Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Beginners vraag.....tesla adviseerd de auto altijd aan de lader te leggen. Nu heb ik hem aan de lader en uitgesteld laden geprogrammeerd. Geen idee of hij dan wel stroom pakt en of dit is wat tesla bedoeld?

Ik wil niet iedere dag laden nml

Ik meende te begrijpen dat uitgesteld laden idd op een door jouw bep. Uur begint met laden en uitgesteld rijden dat hij zelf berekent wanneer hij moet beginnen met laden zodat je bij vertrek een "volle" batterij hebt.

Ben zelf ook aan het testen daar ik een evbox heb waarbij ik moet batchen per laadsessie mbt terugbetaling van de kosten.

Ik zie de opties ook niet op de app dus vermoed dat ik moet wachte op de app upgrade. Ik zit wel op de laatste auto firmware.
 
Kan je de auto 6 maanden of langer niet gebruiken en gewoon aan stroom laten hangen?

Misschien rare vraag maar ik ga auto slechts 6 maand per jaar gebruiken (winterperiode).
Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je benzine gaat vlokken zoals bij die nieuwe E10 snel gebeurt.
Geen enkel probleem volgens mij gewoon niet te vol en lekker aan de lader. Wel zonde om zo’n fijne rijauto zo lang stil te laten staan.
 
Wat is de reden dat de beide camera's in de B-stijl niet worden gebruikt voor de dashcam en sentry?
Mis nu een overlap in de beelden?

De reden weten we niet maar we zijn begonnen met enkel de voorwaarste camera, toen zijn de achterwaardse camera bij het knipperlicht toegevoegd en recent is daar de achteruitrijcamera aan toegevoegd.

Wellicht komen de B-stijl camera's er ook nog bij in de toekomst.

Misschien is het niet mogelijk i.v.m. te weinig processing power om al die streams te encoden of misschien omdat die dus meer bandbreedte kost.
 
  • Informative
Reactions: DucaTinus
Weet iemand of het mogelijk is je navigatie instelling als voorkeur vast te leggen? Als ik de detail route info in het linker deel van het navigatiescherm uitklap gaat het route overzicht over op volledig uitgezoomd. Als ik dat weer wil veranderen dan moet ik eerst op het slinger icon rechtsboven in de navigatiekaart en dan voor de instelling in de rijrichting nogmaals het de noordpijl icon drukken. Kan ik de route info uitklappen en toch de navigatiekaart ingezoomd in de rijrichting houden?
(Model 3 LR config)
 
Net m’n model 3 mogen ophalen.
He-le-maal geweldig!

Nu alleen nieuwsgierig of ik iets kan doen om software versie 9 zo snel mogelijk naar versie 10 te krijgen. Hang in ieder geval al aan de WiFi.

Oh. En mocht ik niets kunnen doen dan wel benieuwd naar de gemiddelde ‘wachttijd’ hiervoor.
Aan Wi-Fi hangen is voldoende. Kan bij de eerste keer iets langer duren dan normaal. Reken op een paar weken.
 
Net m’n model 3 mogen ophalen.
He-le-maal geweldig!

Nu alleen nieuwsgierig of ik iets kan doen om software versie 9 zo snel mogelijk naar versie 10 te krijgen. Hang in ieder geval al aan de WiFi.

Oh. En mocht ik niets kunnen doen dan wel benieuwd naar de gemiddelde ‘wachttijd’ hiervoor.
In de app plan je een service, kies de optie software, beschrijf je vraag, misschien kunnen ze de update forceren.
 
  • Informative
Reactions: ERvee
Aan Wi-Fi hangen is voldoende. Kan bij de eerste keer iets langer duren dan normaal. Reken op een paar weken.
Je moet iig in het menu item software de instelling geavanceerd kiezen.
Er is ergens een draadje waarin beschreven werd dat 5x tappen op geavanceerd de update liet starten. Bij mij werkte dat niet / of niet direct. De volgende dag kreeg ik daarna wel v10 en 36.1.2 binnen. Had mn LR toen al wel een week