Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, voor zover je telefoon met bluetooth verbonden is. Er kunnen meerdere telefoons in het bluetooth geheugen opgeslagen worden maar maar eentje kan tegelijk gekoppeld zijn. In principe is dat handsfree bellen al gekoppeld als men bij levering de app op je telefoon ook al aan de auto gekoppeld heeft om de auto te openen en te sluiten zonder dat je de RFID kaart moet hebben.
 
Thnx

Mijn telefoon is gekoppeld, maar toen mijn echtgenote belde, kreeg ik geen melding via het scherm of de speakers. Moet ik daarvoor nog iets activeren op de "tesla ipad"?

En als we met 2 telefoons in de auto zitten (beiden "autosleutel"), welke wordt dan gekoppeld voor handsfree telefoon gebruik?
 
Thnx

De auto rijdt heerlijk en ik ben al een beetje door het scherm aan het scrollen. Nog een paar beginnersvragen die wellicht ook interessant zijn voor anderen:

- bij de optie laden staat het aantal ampère op 5. Kan ik dat op 16a zetten?
- waar stel ik de volgafstand in, of kan dat alleen als AP aanstaat? (Heb AP nog niet aangehad, gisteren stond de A27 op de terugweg vast, dus ik werd netjes binnendoor geleid)
- waar staan de instellingen voor regeneratief remmen?
- en kan ik met de M3 ook alleen adaptieve cruise control instellen? Ik heb deze vraag eeder gesteld, en er schijnt een soort oplossing te zijn, maar kan het antwoord niet meer vinden.
- als de auto op de parkeerplaats staat, dan blijft de ventilator nog 5 a 10 licht blazen, terwijl ik optie “airco uit bij verlaten auto heb ingesteld”. Is dat ventilator geluid normaal.


Wederom veel dank!
 
Antwoorden in Tekst OPGENOMEN click to expand... (en er is gewoon een handleiding aan boord!!)
Thnx

De auto rijdt heerlijk en ik ben al een beetje door het scherm aan het scrollen. Nog een paar beginnersvragen die wellicht ook interessant zijn voor anderen:

- bij de optie laden staat het aantal ampère op 5. Kan ik dat op 16a zetten? JA ALS JE AC (op een 16A bron, dus bij UMC max 13A bent aangesloten) AAN HET LADEN BENT. DAT WORDT LOCATIEAFHANKELIJK ONTHOUDEN. SPRINGT OVERIGENS VANZELF OP 16A ALS DAT AANGEBODEN WORDT.
- waar stel ik de volgafstand in, of kan dat alleen als AP aanstaat? (Heb AP nog niet aangehad, gisteren stond de A27 op de terugweg vast, dus ik werd netjes binnendoor geleid) RECHTER SCROLLWIELTJE LINKS/RECHTS OF GEWOON ERGENS IN HET MENU ONDER AUTOPILOT
- waar staan de instellingen voor regeneratief remmen? OOK IN HET MENU tip: LAAT HET GEWOON OP STANDAARD STAAN, JE WENT ER SNEL AAN EN HET SCHEELT VEEL STROOM EN SLIJTAGE VAN JE REMMEN. HOOGUIT BIJ ZEER GLAD WEGDEK IN DE WAT ZWAKKERE REGENERATIE ZETTEN. ZEKER BIJ EEN RWD, DIE SNELLER ZAL UITBREKEN DAN EEN AWD.
- en kan ik met de M3 ook alleen adaptieve cruise control instellen? Ik heb deze vraag eeder gesteld, en er schijnt een soort oplossing te zijn, maar kan het antwoord niet meer vinden. JA MAAR DAN STUURT HIJ NIET (ÉÉN KEER POOKJE NAAR BENEDEN)
- als de auto op de parkeerplaats staat, dan blijft de ventilator nog 5 a 10 licht blazen, terwijl ik optie “airco uit bij verlaten auto heb ingesteld”. Is dat ventilator geluid normaal. KAN JE VOORKOMEN DOOR BIJ UITSTAPPEN VENTILATORSYMBOOL EEN SECONDE AAN TE RAKEN. DAN GAAT DE HVAC/AIRCO UIT. WEER EEN SECONDE NA INSTAPPEN OM M AAN TE ZETTEN (ALS JE DAT IN DE APP NIET ALVAST HAD GEDAAN OM VOOR TE KOELEN/VERWARMEN)


Wederom veel dank!
GRAAG GEDAAN
 
Dank;)

Welke standaard instelling adviseren jullie dan voor de ampere’s? Gewoon de standaard van Tesla (5A)?
Is afhankelijk van de situatie. Hang je hem thuis aan een gewoon stopcontact, dan zou ik terughoudend zijn en niet boven de 10 gaan, en bij een oud huis met oude bedrading kan zelfs dat al aan de hoge kant zijn. Is het een stopcontact wat door een elektricien specifiek hiervoor is aangelegd met goede bekabeling kan je prima naar 13A. En wanneer je een publiek laadpunt gebruikt, gewoon maximaal laden!
 
Hallo allemaal, aangezien het een forum voor beginners betreft van mij deze vraag: wat zou je eigenlijk moeten zien in je Tesla account op Tesla.com. Mijn auto is via een leasemaatschappij gekomen en bij de bestelling is er een verkeerd mailadres aan gekoppeld. Daardoor heb ik een aantal zaken niet gezien op mijn account. Mijn telefoon en app zijn wel gekoppeld dus de grootste nood is er niet meer..... maar ik ben onzeker over wat ik wel moet zien. Contact krijgen met Tesla is tot nu toe op geen enkele manier gelukt en ik ben ook nog niet in de buurt gekomen van shop of Tilburg om het daar voor te leggen dus leg ik het aan jullie voor. Het enige wat ik zie is dus dit....
upload_2019-8-30_16-24-33.png

Op de Home pagina staat verder ook niets
 
Hallo allemaal, aangezien het een forum voor beginners betreft van mij deze vraag: wat zou je eigenlijk moeten zien in je Tesla account op Tesla.com. Mijn auto is via een leasemaatschappij gekomen en bij de bestelling is er een verkeerd mailadres aan gekoppeld. Daardoor heb ik een aantal zaken niet gezien op mijn account. Mijn telefoon en app zijn wel gekoppeld dus de grootste nood is er niet meer..... maar ik ben onzeker over wat ik wel moet zien. Contact krijgen met Tesla is tot nu toe op geen enkele manier gelukt en ik ben ook nog niet in de buurt gekomen van shop of Tilburg om het daar voor te leggen dus leg ik het aan jullie voor. Het enige wat ik zie is dus dit....
View attachment 448346
Op de Home pagina staat verder ook niets
Yes heb ik ook dit scherm ivm via lm besteld. Lm zegt dat ik eerder iets zal horen dan lm zelf als er updates zijn.