Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Nee. Ik heb hetzelfde gehad. In Italië bleef hij hangen. Contact opgenomen met Tesla en na een dikke week begon hij weer te downloaden.

ok, thanks. Zal misschien toch maar eens het WiFi signaal thuis versterken zodat hij thuis ‘s avonds aan de WiFi kan.
Waarschijnlijk moet hij een tijdje verbinden vooraleer hij opnieuw start.

Ik stond aan de SUC in Senlis toen hij hem binnenhield. Sta er morgen weer, mss begint hij dan opnieuw
 
ok, thanks. Zal misschien toch maar eens het WiFi signaal thuis versterken zodat hij thuis ‘s avonds aan de WiFi kan.
Waarschijnlijk moet hij een tijdje verbinden vooraleer hij opnieuw start.

Ik stond aan de SUC in Senlis toen hij hem binnenhield. Sta er morgen weer, mss begint hij dan opnieuw
Bij mij hielp de wifi niet. Daarnaast kreeg ik toen net een nieuw modem waarmee de Tesla geen verbinding kon maken. Uiteindelijk stonden een paar updates in de wachtrij (was een maand in Italië).
 
Mijn ervaring is dat de WiFi van de auto te wensen overlaat. Waar mijn telefoon vol bereik heeft kan het maar zo zijn dat de auto het AccessPoint totaal niet ziet. Bij veel WiFi in je omgeving is het probleem dat je je eigen soms niet eens kan selecteren omdat je niet door de lijst kunt scrollen. Ik heb er nog wel de nodige vraagtekens bij. Ik heb met de update van de kaart (een update van ruim 6Gb) mijn Unifi AP van het plafond getrokken en met een lange kabel in de auto gegooid. Toen nog was de snelheid niet om over naar huis te schrijven. Heel veel latency en max 10 tot 15 Mbps terwijl zowel mijn laptop als mijn telefoon tussen de 130 en 150 Mbps haalden op dat zelfde AP terwijl deze in de auto lag en ik in huis zat..... Ik heb er maar een bug report van gemaakt :p
 
  • Informative
Reactions: ERvee
Mijn ervaring is dat de WiFi van de auto te wensen overlaat. Waar mijn telefoon vol bereik heeft kan het maar zo zijn dat de auto het AccessPoint totaal niet ziet. Bij veel WiFi in je omgeving is het probleem dat je je eigen soms niet eens kan selecteren omdat je niet door de lijst kunt scrollen. Ik heb er nog wel de nodige vraagtekens bij. Ik heb met de update van de kaart (een update van ruim 6Gb) mijn Unifi AP van het plafond getrokken en met een lange kabel in de auto gegooid. Toen nog was de snelheid niet om over naar huis te schrijven. Heel veel latency en max 10 tot 15 Mbps terwijl zowel mijn laptop als mijn telefoon tussen de 130 en 150 Mbps haalden op dat zelfde AP terwijl deze in de auto lag en ik in huis zat..... Ik heb er maar een bug report van gemaakt :p
Wifi antenne zit in de linker buitenspiegel. Misschien is die bij jou defect?
 
  • Informative
Reactions: ERvee
Ik stond gisteren avond op dezelfde plek als vorige week (SUC Senlis in Frankrijk) en kijk, de update begon direct te downloaden.

Wederom geconnecteerd via hotspot van de telefoon terwijl ik gedurende paar uur tijdens de rit naar Parijs over dezelfde hotspot verbonden was en er niets gebeurde. Is dit nu toeval of is dit omdat ik aan een Tesla SUC sta?

Hij heeft er ondertussen 12GB doorgedraaid :)confused:) en de update een paar keer opnieuw beginnen downloaden.
Hij is nog steeds niet binnen .... soit, ik kom voorbij het SEC in Aartselaar morgen, misschien even kort chargen en nog eens daar proberen te downloaden anders zal het ook een kabel trekken worden of het wifi signaal proberen te boosten thuis.

PS: Bij Tesla wisten ze te zeggen dat ze in de logs zagen dat het wifi signaal te slecht was. Nu vraag ik mij wel af, ik stream spotify en Youtube (nee, ik kijk geen film, ik luister enkel) al enkele jaren tijdens die rit en nooit geen signaal problemen gehad dus ja, mss is de kwaliteit van de ingebouwde Wifi toch niet zo goed.
 
iemand? Heb al een soft And hard reset gedaan....ik moet hem ook altijd handmatig met WiFi connecteren dus hij detecteert hem niet zelf
Bij mij heeft de navi update 3 ritjes Rotterdam-Amsterdam staan downloaden en toen hij er bijna was ineens weg....Software zou up to date zijn geeft het scherm aan, maar de navi software is nog de 'oude' versie. Komt vandaag een Ranger bij me langs, dan zal ik het even navragen.
 
  • Like
Reactions: RefleCs
Bij mij heeft de navi update 3 ritjes Rotterdam-Amsterdam staan downloaden en toen hij er bijna was ineens weg....Software zou up to date zijn geeft het scherm aan, maar de navi software is nog de 'oude' versie. Komt vandaag een Ranger bij me langs, dan zal ik het even navragen.
Ranger geweest. Heeft nagekeken en blijkbaar heb ik toch de nieuwste versie, dus ondanks dat download leek te stoppen is het wel goed gegaan.

Overigens erg coole en makkelijke service zo'n ranger, heeft gelijk nog een paar andere dingen opgelost.
 
Bij mij thuis zit de tesla op het 5ghz netwerk en daarmee haal ik een download van gemiddeld 90mb upload van 30mb en een ping van 80 bij 3 streepjes. De ping vind ik wel erg hoog trouwens.

sinds 2 dagen staat er bij mijn in het update scherm dat er een navi update is... de balk is volledig groen maar er gebeurd verder niets. Kun je ergens zien of de update gelukt is? en welke navi versie je draait?
 
OT
Bij mij thuis zit de tesla op het 5ghz netwerk en daarmee haal ik een download van gemiddeld 90mb upload van 30mb en een ping van 80 bij 3 streepjes. De ping vind ik wel erg hoog trouwens.

sinds 2 dagen staat er bij mij in het updatescherm dat er een navi update is... de balk is volledig groen maar er gebeurt verder niets. Kun je ergens zien of de update gelukt is? en welke navi versie je draait?
Houd er rekening mee dat de integriteitscontrole van de download (CRC, hash, ofzo), plus het uitpakken en installeren nog wel een dag of twee kan duren. De actuele versie zie je in hetzelfde scherm, trouwens.