Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Spiegels automatisch inklappen op een locatie -> weer ongedaan maken, iemand?
Ik had een probleem met de weer uit zetten van de automatisch inklappen van de spiegels op locatie. Je had nergens een keuze om dit weer ongedaan te maken zoals met de luchtvering van de MS.
Oplossing : Zet de taal naar Engels... en dan heb je wel de keuze om op de locatie deze optie uit te zetten.
Nu alleen nog de Auto High Beam functie. Deze is sinds de update naar 2019.4.2 verdwenen.
 
Ik heb ook een beginnersvraag: hoe werken destination chargers?

Dit weekend gaan we een lang weekend naar Duitsland en in de wijde omtrek van het dorpje zijn er geen chargers, behalve een Tesla destination charger bij een ander hotel 300m verderop (we kregen het weekend cadeau, dus hadden geen keus in hotel). Kan ik onze M3 aan de destination charger hangen en krijgen we dan net als met de supercharger gewoon een rekening of is het een dienst van dat andere hotel en is het niet de bedoeling dat we dat doen omdat zij de rekening betalen? (Of allebei, we betalen, we betalen zelf maar het is niet de bedoeling want het is een dienst van dat hotel)

Vraag even in het hotel waar je verblijft of je niet aan de gewone stekker mag. Je laat er toch wel 100km bij in een nacht. Misschien hebben ze wel een 3x32A stekker, dan laad je vol op 1 nacht. Leveren ze die adapters nog bij een nieuwe wagen?
Ik heb ooit de kerstboom in de receptie mogen afkoppelen om er mijn kabel in te pluggen.
 
Vraag even in het hotel waar je verblijft of je niet aan de gewone stekker mag. Je laat er toch wel 100km bij in een nacht. Misschien hebben ze wel een 3x32A stekker, dan laad je vol op 1 nacht. Leveren ze die adapters nog bij een nieuwe wagen?
Ik heb ooit de kerstboom in de receptie mogen afkoppelen om er mijn kabel in te pluggen.
Dat is een goed idee! De Model 3 heeft 1x 16A volgens mij als UMC, maar dat is nog steeds goed voor 's nachts
 
Vraag even in het hotel waar je verblijft of je niet aan de gewone stekker mag. Je laat er toch wel 100km bij in een nacht. Misschien hebben ze wel een 3x32A stekker, dan laad je vol op 1 nacht. Leveren ze die adapters nog bij een nieuwe wagen?
Ik heb ooit de kerstboom in de receptie mogen afkoppelen om er mijn kabel in te pluggen.

Deze snap ik niet? Als het hotel een Destination Charger hebt, waarom dan vragen om een regulier stopcontact?
 
Ons hotel heeft geen DeC, maar het hotel 300m verderop wel. Vandaar mijn initieel vraag hoe het zat :)

Aah, my bad. Dan zou ik inderdaad gewoon mailen of ze niet een regulier stopcontact of CEE-plug hebben.

Wij gaan dit jaar naar Hongarije op vakantie (Met de Tesla). Op het park daar is ook niets beschikbaar, na veel gedoe heb ik bevestiging gekregen dat ik kan laden uit een regulier stopcontact in de parkeergarage.

Heb ze direct aangemeld voor een Tesla DeC :)
 
Onder de noemer beginnersvragen:

Wat is efficiënter qua verbruik:
1. Een rit van 120km waarbij ik gemiddeld 120km/h rijd waardoor ik er een uur over doe.

2. Dezelfde rit met veel file waardoor ik er 2uur over doe (mijn dagelijkse praktijk)

De vraag is wanneer ik een resterende range heb van 200km, moet ik me dan zorgen maken bij deze rit bij file?
 
Is lastig te beoordelen, hangt erg af van de file en het weer. Als het file is maar je wel een beetje kan doorrijden met 40 / 50 km/h dan is dat efficienter (want minder hard rijden). Maar als je veel "start-stop" verkeer hebt waarbij je continue op de rem moet trappen en dan weer een beetje vooruit kan, waarbij dan ook nog de airco danwel verwarming aan staat dan kan dat nadelig zijn.

Met 80km marge zou ik mij niet zo snel zorgen maken.
 
Ik heb nog en beginnersvraag wat betreft de superchargers. Dit weekend zijn we een weekend naar het Harz in Duitsland geweest. Zo'n 500km rijden en dus net niet te doen met 1 charge vanuit huis. De navigatie van de Model 3 stuurt ons echter naar de verst mogelijke Supercharger met bij aankomst nog 5% over en het advies niet harder te gaan dan 125km/h. Dat durfden we niet aan en hebben handmatig naar een eerder SuC genavigeerd. Op de terugweg gaf de M3 10% aan en dat dachten we wel te redden. Lichtelijk zwetend met nog 45km op de range aangekomen in Apeldoorn.

Is er ergens in te stellen dat we liever dat meer marge hebben? Of is 5% helemaal normaal? Met een ICE zou ik 5% al weinig vinden om bij het tankstation aan te komen.
 
Ik heb nog en beginnersvraag wat betreft de superchargers. Dit weekend zijn we een weekend naar het Harz in Duitsland geweest. Zo'n 500km rijden en dus net niet te doen met 1 charge vanuit huis. De navigatie van de Model 3 stuurt ons echter naar de verst mogelijke Supercharger met bij aankomst nog 5% over en het advies niet harder te gaan dan 125km/h. Dat durfden we niet aan en hebben handmatig naar een eerder SuC genavigeerd. Op de terugweg gaf de M3 10% aan en dat dachten we wel te redden. Lichtelijk zwetend met nog 45km op de range aangekomen in Apeldoorn.

Is er ergens in te stellen dat we liever dat meer marge hebben? Of is 5% helemaal normaal? Met een ICE zou ik 5% al weinig vinden om bij het tankstation aan te komen.
Zo kwam ik gisteravond thuis aan.
5217E2B7-72F5-45E8-84B8-5C4E3A5DB16A.jpeg

Hele eind 140+ gereden en gewoon rond de 3 a 5% rest aan houden op de navi en dan zit je veilig.
Je aankomst percentage is heel goed te sturen door je snelheid wat aan te passen waar nodig. Maar die melding dat je onder een bepaalde snelheid moet blijven krijg je wel erg snel en kijk ik ook echt niet naar. Enige dat telt is % bij aankomst in mijn ogen, als die boven 0 blijft is het goed. :D
 
  • Funny
Reactions: timanrebel
Zo kwam ik gisteravond thuis aan.
View attachment 387518
Hele eind 140+ gereden en gewoon rond de 3 a 5% rest aan houden op de navi en dan zit je veilig.
Je aankomst percentage is heel goed te sturen door je snelheid wat aan te passen waar nodig. Maar die melding dat je onder een bepaalde snelheid moet blijven krijg je wel erg snel en kijk ik ook echt niet naar. Enige dat telt is % bij aankomst in mijn ogen, als die boven 0 blijft is het goed. :D

Ik vind dat toch maar gevaarlijk.
Stel dat je een afslag mist en je moet 10km omrijden, dan zit je als je zo'n kleine marge aan houdt.
 
Ik vind dat toch maar gevaarlijk.
Stel dat je een afslag mist en je moet 10km omrijden, dan zit je als je zo'n kleine marge aan houdt.
Zo kwam ik gisteravond thuis aan.
View attachment 387518
Hele eind 140+ gereden en gewoon rond de 3 a 5% rest aan houden op de navi en dan zit je veilig.
Je aankomst percentage is heel goed te sturen door je snelheid wat aan te passen waar nodig. Maar die melding dat je onder een bepaalde snelheid moet blijven krijg je wel erg snel en kijk ik ook echt niet naar. Enige dat telt is % bij aankomst in mijn ogen, als die boven 0 blijft is het goed. :D
Dat zou ik dus echt niet durven :eek:
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar