Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Bij ons pakt CC soms wel de snelheid die op dat moment gereden wordt (heb het al een paar keer meegemaakt), meestal echter de max. snelheid. Geen idee waarom deze verschillen ontstaan.
Even zelf testen maar in een MS kun je hendel naar boven, beneden én naar je toe halen om de CC aan te zetten. De ene neemt je huidige snelheid over en de andere Max snelheid ter plaatse.
 
In je signature staat niet van wanneer je 3 is. Is je 3 gebouwd in April dit jaar of eerder dan heb je waarschijnlijk HW2.5 en daarna HW3. Controleer de bouw datum in je portier.

hier kan ik geen chocola van maken.... kijk ik verkeerd?

upload_2019-10-4_13-28-57.png


upload_2019-10-4_13-29-21.png
 
hier kan ik geen chocola van maken.... kijk ik verkeerd?

View attachment 462525

View attachment 462526

Ik ook niet :)

Op basis van je delivery date zou ik AP3 verwachten als je hem niet uit inventory hebt gekocht.

Enige andere methode die je echt een 100% antwoord zal geven is even je handschoenenkastje te openen en het partnummer bekijken. Geen idee hoe maar met een beetje googlen vind je vast een guide.

Waarom wil je het weten? Als je FSD koopt krijg je vanzelf de upgrade zodra een AP firmware het nodig gaat hebben.
 
Bij ons pakt CC soms wel de snelheid die op dat moment gereden wordt (heb het al een paar keer meegemaakt), meestal echter de max. snelheid. Geen idee waarom deze verschillen ontstaan.
Even zelf testen maar in een MS kun je hendel naar boven, beneden én naar je toe halen om de CC aan te zetten. De ene neemt je huidige snelheid over en de andere Max snelheid ter plaatse.
In mijn MS is hendel naar boven of beneden drukken CC op huidige snelheid en hendel éénmaal naar je toe CC direct op vMax. Weet uiteraard niet of een M3 hetzelfde werkt.
 
Ik denk dat het ook een waarschuwing kan zijn dat je als het koud is de accu MOET opladen ter bescherming en niet ongeladen moet laten staan. Je zit namelijk in het “gele” bereik.

Zeker waar, maar ik dacht dat je het sneeuwvlokje ook kon krijgen boven de 20%

Straks als het echt koud is neemt het verbruik snel toe en is de beschikbare capaciteit beperkt. inderdaad cruciaal de auto niet met een lage SoC te parkeren.
 
Vandaag wilde ik mijn auto laden aan een publieke laadpaal in een ondergrondse parking van het treinstation in Brugge en mijn Tesla wilde niet opladen. Als pasje moet je je treinabonnement gebruiken wat ook lukte, vervolgens je auto kiezen in een lijst waar enkel een Tesla model S tussen staat en geen Model 3 dus voor "andere wagen" gekozen. Laadpaal activeerde maar stopte onmiddellijk en op mijn app stond "controleer energiebron". De andere palen gaven net dezelfde uitkomst. Ik heb al een Model 3 zien laden daar dus het moet mogelijk zijn. Wat doe ik verkeerd want het is mijn eerste keer dat ik ergens anders als thuis ga laden.
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Vandaag wilde ik mijn auto laden aan een publieke laadpaal in een ondergrondse parking van het treinstation in Brugge en mijn Tesla wilde niet opladen. Als pasje moet je je treinabonnement gebruiken wat ook lukte, vervolgens je auto kiezen in een lijst waar enkel een Tesla model S tussen staat en geen Model 3 dus voor "andere wagen" gekozen. Laadpaal activeerde maar stopte onmiddellijk en op mijn app stond "controleer energiebron". De andere palen gaven net dezelfde uitkomst. Ik heb al een Model 3 zien laden daar dus het moet mogelijk zijn. Wat doe ik verkeerd want het is mijn eerste keer dat ik ergens anders als thuis ga laden.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Dat klinkt me heel bekend, want ik heb net hetzelfde verhaal bij de laadpalen in de stationsparking van Hasselt. Ik moet die ook starten met mijn mobib-pas, maar bij de model 3 werkt geen één van de palen, met geen enkele van de kabels die ik heb en krijg ik ook steeds volgende melding.

IMG_4485.jpeg


Bij eender welke andere laadpaal buiten de stationsparking werkt het laden ook prima met al mijn kabels. Het is net de combinatie van mijn model 3 met de laders in de stationsparking dat niet wil werken... heel erg raar.

Straf genoeg kan ik met mijn model S in de stationsparking wel perfect laden aan elke aansluiting en met elk van mijn kabels. Ik heb ook al heel wat andere hybrides daar probleemloos weten opladen, maar wel nog nooit een model 3 in Hasselt gezien waarbij het werkte.

Ik ga heel binnenkort eens proberen met een Model 3 SR van een kameraad om te zien wat dat geeft. En was ook van plan om in Leuven eens te gaan proberen.

Maar ik ben dus blijkbaar niet de enige met dit raar probleem...
 
Weet iemand waar ik Kan vinden hoe lang de "gratis km supercharger" die ik van referral gekregen heb geldig blijven?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die 6 maanden geldig zijn, maar k kan het niet meer terug vinden.
Klopt het: 6 maanden?
 
Uit de voorwaarden: "Gratis Supercharging-kilometers zijn van toepassing op alle voertuigen op dezelfde account en vervallen zes maanden nadat de kilometers zijn toegevoegd. Iedere extra referral verlengt de vorige vervaldatum met 6 tot 36 maanden. Als alle kilometers op een account vóór de vervaldatum zijn verbruikt, wordt de vervaldatum voor de volgende referral teruggezet op 6 maanden."
 
  • Informative
Reactions: curry684
Dat klinkt me heel bekend, want ik heb net hetzelfde verhaal bij de laadpalen in de stationsparking van Hasselt. Ik moet die ook starten met mijn mobib-pas, maar bij de model 3 werkt geen één van de palen, met geen enkele van de kabels die ik heb en krijg ik ook steeds volgende melding.

View attachment 463916

Bij eender welke andere laadpaal buiten de stationsparking werkt het laden ook prima met al mijn kabels. Het is net de combinatie van mijn model 3 met de laders in de stationsparking dat niet wil werken... heel erg raar.

Straf genoeg kan ik met mijn model S in de stationsparking wel perfect laden aan elke aansluiting en met elk van mijn kabels. Ik heb ook al heel wat andere hybrides daar probleemloos weten opladen, maar wel nog nooit een model 3 in Hasselt gezien waarbij het werkte.

Ik ga heel binnenkort eens proberen met een Model 3 SR van een kameraad om te zien wat dat geeft. En was ook van plan om in Leuven eens te gaan proberen.

Maar ik ben dus blijkbaar niet de enige met dit raar probleem...
Hou mij op de hoogte.
Ik hoop die andere model 3 eigenaar die er soms staat te laden eens te spreken over hoe hij het voor elkaar krijgt.