Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Tesla heeft geen grill hoor.
Ben benieuwd hoe jij dat zwarte stuk dan noemt?
my.jpg
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Die berichten lijken te kloppen want er zijn in NL inmiddels 14 MYLR's met een BYD-batterij op kenteken gezet (1 op 14/11/22 en 13 op 18/11/22). Ik ga er vanuit dat dit testwagens zijn.
Je bedoelt hier uiteraard MYRWD en niet MYLR ;-). En het klopt dat het test wagens zijn. Gaan door de rangers als serviceauto gebruikt worden.
Mijn vraag van vandaag: kent iemand dit verschijnsel van rook uit de grill?

Is inderdaad vocht wat verdampt door de hitte van de warmtepomp.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: OttoR and DM231191
Het dimmen van de buiten spiegels is uit te schakelen in het menu waarin je ze kunt verstellen - daar zit een schuifje om het uit te zetten.
Een update zou dit probleem kunnen oplossen trouwens. Mijn vader zijn Volvo doet het dimmen van zowel binnen als buitenspiegels veel beter. Spiegels worden alleen gedimd indien er een auto achter je rijdt. Bij Tesla blijven de spiegels gedimd in de avond.
 
Zijn de laadpads onder het scherm geschikt om een telefoon (Samsung S22 in mijn geval) te kunnen snelladen?

Ik las ook iets in de handleiding dat je een omvormer nodig hebt bij de 12V aansluiting. Wanneer zou je dat nodig hebben? Is de aansluiting krachtig genoeg om er een dubbele snellader autoplug (met 2× usb a) aan te sluiten?
 
Zijn de laadpads onder het scherm geschikt om een telefoon (Samsung S22 in mijn geval) te kunnen snelladen?
Laden wel. Snel niet.
Tenmonste als je telefoon wireless charging toelaat.
Ik las ook iets in de handleiding dat je een omvormer nodig hebt bij de 12V aansluiting. Wanneer zou je dat nodig hebben?
Als je telefoon niet draadloos kan laden?
Ondertussen is de aansluiting 16V geworden omwille van de li-ion versie. Misschien is dat de reden waarom ze een omvormer aanraden.
 
Zijn de laadpads onder het scherm geschikt om een telefoon (Samsung S22 in mijn geval) te kunnen snelladen?

Ik las ook iets in de handleiding dat je een omvormer nodig hebt bij de 12V aansluiting. Wanneer zou je dat nodig hebben? Is de aansluiting krachtig genoeg om er een dubbele snellader autoplug (met 2× usb a) aan te sluiten?
Er zitten ook 2 USB-C aansluitingen in het voorste vak van de middenconsole waar je je telefoons mee zou kunnen opladen.
 
Als je telefoon niet draadloos kan laden?
Nee vooral om snel te laden en o.a. een powerbank of iPad op te laden.

Tot nu toe gaan wij altijd op vakantie zonder stroom, als ik op de camping geen gebruik mag maken van de granny/druppellader, dan neem ik geen stroomaansluiting bij de tent. We rijden meestal dagelijks wel een uurtje of langer, dat zou voldoende tijd moeten zijn om de boel voldoende op te laden om de middag/avond zonder stroom te kunnen. :)

In de Superb zit een 230V omvormer ingebouwd, dat werkte ideaal met een stopcontact snellader en een powerbank die 65W kan laden. Zou onderstaande lader werken op de 12/16V aansluiting van de Tesla? Of heeft iemand goede ervaring met een vergelijkbare lader? :)

Autolader.jpg

Baseus Car Fast Charger
 
Haha na wat googlen kwam ik deze review tegen, ze hebben de PCB uit een recente Model Y getrokken en hem apart doorgelicht. (je verwacht het niet... :eek:)

Geen data ondersteuning meer via USB-C, maar hij laad best rap. Dat zou iig voldoende moeten zijn voor de telefoons, alleen mijn Powerbank gaat dan op halve kracht. Wel geinig wat mensen allemaal doen met hun auto om de boel te doorgronden. :)
 
  • Like
Reactions: Phil V
Wat ik me nog afvroeg: Biedt de Model Y ook rijbaanbegeleiding zonder dat TACC of AP zijn geactiveerd?

Ik rij bijna nooit op de cruise control, eigenlijk alleen binnen traject controles of soms op lange stukken snelweg op vakantie. De Superb biedt ook rijbaanbegeleiding als ik zelf rij, doet de Model Y dat ook?
 
Nee. De eerste stap is TACC en dan houdt hij afstand van je voorligger (en remt voor dingen die hij denkt te zien) maar stuurt niet mee (kan wel waarschuwing geven als je over de lijntjes kleurt), bij automatisch sturen doet hij TACC en stuurt hij actief mee zodat je in de rijbaan blijft.
Er is geen meesturen zonder snelheid te houden. Er is alleen Lane Assist met een aantal waarschuwingen die je kunt configureren.