Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Nog een paar weken en hebben we de M3 voor deur staan. Ben me nu aan het oriënteren op laadpassen. Er staat een hoop info op dit forum, maar probeer even overzicht te krijgen

We hebben al een abonnement bij Newmotion. Welke passen adviseren jullie nog meer en wat zijn de kosten (eenmalig, dus niet voor laden). En krijg je per pas een afrekening (Ivm aftrek kosten)?

We rijden met name NL, ook wel D, B en soms F, CH, I

Ik heb zelf al de volgende passen op het oog. Hebben die toegevoegde waarde t.o.v. de Newmotion pas?

maingau
Kiwhi
Chargemap

Kijk ook eens op laadpastop10.nl

Overigens, ik laad vooral thuis, gebruik soms maingau maar waarom niet Tesla supporten en bijtijds superchargen?
 
Nog een paar weken en hebben we de M3 voor deur staan. Ben me nu aan het oriënteren op laadpassen. Er staat een hoop info op dit forum, maar probeer even overzicht te krijgen

We hebben al een abonnement bij Newmotion. Welke passen adviseren jullie nog meer en wat zijn de kosten (eenmalig, dus niet voor laden). En krijg je per pas een afrekening (Ivm aftrek kosten)?

We rijden met name NL, ook wel D, B en soms F, CH, I

Ik heb zelf al de volgende passen op het oog. Hebben die toegevoegde waarde t.o.v. de Newmotion pas?

maingau
Kiwhi
Chargemap


Onlangs had ik een topic gestart met de vraag om een overzicht van de kaarten per land te maken en dit in één bestand bij de vaste topics te plaatsen. Die info is zodanig verspreid waardoor ik ook de bomen door het bos niet meer zie. Jammer genoeg kwam er geen reactie op mijn voorstel.
 
Onlangs had ik een topic gestart met de vraag om een overzicht van de kaarten per land te maken en dit in één bestand bij de vaste topics te plaatsen. Die info is zodanig verspreid waardoor ik ook de bomen door het bos niet meer zie. Jammer genoeg kwam er geen reactie op mijn voorstel.

Biedt laadpastop10.nl dan geen goed overzicht? Niet helemaal per land, maar er is wel iemand continu bezig dit up-to-date te houden.
 
Onlangs had ik een topic gestart met de vraag om een overzicht van de kaarten per land te maken en dit in één bestand bij de vaste topics te plaatsen. Die info is zodanig verspreid waardoor ik ook de bomen door het bos niet meer zie. Jammer genoeg kwam er geen reactie op mijn voorstel.

@Paco
Misschien nog even dat door jou zelve ge-opende draadje raadplegen bij Post # 2 zie
Overzicht aanbieders & tarief laadpalen per land
:rolleyes:
 
@Paco
Misschien nog even dat door jou zelve ge-opende draadje raadplegen bij Post # 2 zie
Overzicht aanbieders & tarief laadpalen per land
:rolleyes:

Had ik gezien en bedankt daarvoor.

Maar ik zou een overzicht van de meest gebruikte/aanbevolen laadkaarten per land overzichtelijker vinden. Indien je een reis maakt door verschillende landen, dan is dat handiger dan ieder draadje per land uit te pluizen. Zowel hier als op FB zie ik immers regelmatig een vraag passeren over welke kaart het meest geschikt is voor een bepaald land.
 
In september gaan wij 3 weken met de M3 richting Spanje. De Tesla navigatie houdt rekening met alle oplaadpunten van Tesla. Ik weet dat je in ABRP ook via de andere supercharger (Ionity bijv.) een route kunt berekenen. Is het mogelijk dat de Tesla navigatie hier ook rekening mee houdt? Of moet je dan altijd een externe navigatie hiervoor gebruiken?
 
Mijn echtgenote is vandaag met een vriendin met een M3 SR+ op pad geweest. In deze auto zat internet connectivitiet (Google). Ik dacht dat internet connectiviteit alleen in de LR versies zit. Of is het een optie bij de SR+?
 
@Luc2000

Als we nog niet iets anders onder jouw posting staat is het best wel gebruikelijk om dan eronder direct re reageren zonder de reply knop en dus lap tekst erbij te zetten.

En als je dat niet bedoeld, “Klopt” was het antwoord op je vraag. Hoort er niet op te zitten.... maar de beantwoorden neemt ook de moeite om uit te leggen waarom je hoogstwaarschijnlijk het nu wel hebt en legt ook nog eens uit dat je het waarschijnlijk ook weer kwijt zal raken.....Kwartjes zijn sedert 1 januari 2002 niet meer in omloop... denk dat je lang kan wachten hierop...
 
Heeft dit antwoord betrekking op mijn vraag? Ik begrijp het dan niet....of kwartje moet nog vallen;)
Ja, op de SR+ is er normaliter geen internetconnectiviteit, behalve voor Tesla zelf en voor de verkeersgegevens voor de routeberekening (maar de interactieve display van verkeersdrukte is er niet --die heeftg een andere bron--, en er zijn ook geen satellietbeelden, enkel een display met de wegen). Met andere woorden: er is internetconnectiviteit, maar de zaken die bandbreedte zuipen worden softwarematig generfd.

Maar op sommige firmwares "vergeet" een SR+ die zaken uit te schakelen, en het kan dat bij levering de optie gewoon (verkeerdelijk) aangevinkt is (en dan blijft die internetconnectiviteit gewoon werken in alle firmwares, of althans minstens gedurende een jaar).

De LTE-kaart blijft er altijd in, dus als de firmware het toelaat dan heb je internetconnectiviteit.
 
  • Informative
Reactions: JanG007