Iemand hier die dit al eens gedaan heeft?

(Tesla zelf kon mij hier niet echt een duidelijk antwoord op geven)

Thank you for contacting Tesla Inc.

In order to proceed and complete the ownership transfer we will need:

  1. Color copy picture of current driver’s license or state ID
  2. Copy or picture of registration (kentekenbewijs)
  3. Email address
  4. home or mailing address
  5. Phone number

Please send your reply to the following email address: [email protected]
As soon as we receive this information, we will complete the ownership transfer within 3-7 workingdays.

If you need further assistance, please do not hesitate to contact us.

Dan na een paar dagen even bellen met Tesla als je nog geen reactie hebt en dan helpen ze je via de telefoon verder en zetten ze het samen met jouw om.
 
Thank you for contacting Tesla Inc.

In order to proceed and complete the ownership transfer we will need:

  1. Color copy picture of current driver’s license or state ID
  2. Copy or picture of registration (kentekenbewijs)
  3. Email address
  4. home or mailing address
  5. Phone number

Please send your reply to the following email address: [email protected]
As soon as we receive this information, we will complete the ownership transfer within 3-7 workingdays.

If you need further assistance, please do not hesitate to contact us.

Dan na een paar dagen even bellen met Tesla als je nog geen reactie hebt en dan helpen ze je via de telefoon verder en zetten ze het samen met jouw om.

Dank! :)
 
Ik heb gister mijn Model S 100D opgehaald. Eerste keer echt elektrisch rijden na een c klasse Mercedes ervaring..fantastisch. Een auto nog met 4% bijtelling, is op naam van Leaseplan in december gezet. Gister is het account aan mijn naam gekoppeld. Wel een paar vragen:
- software versie is 8.1; was nog niet geupdate. Ik zie alleen nergens waar ik een update kan vinden.
- de achteruitrijcamera staat nog op zwart.

Heeft iemand suggesties?

Groet,
Justin
 
Ik heb gister mijn Model S 100D opgehaald. Eerste keer echt elektrisch rijden na een c klasse Mercedes ervaring..fantastisch. Een auto nog met 4% bijtelling, is op naam van Leaseplan in december gezet. Gister is het account aan mijn naam gekoppeld. Wel een paar vragen:
- software versie is 8.1; was nog niet geupdate. Ik zie alleen nergens waar ik een update kan vinden.
- de achteruitrijcamera staat nog op zwart.

Heeft iemand suggesties?

Groet,
Justin
Je bent in ieder geval tot op de juiste plaats gekomen, J.

Welkom hier en lees alles maar eens rustig door.

Het eenvoudigst is om met de zoekfunctie (van deze site, of via google beperkt tot deze site) te zoeken naar het onderwerp dat je interesseert. De zoekfunctie hier rechtsboven geeft de mogelijkheid om de zoekresultaten te beperken tot de overeenkomende titels van draadjes. Dat werkt vaak het snelst. Soms is het handiger om de Engelse taal te gebruiken, als je die machtig bent.

* Software updates krijg je automatisch
* De meeste (software) storingen verdwijnen na een reset van het scherm in het midden van het dashboard. De rem intrappen en de twee scroll-wieltjes op het stuur ingedrukt houden tot het Tesla logo schermvullend op dat scherm verschijnt.
* Kom je er niet uit, lees dan de handleiding
* Kom je er dan nog niet uit, dan is er echt iets mis en neem je telefonisch contact op met Tesla