Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ben ik ook wel geïnteresseerd in. Vandaag de M3 door de LM laten bestellen met als opmerking aflevering 16/10. Dit ivm aflopen leasecontract huidige MB E350. Als de huidige levertijd augustus is vraag ik me af of tesla de M3 zolang wil stallen. Wat denken jullie wat wijsheid is? Loop ik aan het eind oktober de kans dat ik misgrijp voor eind 2019?

Heb de mijne op 27/06 besteld en krijg hem pas op 29/10 ivm huidige contract (leaseplan)
Ik kijk regelmatig op Tesla.com en zoek in de source code van de website. De informatie staat er allemaal
Netjes in enkel het VIN ontbreekt.

Ik vermoed niet (en hoop het ook niet) dat Tesla die wagen zou stallen voor mij al was niet maar voor verbeteringen die er ondertussen zouden worden gedaan (op alle gebied)

Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat Tesla je een week max geeft om die wagen af te halen. Beetje onconventioneel, stel dat je opnieuw enkele weken moet wachten en Je dus zonder auto zit: kosten vervangwagen, lease contract verlenging huidige wagen enz enz.

Ik weet niet of dit mbt consumentenrecht ook zo allemaal maar weer kan. Blijft een vreemde praktijk, vind ik persoonlijk, je moest maar eens op vakantie of zakenreis zijn.
 
Ik heb ook besteld via Leaseplan. Wat ik begrepen heb is dat ze bij Tesla pas gaan kijken naar een auto op de dag vóórdat je lease afloopt. Dus in jouw geval zal dat 28/10 zijn. Leasplan kan hier blijkbaar niets aan veranderen en laten je in je huidige auto doorrijden tot moment van levering. "Bij Tesla loopt het allemaal anders dan normaal", was hun reactie....
 
Ik lees dat het laadverlies ca. 10% is. En als ik nu een verlengsnoer van 10 meter er tussen zet, wat zou het percentage dan redelijkerwijze zijn?
Dat zou geen verschil moeten maken. Het laadverlies gaat over wat je erin stopt vs wat erin opgeslagen wordt.
Je krijgt allen wat eerder brand....als je een goedkoop snoertje gebruikt. Beter niet doen of een dikke vette kabel gebruiken.
 
Beginners vraag: als ik in Duitsland de km snelheid vast wil zetten, trekt de auto op naar 150 km. Niet handig met aanhanger. Is er een manier om je huidige rijsnelheid onmiddellijk vast te zetten? :rolleyes:
Nu leek het gisteravond op een weg met een maximale snelheid van 90 km, waar ik 60 km reed wel te lukken de snelheid in 1 keer vast te zetten op de op dat moment gereden snelheid. Ik versnelde naar 70km en klikte de rechter hendel naar beneden en de snelheid stond vast op 70km
Bijna altijd schiet bij mij de snelheid vast op het in het scherm getoonde maximum.
Echt een beginners vraag, maar misschien heeft iemand een tip.:rolleyes:
 
Een fase ja. Dat is nog niks. Als ik 3 potten op het vuur heb staan, inductie, wordt er al gemoduleerd. TV, wassen, koelen en laden is te veel. Wat dat betreft hebben we het goed in Nederland!!

Ik ken de infrastructuur in Italië niet zo maar ik haal hier krap 200 volt.
Als jij dat ook hebt op die 1 fase dan zit je op een amperage van ca 30A.
Dat is fors en vast niet op een camping. :)

Toen ik op 3kw zat en de waterkoker erbij zette ging de stop eruit. Vandaar dat ik hem op 1kw hou staan. Heb de tijd.
 
Ik heb ook besteld via Leaseplan. Wat ik begrepen heb is dat ze bij Tesla pas gaan kijken naar een auto op de dag vóórdat je lease afloopt. (...)

Heb je dit van Leaseplan of van Tesla vernomen? Ik heb mijn M3 op 18 juli besteld bij Leaseplan en tot dusver alleen een ordernummer van Leaseplan zelf gekregen (op 24/7). Nog geen bericht van Tesla. Hoelang heeft dat bij jou ongeveer geduurd?
 
Ik ken de infrastructuur in Italië niet zo maar ik haal hier krap 200 volt.
Als jij dat ook hebt op die 1 fase dan zit je op een amperage van ca 30A.
Dat is fors en vast niet op een camping. :)

Toen ik op 3kw zat en de waterkoker erbij zette ging de stop eruit. Vandaar dat ik hem op 1kw hou staan. Heb de tijd.
Nee. Aan huis.

Klopt. Die waterkoker liet de stop eruit slaan.
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
Heb je dit van Leaseplan of van Tesla vernomen? Ik heb mijn M3 op 18 juli besteld bij Leaseplan en tot dusver alleen een ordernummer van Leaseplan zelf gekregen (op 24/7). Nog geen bericht van Tesla. Hoelang heeft dat bij jou ongeveer geduurd?
Ik heb ook een bestelling lopen via LP. Levering 1/9 met LP afgesproken, Tesla komt terug met: We gaan per 30/8 kijken of er een match is met je config in de 'voorraad', zo niet kijken we of er één op de boot staat die nog niet is gereserveerd, tot slot bestellen we in Fremont.

Nu heb ik een zwarte, zwart interieur LR AWD besteld, dus hoop erop dat er iig een paar los mee gestuurd zijn met de boot....
 
Ok, thanks voor de info. Ik heb bij LP aangegeven dat de auto na 30/10/2019 geleverd mag worden. Ik hoop dat ik de M3 wel voor het einde van het jaar kan ontvangen ivm de nieuwe bijtellingsregels...

Ik heb overigens ook een zwart/zwart LR AWD besteld. Het (in mijn geval) lange wachten is in elk geval begonnen. En dit terwijl ik voor mijn gevoel het forum al van voor naar achter en terug heb gelezen :D
 
Ok, thanks voor de info. Ik heb bij LP aangegeven dat de auto na 30/10/2019 geleverd mag worden. Ik hoop dat ik de M3 wel voor het einde van het jaar kan ontvangen ivm de nieuwe bijtellingsregels...

Ik heb overigens ook een zwart/zwart LR AWD besteld. Het (in mijn geval) lange wachten is in elk geval begonnen. En dit terwijl ik voor mijn gevoel het forum al van voor naar achter en terug heb gelezen :D

Know the feeling :rolleyes: