Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Nog een voordeel van de SR+: hij heeft maar 1 motor. Dat scheelt verbruik (beetje), herrie (redelijk wat) en het is minder techniek die stuk kan gaan. Wel wat minder grip op sneeuw als je naar de wintersport gaat. De extra trekkracht van de LR is echt flauwekul die je nooit gaat gebruiken.
Als je een LR koopt, is dat eigenlijk alleen voor de vakanties. Ofwel: je vakantie trips duren misschien wat langer met een extra overnachting, maar dat is ook vakantie en voor 9500,— kun je heel wat keren overnachten
Bovendien is even een plas/koffiepauze om de 2-3 uur helemaal zo verkeerd nog niet. Als je dat plant rond een supercharger valt het ' langer onderweg zijn' reuze mee. In ieder geval waren mijn bedenkingen geheel verdwenen na onze reis.
 
Al zou er connectie zijn dan het werkt ook niet omdat er een weerstand in je kabel zit die aangeeft wat de maximale load op de kabel mag zijn. Verleng je de kabel dan neemt de weerstand toe en zal een kabelfout opleveren.
Volgens mij zou de weerstand juist afnemen aangezien de weerstanden in de stekker dan parallel komen te staan. Maar het komt op hetzelfde neer; zal niet werken :)
 
Weet er ook iemand of er kabels zijn die je kan gebruiken tijdens regen? De wagen staat buiten dus .....
Alle Type 2 CCS connectors zijn minimaal IP44 indien ingeplugd dus veilig in de regen.

Je moet alleen bij de mobile charger opletten dat de "box" niet in sneeuw of waterplas ligt, maar die is dan ook zo geplaatst dat ie meestal aan het stopcontact "hangt" om dat te voorkomen.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Volgens mij zou de weerstand juist afnemen aangezien de weerstanden in de stekker dan parallel komen te staan. Maar het komt op hetzelfde neer; zal niet werken :)

Inderdaad, weerstanden staan parallel over PE en PP. Dat geeft wel heel aparte waarden als je die dan gaat verlengen want het lijkt erop dat het signaal dan aangeeft dat er juist meer vermogen over de kabel mag.

1500Ω => 13A
680Ω => 20A
220Ω => 32A
100Ω => 63A
 
  • Informative
Reactions: JanG007
En als aanvulling -> zie je wel "visuele detectie" op je scherm ("kringen" rondom obstakel / auto)
Ik heb geen trekhaak maar ik kan me voorstellen dat met gemonteerde trekhaak de sensoren achter ook "stil" kunnen worden om te voorkomen dat je met een fietsendrager/aanhanger gek wordt van gepiep :)
visuele detectie op het scherm kringen en rode strepen waren wel aanwezig, maar net geprobeerd en niet zichtbaar. Ik heb geen trekhaak.
 
Levert Tesla nog steeds Type2 laadkabels bij en welke lengte?
Ik ben op zoek naar een verlengsnoer voor m'n laadstation (5-7,5m male-female-16amps-Type2)

Mocht iemand goede ervaringen en/of goede adresjes hebben om er eentje te bestellen, mag je me steeds DM'en. (ik weet niet of het toegestaan is om "reclame" te maken) Ik heb natuurlijk al rondgezocht op internet maar er zijn toch wat verschillen in prijs. (en kwaliteit?)

Weet er ook iemand of er kabels zijn die je kan gebruiken tijdens regen? De wagen staat buiten dus .....

Hartelijk dank alvast voor eventuele antwoorden.
In principe kun je natuurlijk alle kabels in de regen gebuiken. Daar zijn ze speciaal voor ontworpen.

Alhoewel.. ik heb eens een akkefietje gehad met een stekker van Duosida. De kabel had ik over mijn lader buiten gehangen, met de stekker omlaag bungelend. Nu zit er aan de onderkant van die stekker een klein gaatje om het water af te voeren. 'Onderkant' bedoel ik mee, als de stekker is ingeplugd. Echter als de stekker hangt, zit dat gaatje aan de zijkant. Dus liep het regenwater langs de kabel en stekker precies door dat gaatje naar binnen. Dat gaf een beste klap toen ik inplugde en de auto met laden startte. De beveiliging van mijn laadpunt werkt, dat weet ik nu in elk geval. De verdere constructie van die stekkers vond ik ook maar matig. Dus dat is het enige dat ik je als tip kan geven: geen Duosida.

Je kunt bij de laadkabelfabriek kabels op elke lengte bestellen.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
In principe kun je natuurlijk alle kabels in de regen gebuiken. Daar zijn ze speciaal voor ontworpen.

Alhoewel.. ik heb eens een akkefietje gehad met een stekker van Duosida. De kabel had ik over mijn lader buiten gehangen, met de stekker omlaag bungelend. Nu zit er aan de onderkant van die stekker een klein gaatje om het water af te voeren. 'Onderkant' bedoel ik mee, als de stekker is ingeplugd. Echter als de stekker hangt, zit dat gaatje aan de zijkant. Dus liep het regenwater langs de kabel en stekker precies door dat gaatje naar binnen. Dat gaf een beste klap toen ik inplugde en de auto met laden startte. De beveiliging van mijn laadpunt werkt, dat weet ik nu in elk geval. De verdere constructie van die stekkers vond ik ook maar matig. Dus dat is het enige dat ik je als tip kan geven: geen Duosida.

Je kunt bij de laadkabelfabriek kabels op elke lengte bestellen.
Ik heb ook een Duosida en heb dat nog niet meegemaakt. Ik heb zo'n plastic beugel van een paar euro aan de muur hangen waar ik hem in kan klikken na gebruik.