Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
De model 3 houdt het interieur op 38 graden of koeler. Dit kan je uitzetten door cabine oververhitting protectie uit te zetten. Ik denk alleen dat het niet handig is om dit uit te zetten, ik vermoed dat het de apparatuur beschermt.
Voel maar eens de achterkant van je beeldscherm, net nadat je bent ingestapt op een warme dag. Da's echt wel schrikken, ook met die functie aan.
 
Ik durf het bijna niet te vragen, maar in je beschrijving mis ik dat je "navigeren met autopilot" aanklikt bij de navigatie. Heb je dat wel gedaan?

View attachment 416135 View attachment 416136
Je settings zijn goed, je moet ook met die blauwe balk met "navigeren met autopilot" aan nog wel je rechter stalk 2x naar beneden drukken om te activeren. Maar dat heb je vast wel gedaan....
 
yes, als je met “naar beneden” naar je toe bedoelt wel. Maar die blauwe balk zoals in de afbeelding van rioolrat (“navigeren met Autopilot”) zie ik helemaal niet. Ik heb zojuist op de A16 (in de file op de van Brienenoordbrug) NOA even helemaal uit en aan gezet en ook nog het bij iedere rit automatisch aanzetten uitgezet. Maakt allemaal niets uit.
 
Ik heb er eens op het maar laatste tijd merk ik verlies van elektra. Ca 3 kilometer in 6 uur. Dat zou betekenen als de wagen 14 geparkeerd staat, ik een range loss van 168 km zou hebben. Best wel fors? Ik zit nu op 2019.16.3.2. iemand die hetzelfde ondervindt?
 
Ik blijf 'kilometers' een vreemde aanduiding vinden om verlies van energie aan te geven. In mijn geval herken ik wat je zegt, een dagje op de boulevard van Noordwijk zorgde voor bijna 10% verlies. Ik moet wel zeggen dat Sentry overuren draaide, ik denk dat deze modus aardig wat stroom opslokt. Heb je deze aanstaan?
 
Ik blijf 'kilometers' een vreemde aanduiding vinden om verlies van energie aan te geven. In mijn geval herken ik wat je zegt, een dagje op de boulevard van Noordwijk zorgde voor bijna 10% verlies. Ik moet wel zeggen dat Sentry overuren draaide, ik denk dat deze modus aardig wat stroom opslokt. Heb je deze aanstaan?

Ja okay. Misschien moet kilometer in percentages worden uitgedrukt. Maar de boodschap was duidelijk. Overigens had ik sentry niet aanstaan en climate control na verlaten auto stond ook niet aan.
Overigens moet ik de vraag over range loss nuanceren. Overdag heb ik last van range loss na gebruik van de wagen. 's nachts gaat de wagen kennelijk slapen en is de range loss beduidend minder. Mijn range loss de afgelopen 12 uur was dan maar een ruime 1% Maar reken dat maar eens naar 14 dagen parkeren op Schiphol om: 28% (126km). Dus misschien moet mijn vraag niet zijn van sinds de update heb ik er last van, maar eerder welke systemen blijven autonoom draaien na gebruik van de wagen die een range los veroorzaken en kan ik daar iets aan doen.
 
Ik heb een paar keer iets vreemds meegemaakt tijdens het laden.

Als ik aan een publieke laadpaal sta en er sluit iemand anders aan op de andere kant van deze paal dat stopt bij mij het laden. Dat is 2x gebeurt bij dezelfde laadpaal dus wellicht heeft dat moet die paal te maken.

Maar: Ik heb het ook een paar keer gehad bij superchargen. Als er dan iemand op de B-stall aansluit (als ik op A sta) dan stopt het laden en moet ik even loskoppelen voordat hij weer doorgaat met laden.

Het lijkt erop dat er intern in de auto een systeem kijkt naar de stabiliteit van het laden en als daar een dip in komt dat hij dan stopt.Laden opnieuw starten met de app gaat helaas niet.

Dit lijkt me geen normale situatie toch? Of komt dat vaker voor? Verder heb ik geen issues.
 
Ja okay. Misschien moet kilometer in percentages worden uitgedrukt. Maar de boodschap was duidelijk. Overigens had ik sentry niet aanstaan en climate control na verlaten auto stond ook niet aan.
Overigens moet ik de vraag over range loss nuanceren. Overdag heb ik last van range loss na gebruik van de wagen. 's nachts gaat de wagen kennelijk slapen en is de range loss beduidend minder. Mijn range loss de afgelopen 12 uur was dan maar een ruime 1% Maar reken dat maar eens naar 14 dagen parkeren op Schiphol om: 28% (126km). Dus misschien moet mijn vraag niet zijn van sinds de update heb ik er last van, maar eerder welke systemen blijven autonoom draaien na gebruik van de wagen die een range los veroorzaken en kan ik daar iets aan doen.
Kan het probleem er in liggen dat jij overdag niet slaapt en regelmatig de range controleert met de app? en zo de auto uit zijn slaap houdt?
 
Ik heb een paar keer iets vreemds meegemaakt tijdens het laden.

Als ik aan een publieke laadpaal sta en er sluit iemand anders aan op de andere kant van deze paal dat stopt bij mij het laden. Dat is 2x gebeurt bij dezelfde laadpaal dus wellicht heeft dat moet die paal te maken.

Maar: Ik heb het ook een paar keer gehad bij superchargen. Als er dan iemand op de B-stall aansluit (als ik op A sta) dan stopt het laden en moet ik even loskoppelen voordat hij weer doorgaat met laden.

Het lijkt erop dat er intern in de auto een systeem kijkt naar de stabiliteit van het laden en als daar een dip in komt dat hij dan stopt.Laden opnieuw starten met de app gaat helaas niet.

Dit lijkt me geen normale situatie toch? Of komt dat vaker voor? Verder heb ik geen issues.
Ik bemerkt dit sinds kort ook bij mijn 'vaste' publieke paal. Erg vervelend
 
Een kameraad gaat binnenkort de andere wielen onder m'n (aanstaande) model 3 zetten. Hij heeft een brug, maar vroeg zich af of je zonder gedoe banden kunt wisselen op de brug (i.v.m. software matige beveiligen?) of dat het handiger is om dit met een krik te doen.
Iemand ervaring?

Dank!
 
Wanneer auto de resterende 100 km aan range nadert dan wordt de bewakingsmodus uitgezet.
Dan worden mijn vrouw en ik op onze twee iPhone's vaak bedolven onder de meldingen inzake dat uitzetten van de bewakingsmodus. Soms een stuk of 10 achter elkaar. Is dat herkenbaar? iemand een tip?
 
Ik heb er eens op het maar laatste tijd merk ik verlies van elektra. Ca 3 kilometer in 6 uur. Dat zou betekenen als de wagen 14 geparkeerd staat, ik een range loss van 168 km zou hebben. Best wel fors? Ik zit nu op 2019.16.3.2. iemand die hetzelfde ondervindt?

Denk allereerst de opmerking van @DutchTM3 over het checken via de App een belangrijke kan zijn en je even daar op kan reageren.

Maar het is ook zo dat Tesla beelden van de cams en data kan verzenden ivm de verdere ontwikkeling van Autopilot en dat dit wel wat extra verbruik zal veroorzaken.Dan zal je het verbruik in die eerste 6 uur hoger zien liggen dan als je 145 dagen op Schiphol parkeert. Je hebt overigens ook een service bij Schiphol waar ze je auto opladen op de dag dat je terugkomt, maar dat is meer om je angst van lage range weg te nemen...