Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand op wat voor afstand die ontgrendeling via je telefoon werkt? De M3 staat op de oprit met de telefoon er 's nachts maar een meter of 3 vandaan. Maar ik merkte bij het weglopen dat hij al op korte afstand automatisch vergrendeld, dus het lijkt me niet domweg het bluetooth bereik (gelukkig).
 
Bij Model 3: indrukken van de linker bedieningshandel/hendel doet de ruitenvloeistof stromen (en de ruitenwisser activeren). Er zit geen achterruitenwisser op een Model 3.

Heb je een ander model? Dan even vermelden in je lost svp
En erbij te vermelden is dat er twee modi voor die knop zijn: zacht drukken is alleen wissen en hard drukken (vasthouden) geeft water. Dat water komt uit de ruitenwisser zelf en zie je daardoor niet goed sproeien, dus dat is even wennen !
 
Ik heb een USB stick gekocht, om opnames te maken. Nu vroeg ik mij af of Tesla automatisch opname maakt of dat je dat zelf ergens dient aan te geven?
Lege folder TeslaCam aanmaken en dan zou je het dashcam icoontje in beeld moeten krijgen. Ook kun je dan Sentry aanzetten. USB kan wel vrij snel stuk gaan door de vele schrijfacties. SSD heeft daar minder last van/zal een stuk langer mee gaan.
 
ipv een usb is dit erg handig:

marcone/teslausb

Een raspberry pi met SD kaart die als je thuiskomt automatisch via Wifi je dashcam saves en sentry meldingen upload, en ook een mp3 map synct met je NAS of PC
Weet iemand of er ook één is voor een normale raspberry pi (2) want die heb ik zo liggen en dan zou ik de 160Gb HD die ik nu gebruik voor de beelden kunnen inzetten.(via USB ?) (ben absolute Nobie)
 
Ik ben een tijdje geleden bezig geweest met een Zero W maar heb het niet voor elkaar gekregen. Ik vond het ook best omslachtig al die stappen. Weet iemand of er ergens een simpel stappenplan is in Jip en Janneke taal? Of een complete image die je er zo op kan zetten waarbij je alleen de wifi settings en je NAS gegevens hoeft in te vullen?