Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien even beter lezen; ''LeasePlan kan jouw laadpas/druppel koppelen aan jouw Tesla account (in de Tesla app dus). Dat betekent dat de kosten voor laden automatisch gecrediteerd worden aan LeasePlan.
Ik denk niet je een laadpas of druppel kunt koppelen. Ze zullen wel een creditcard of andere rekening koppelen in het account dat hiervoor geschikt is.
 
Ik denk niet je een laadpas of druppel kunt koppelen. Ze zullen wel een creditcard of andere rekening koppelen in het account dat hiervoor geschikt is.
Zucht, zie screenshot van mijn WhatsApp gesprek met LeasePlan.
 

Attachments

  • Screenshot_20230201_092416_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20230201_092416_WhatsApp.jpg
    218.5 KB · Views: 219
Ik weet dat je je iPhone als sleutel kan gebruiken zodat de auto open gaat als je naar de auto loopt.

Nu ga ik thuis mijn auto op de oprit parkeren, en dat is letterlijk 3m verwijderd van mijn living (zit nog een muur tussen).

Gaat de auto dan niet iedere keer open als ik me in de zetel laat ploffen?
 
Ik weet dat je je iPhone als sleutel kan gebruiken zodat de auto open gaat als je naar de auto loopt.

Nu ga ik thuis mijn auto op de oprit parkeren, en dat is letterlijk 3m verwijderd van mijn living (zit nog een muur tussen).

Gaat de auto dan niet iedere keer open als ik me in de zetel laat ploffen?
Neen, je moet al zeer dicht staan (+- 1 meter) vooraleer hij open zal gaan bij het openen van de deurklink.
 
  • Like
Reactions: Blackbelt
Nogmaals: je hebt bij Tesla geen mogelijkheid om een laadpas of druppel als rekeningmethode op te geven. Achter die laadpas of druppel hangt een rekening waar het vanaf wordt geschreven.
Jij hebt overduidelijk geen Tesla via een leasemaatschappij. Je kan inderdaad geen laadpas/druppel opgeven als betaalmethode, de leasemaatschappij zal daar ook niet haar gegevens daarvoor aan jou doorgeven en tevens zijn die ook niet zichtbaar bij je betaalgegevens.
Nee, wat doet de leasemaatschappij? Die koppelt jouw laadpas/druppel (dus de gegevens die daaraan hangen) aan jouw Tesla account. Hierdoor kan jij als leaser dus gewoon laden zonder dat jij de kosten krijgt, deze worden gelijk berekend aan de leasemaatschappij. Zij zullen daar dus een speciale methode voor hebben, die jij als koper van een Tesla niet hebt.

Maar hé, @rsnhakan, jij weet als niet-leaser blijkbaar alle ins en outs over hoe het gaat bij een zakelijke leaseauto via een leasemaatschappij. Ik wens je in ieder geval heel veel plezier met jouw alwetende kennis. Dit was tevens mijn laatste reactie op jouw berichten, aangezien er met jou niet valt te 'praten'.
 
Jij hebt overduidelijk geen Tesla via een leasemaatschappij. Je kan inderdaad geen laadpas/druppel opgeven als betaalmethode, de leasemaatschappij zal daar ook niet haar gegevens daarvoor aan jou doorgeven en tevens zijn die ook niet zichtbaar bij je betaalgegevens.
Nee, wat doet de leasemaatschappij? Die koppelt jouw laadpas/druppel (dus de gegevens die daaraan hangen) aan jouw Tesla account. Hierdoor kan jij als leaser dus gewoon laden zonder dat jij de kosten krijgt, deze worden gelijk berekend aan de leasemaatschappij. Zij zullen daar dus een speciale methode voor hebben, die jij als koper van een Tesla niet hebt.

Maar hé, @rsnhakan, jij weet als niet-leaser blijkbaar alle ins en outs over hoe het gaat bij een zakelijke leaseauto via een leasemaatschappij. Ik wens je in ieder geval heel veel plezier met jouw alwetende kennis. Dit was tevens mijn laatste reactie op jouw berichten, aangezien er met jou niet valt te 'praten'.
Ik heb ook een leasewagen hoor ;-)
 
Wanneer is het aangeraden om je batterij op te gaan warmen? De auto (MYLR) staat ondergronds geparkeerd in een garage waar het constant ongeveer een 12-13 graden is. Is het dan ook aan te raden de batterij voor te warmen voor mijn rit naar het werk? (50km)

Ik kan namelijk thuis niet laden momenteel, en ik heb vaak geen bereik met de app wegens ondergronds. Een schema instellen kan, maar ik moet niet dagelijks naar het werk en de dagen waarop het wel moet variëren. Is het dan wel aangeraden dat ik hem dagelijks laat opwarmen?
Hoe laat je de batterij opwarmen als het 12graden is?
Vanmorgen heb ik in de app de clima opgezet terwijl het 5 graden was (auto buiten geparkeerd). Batterij-opwarmingsikoontje niet gezien.
Ik zie het enkel als het vriest en als ik auto ontdooien op zet. Ik moet bij 5 gr toch niet op ontdooien drukken.
 
@rsnhakan & @Janneman blijkbaar is het dus geen duidelijk verhaal en dit is net wat ik ook hoor in bij deleasemaatschappij waar mijn werkgever mee werkt de ene keer kan het wel de andere keer is het niet mogelijk. Sta er heel hard van versteld dat leasemaatschappijen nog steeds moeite hebben om alles rond Tesla's goed te begrijpen en communiceren. Dit zal natuurlijk ook heel erg afhankelijk zijn van je contactpersoon.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Wanneer is het aangeraden om je batterij op te gaan warmen? De auto (MYLR) staat ondergronds geparkeerd in een garage waar het constant ongeveer een 12-13 graden is. Is het dan ook aan te raden de batterij voor te warmen voor mijn rit naar het werk? (50km)

Ik kan namelijk thuis niet laden momenteel, en ik heb vaak geen bereik met de app wegens ondergronds. Een schema instellen kan, maar ik moet niet dagelijks naar het werk en de dagen waarop het wel moet variëren. Is het dan wel aangeraden dat ik hem dagelijks laat opwarmen?

In aanvulling op wat er al gezegd is hierover: Ik denk dat het uberhaupt geen zin heeft om je accu voor te verwarmen als je niet aan een lader staat.
De gedachte is juist, dat je de accu opwarmt als je nog wel aan een lader staat zodat je meer range uit je accu haalt tijdens het rijden.
Je accu opwarmen door stroom uit de accu te gebruiken voelt als water naar de zee dragen...
 
  • Like
Reactions: djerro1234
@rsnhakan & @Janneman blijkbaar is het dus geen duidelijk verhaal en dit is net wat ik ook hoor in bij deleasemaatschappij waar mijn werkgever mee werkt de ene keer kan het wel de andere keer is het niet mogelijk. Sta er heel hard van versteld dat leasemaatschappijen nog steeds moeite hebben om alles rond Tesla's goed te begrijpen en communiceren. Dit zal natuurlijk ook heel erg afhankelijk zijn van je contactpersoon.
Ik denk dat het vooral ligt aan de communicatie en de kennis van de desbetreffende medewerker van LeasePlan, in ons geval. Ik heb hier op werk net nog even navraag gedaan bij 5 collega's die ook een Tesla rijden via LeasePlan en allemaal de Tesla app gebruiken met superchargen. Bij 3 collega's was het zo dat zij niks hebben hoeven doen, daar heeft LeasePlan het zelf direct gekoppeld. Bij de andere 2 collega's was het zo dat zij contact hebben moeten opnemen met LeasePlan om hen account gekoppeld te krijgen. Dat ligt dus puur aan de werknemer die jouw bestelling behandelt.

Het is voor LeasePlan een kwestie van een koppeling maken vanuit hun account (bijrijder, jouw account, toevoegen) en je bent good to go (dat is wat mij verteld is vanuit ervaring van collega's).
 
Dit kan niet en mocht het kunnen, wat zou dan het nut zijn? De SuCs hebben geen RFID lezer.
Ik bedoel ook niet dat je dan met je pas of druppel de laadpaal kan activeren. Zij koppelen jouw laadpas/druppel aan jouw account, waardoor jij gewoon kan pluggen en laden zonder laadpas of druppel te gebruiken en de kosten worden dan automatisch naar de leasemaatschappij gestuurd/berekend. Ik/jij als leaser hoeft dan geen creditcard gegevens in te vullen, omdat deze gekoppeld zijn aan de leasemaatschappij.

@rsnhakan misschien ligt het dan toch aan mijn eigen uitleg/woorden. Indien het inderdaad aan mijn uitleg ligt, mijn excuses. ;-)
 
Zij koppelen jouw laadpas/druppel aan jouw account
Dit is het stuk waar andere overheen vallen, want dat is technisch incorrect. De kosten van jouw auto worden op een of andere magische manier naar de LM gestuurd, en die zet die weer op jou “rekening” (onafhankelijk of dat een aparte factuur is naar je werkgever of via de laadpas Facturatie gaat).

Dus uitkomst hetzelfde (kosten worden automagisch door belast waar ze heen moeten) maar het heeft gewoon niks met je laadpas of druppel te maken. Het kan echter wel op dezelfde factuur komen (maar goed, beetje nonsense discussie nu).

Het verschilt overigens per LM hoe ze hier mee omgaan, maar volgens mij zijn de meeste (iig van de grote) wel zover dat dit gewoon automatisch gaat (al dan niet na een nudge naar de LM toe om het in te regelen haha)
 
Uit interesse. Als je dan Premium Connectivity wil afsluiten… gaat de rekening daarvoor dan (ook) naar de leasemaatschappij of pasjesboer? Of kun je dat separaat instellen met je eigen creditcard?
Van mijn collega heb ik begrepen dat zij wel Premium Connectivity heeft afgesloten op eigen kosten. Of ze dit als aparte gebruiker laat factureren of het in rekening gebracht krijgt van LeasePlan, dat weet ik niet.
Ik las in een andere thread wel dat ze in de toekomst (kan zijn dat het al zo is) het ook per gebruiker in rekening kan worden gebracht ipv eigenaar van de auto (LM). Maar ik weet niet of dat al zo is, daar zullen anderen je vast meer over kunnen vertellen.