Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Voor het eerst iemand met de key-card laten rijden.
Blijkt volgens de app dat de auto niet sluit na het verlaten van de wagen. Hoe kan de gebruiker de wagen dan sluiten als hij enkel de keycard heeft?

De ikoontjes in de app zijn ook verwarrend.
Bij de frink en trunk staat er 'open' als ze gesloten zijn. De tekst geeft dus aan wat er gebeurt als je er op klikt.

Het ikoontje voor het sluiten/ontsluiten van de wagen geeft het ikoontje de toestand aan: gesloten slotje betekent wagen is gesloten en niet dat de wagen sluit als je er op klikt.
Dat is inderdaad al jaren verwarrend!

Maar op je vraag: je sluit de auto hetzelfde als je hem opent; pasje tegen de spijl aan. Als de spiegels draaien is die op slot :)
 
  • Like
Reactions: Phil V
Krijgt er hier iemand ook vaak de melding dat regeneratief remmen beperkt is? Ik heb er de laatste tijd zeer vaak last van, als ik er op tik staat er dat dit kan door een koude of volle batterij. Vol is de batterij in ieder geval niet, de auto werd op voorhand voorverwarmd en na tientallen kms te rijden staat het er nog steeds. Wel irritant want het remt inderdaad veel minder af dan mét regeneratief remmen.
 
Krijgt er hier iemand ook vaak de melding dat regeneratief remmen beperkt is? Ik heb er de laatste tijd zeer vaak last van, als ik er op tik staat er dat dit kan door een koude of volle batterij. Vol is de batterij in ieder geval niet, de auto werd op voorhand voorverwarmd en na tientallen kms te rijden staat het er nog steeds. Wel irritant want het remt inderdaad veel minder af dan mét regeneratief remmen.
Als je batterij niet vol zit en je hebt er al enkele tientallen km's opzitten, en je kan nog steeds niet regeneratief remmen, dan zou ik een service afspraak maken. Dat hoort namelijk niet.
 
Als je batterij niet vol zit en je hebt er al enkele tientallen km's opzitten, en je kan nog steeds niet regeneratief remmen, dan zou ik een service afspraak maken. Dat hoort namelijk niet.
Als je Tesla buiten staat zonder te laden en het vriest dan kan het wel even duren voordat de accu op temperatuur is. Mijn X staat binnen en bij 15 graden geeft hij nog steeds ongeveer 50% gereduceerd regeneratief remmen.
 
Krijgt er hier iemand ook vaak de melding dat regeneratief remmen beperkt is? Ik heb er de laatste tijd zeer vaak last van, als ik er op tik staat er dat dit kan door een koude of volle batterij. Vol is de batterij in ieder geval niet, de auto werd op voorhand voorverwarmd en na tientallen kms te rijden staat het er nog steeds. Wel irritant want het remt inderdaad veel minder af dan mét regeneratief remmen.

Als je batterij niet vol zit en je hebt er al enkele tientallen km's opzitten, en je kan nog steeds niet regeneratief remmen, dan zou ik een service afspraak maken. Dat hoort namelijk niet.

Een serviceafspraak lijkt mij erg voorbarig. De nachttemperaturen zijn toch nog wel best laag en met een koude accu heb je minder regeneratie. Klinkt mij allemaal niet zo vreemd in de oren.
 
Hallo allemaal,

Mijn naam kunnen jullie raden, gok ik zo. Ik heb gisteren de bevestiging gekregen van LeasePlan dat ze mijn gekozen auto, MYRWD, is besteld.
Ik heb naar aanleiding van alles een paar vragen (kon ze niet gelijk vinden tussen alle threads). Wellicht heb ik ze gemist, mijn excuses alvorens. Ik hoop dat jullie mij alsnog kunnen helpen/antwoord kunnen en willen geven vanuit jullie ervaring(en).

1. Ik heb al een Tesla account aangemaakt, wordt mijn auto daar straks automatisch aan gekoppeld (het emailadres is hetzelfde als ik bij leaseplan heb) of moet LeasePlan mijn auto koppelen aan mijn zelf aangemaakte Tesla account?

2. Als ik nu in de Tesla app kijk, en doe bijvoorbeeld ''Voertuig toevoegen'' moet ik allerlei gegevens aanleveren, zoals o.a. Foto van Rijbewijs, Foto van kentekenbewijs, etc. Geldt dit alleen voor de mensen die een Tesla hebben gekocht? Of moet ik dat straks met mijn auto ook doen?

3. Vanaf wanneer kan ik ongeveer het VIN nummer krijgen om te tracken?

4. Krijg ik het VIN nummer van Tesla of via LeasePlan?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Jan
 
Wanneer is het aangeraden om je batterij op te gaan warmen? De auto (MYLR) staat ondergronds geparkeerd in een garage waar het constant ongeveer een 12-13 graden is. Is het dan ook aan te raden de batterij voor te warmen voor mijn rit naar het werk? (50km)

Ik kan namelijk thuis niet laden momenteel, en ik heb vaak geen bereik met de app wegens ondergronds. Een schema instellen kan, maar ik moet niet dagelijks naar het werk en de dagen waarop het wel moet variëren. Is het dan wel aangeraden dat ik hem dagelijks laat opwarmen?
 
Wanneer is het aangeraden om je batterij op te gaan warmen? De auto (MYLR) staat ondergronds geparkeerd in een garage waar het constant ongeveer een 12-13 graden is. Is het dan ook aan te raden de batterij voor te warmen voor mijn rit naar het werk? (50km)

Ik kan namelijk thuis niet laden momenteel, en ik heb vaak geen bereik met de app wegens ondergronds. Een schema instellen kan, maar ik moet niet dagelijks naar het werk en de dagen waarop het wel moet variëren. Is het dan wel aangeraden dat ik hem dagelijks laat opwarmen?
Als het 12/13 graden is, hoef (en kan) je de batterij niet voor te verwarmen. Je kunt wel het interieur op een iets aangenamere temperatuur krijgen door vlak voor vertrek even climate control aan te zetten.

Ik verwarm mijn auto altijd voor, voordat ik in stap.
 
Hallo allemaal,

Mijn naam kunnen jullie raden, gok ik zo. Ik heb gisteren de bevestiging gekregen van LeasePlan dat ze mijn gekozen auto, MYRWD, is besteld.
Ik heb naar aanleiding van alles een paar vragen (kon ze niet gelijk vinden tussen alle threads). Wellicht heb ik ze gemist, mijn excuses alvorens. Ik hoop dat jullie mij alsnog kunnen helpen/antwoord kunnen en willen geven vanuit jullie ervaring(en).

1. Ik heb al een Tesla account aangemaakt, wordt mijn auto daar straks automatisch aan gekoppeld (het emailadres is hetzelfde als ik bij leaseplan heb) of moet LeasePlan mijn auto koppelen aan mijn zelf aangemaakte Tesla account?

2. Als ik nu in de Tesla app kijk, en doe bijvoorbeeld ''Voertuig toevoegen'' moet ik allerlei gegevens aanleveren, zoals o.a. Foto van Rijbewijs, Foto van kentekenbewijs, etc. Geldt dit alleen voor de mensen die een Tesla hebben gekocht? Of moet ik dat straks met mijn auto ook doen?

3. Vanaf wanneer kan ik ongeveer het VIN nummer krijgen om te tracken?

4. Krijg ik het VIN nummer van Tesla of via LeasePlan?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Jan
Normaal zie je in je Tesla account en app de bestelde wagen staan. Eerst nog zonder Vin. Maar aangezien de leasemaatschappij de bestaller is, zal dit bij jou niet het geval zijn.
Ik denk dat de LM jou op een bepaald moment Als bestuurder kan toevoegen. Wellicht enkel nadat de wagen geleverd is.
 
Hallo allemaal,

Mijn naam kunnen jullie raden, gok ik zo. Ik heb gisteren de bevestiging gekregen van LeasePlan dat ze mijn gekozen auto, MYRWD, is besteld.
Ik heb naar aanleiding van alles een paar vragen (kon ze niet gelijk vinden tussen alle threads). Wellicht heb ik ze gemist, mijn excuses alvorens. Ik hoop dat jullie mij alsnog kunnen helpen/antwoord kunnen en willen geven vanuit jullie ervaring(en).

1. Ik heb al een Tesla account aangemaakt, wordt mijn auto daar straks automatisch aan gekoppeld (het emailadres is hetzelfde als ik bij leaseplan heb) of moet LeasePlan mijn auto koppelen aan mijn zelf aangemaakte Tesla account?

2. Als ik nu in de Tesla app kijk, en doe bijvoorbeeld ''Voertuig toevoegen'' moet ik allerlei gegevens aanleveren, zoals o.a. Foto van Rijbewijs, Foto van kentekenbewijs, etc. Geldt dit alleen voor de mensen die een Tesla hebben gekocht? Of moet ik dat straks met mijn auto ook doen?

3. Vanaf wanneer kan ik ongeveer het VIN nummer krijgen om te tracken?

4. Krijg ik het VIN nummer van Tesla of via LeasePlan?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Jan
Ik heb zelf ook via LeasePlan besteld in België, bij deze antwoord op je vragen op basis van mijn ervaring.

1. Na bevestiging van je order krijg je normaal een email van Tesla om je account aan te maken. Indien het gebruikte emailadres hetzelfde is als wat LeasePlan heeft, dan zullen ze de wagen aan dat account toevoegen.

2. Dit moet je niet doen, LeasePlan zal je wagen toevoegen. Spijtig genoeg ga je niets in je account kunnen zien tot op de dag van de levering. LeasePlan had mij op voorhand al als bestuurder toegevoegd voor de wagen maar dit is pas zichtbaar in de app wanneer Tesla de auto op “geleverd” zet.

3 en 4. Ik kreeg 30/09/2022 de bevestiging van de bestelling. 09/12/2022 kreeg ik dan de VIN van LeasePlan. De auto werd uiteindelijk geleverd op 28/12/2022.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Normaal zie je in je Tesla account en app de bestelde wagen staan. Eerst nog zonder Vin. Maar aangezien de leasemaatschappij de bestaller is, zal dit bij jou niet het geval zijn.
Ik denk dat de LM jou op een bepaald moment Als bestuurder kan toevoegen. Wellicht enkel nadat de wagen geleverd is.
Ik denk, nu je het zegt, inderdaad dat het zo zal zijn. Helder. Wanneer heb jij het RN of VIN nummer gekregen waarmee je jouw Tesla kon tracken?

Dankjewel voor je antwoord Phil!
 
Ik heb zelf ook via LeasePlan besteld in België, bij deze antwoord op je vragen op basis van mijn ervaring.

1. Na bevestiging van je order krijg je normaal een email van Tesla om je account aan te maken. Indien het gebruikte emailadres hetzelfde is als wat LeasePlan heeft, dan zullen ze de wagen aan dat account toevoegen.

2. Dit moet je niet doen, LeasePlan zal je wagen toevoegen. Spijtig genoeg ga je niets in je account kunnen zien tot op de dag van de levering. LeasePlan had mij op voorhand al als bestuurder toegevoegd voor de wagen maar dit is pas zichtbaar in de app wanneer Tesla de auto op “geleverd” zet.

3 en 4. Ik kreeg 30/09/2022 de bevestiging van de bestelling. 09/12/2022 kreeg ik dan de VIN van LeasePlan. De auto werd uiteindelijk geleverd op 28/12/2022.
Dankjewel voor je heldere antwoorden, heel fijn!

Hoe lang na de bevestiging van LeasePlan dat je Tesla besteld was, kreeg je de mail van Tesla zelf? Want in de LeasePlan app staat: Auto besteld (je auto is besteld bij de fabriek). Ik heb echter nog geen mail gehad van Tesla zelf. Moet LeasePlan je daarvoor aanmelden bij Tesla zelf?

Alvast bedankt!
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Wanneer is het aangeraden om je batterij op te gaan warmen? De auto (MYLR) staat ondergronds geparkeerd in een garage waar het constant ongeveer een 12-13 graden is. Is het dan ook aan te raden de batterij voor te warmen voor mijn rit naar het werk? (50km)

Ik kan namelijk thuis niet laden momenteel, en ik heb vaak geen bereik met de app wegens ondergronds. Een schema instellen kan, maar ik moet niet dagelijks naar het werk en de dagen waarop het wel moet variëren. Is het dan wel aangeraden dat ik hem dagelijks laat opwarmen?
Mijn garage is iets warmer 14/15 graden en ik warm eigenlijk nooit voor. De verwarming zelfs van mijn X is best goed en stoel verwarming op standje 1 is ruim voldoende. Het is geen ICE die eerst warm moet worden. Als je de range nodig hebt en je hangt aan het stroom dan adviseer ik wel om voor te verwarmen want je verwarming kan tot 6 kW trekken bij mijn X.
Dit was in de late namiddag en koud was het niet (8 graden).
Zoals ik al eerder vermelde 8 graden is koud, 14-15 graden geeft bij mij nog steeds 50% regen. Bij 100 km/uur rustig rijden wordt de accu niet echt warm. Als ik van huis naar SUC Zuidbroek rij ongeveer 150 km dan gaat hij bij Groningen mijn accu voorverwarmen.
 
Dankjewel voor je heldere antwoorden, heel fijn!

Hoe lang na de bevestiging van LeasePlan dat je Tesla besteld was, kreeg je de mail van Tesla zelf? Want in de LeasePlan app staat: Auto besteld (je auto is besteld bij de fabriek). Ik heb echter nog geen mail gehad van Tesla zelf. Moet LeasePlan je daarvoor aanmelden bij Tesla zelf?

Alvast bedankt!
Zowel op 30/09 kreeg ik de bevestiging van de bestelling van LeasePlan, als een automatische email van Tesla om een wachtwoord in te stellen voor mijn account. Ik vermoed dus dat LeasePlan meteen mij als bestuurder had toegevoegd bij de bestelling.
 
Zowel op 30/09 kreeg ik de bevestiging van de bestelling van LeasePlan, als een automatische email van Tesla om een wachtwoord in te stellen voor mijn account. Ik vermoed dus dat LeasePlan meteen mij als bestuurder had toegevoegd bij de bestelling.
Hoi vdvaxel,

Dankjewel voor je reactie.
Ik denk het ook, want ik hoorde via via dat LeasePlan je inderdaad moet toevoegen als bestuurder en dat je dan pas een uitnodiging krijgt van Tesla om je wachtwoord in te stellen.

Ik wacht rustig af tot ik het RN/VIN nummer krijg om te tracken.

Dankjewel voor al jouw antwoorden!