Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Wordt rechtstreeks aan de gebruiker in rekening gebracht, op basis van CC gegevens in het Tesla account. Staat dus los van afrekening supercharging aan de leasemaatschappij.
Oh, fijn. Dat gaat goed? Ik bedoel dan dat alleen de premium connectivity wordt afgeschreven van cc en de supercharging naar leasemaatschappij gaat? Niet dat als je je eigen cc invult ze ook de supercharging bij mij in rekening brengen ;-)
 
Oh, fijn. Dat gaat goed? Ik bedoel dan dat alleen de premium connectivity wordt afgeschreven van cc en de supercharging naar leasemaatschappij gaat? Niet dat als je je eigen cc invult ze ook de supercharging bij mij in rekening brengen ;-)
Wou dit ook onderbrengen in mijn leasecontract, mijn werkgever werkt met 2 leasebedrijven en leasebedrijf a wou dit wel opnemen in het contract en leasebedrijf b niet. Spijtig is mijn wagen in bestelling gegaan bij leasebedrijf b en dus is er discussie over de facturatie van premium connectivity en het laden aan de superchargers. 1ste Tesla in ons bedrijf dus moet alles ook wat zelf uitzoeken...
 
  • Like
Reactions: OttoR
Wou dit ook onderbrengen in mijn leasecontract, mijn werkgever werkt met 2 leasebedrijven en leasebedrijf a wou dit wel opnemen in het contract en leasebedrijf b niet. Spijtig is mijn wagen in bestelling gegaan bij leasebedrijf b en dus is er discussie over de facturatie van premium connectivity en het laden aan de superchargers. 1ste Tesla in ons bedrijf dus moet alles ook wat zelf uitzoeken...
Beire, mag ik dan aannemen dat LeasePlan het niet wil opnemen in je contract? Omdat je aangaf bij LeasePlan te zitten.
 
Helder, aangezien ik daar ook zit, ben ik heel benieuwd wat de opties zijn. Als ik Pieter mag geloven, kan je dit apart (per gebruiker) in je Tesla account betalen via creditcard. Nu maar hopen dat ze supercharging dan niet ook daarvan afschrijven. Zal eens rondvragen op werk, ik weet dat één collega supercharging heeft lopen via LeasePlan en zelf Connectivity heeft afgesloten.
 
Oh, fijn. Dat gaat goed? Ik bedoel dan dat alleen de premium connectivity wordt afgeschreven van cc en de supercharging naar leasemaatschappij gaat? Niet dat als je je eigen cc invult ze ook de supercharging bij mij in rekening brengen ;-)
Dat gaat inderdaad gewoon goed. Overigens niet Leaseplan maar dat zal voor de systemen van Tesla niet zozeer een verschil maken.

Ik lees vooral een heleboel zorgen, wacht gewoon rustig af zou ik zeggen...
 
  • Like
Reactions: Janneman
Ik heb een eigen Tesla en heb voor mijn vrouw ook een extra bestuurder account gemaakt. Die heeft net een paar functies minder in de app. Is dat niet hetzelfde bij een Leaseauto? De leasemaatschappij heeft meer rechten dan de leaseauto bestuurder.
 
Bij mij werkt het zo:

Supercharger gebruik
In 2020 werd dit nog gedaan via mijn creditcard die ik aan mijn Tesla Account had gekoppeld, en kon ik dat bij de LM declareren. Niet veel later hebben ze dat vanuit de leasemaatschappij versimpeld en wordt supercharge direct aan de LM doorbelast.

Andere chargers
Die worden betaald met de RFID kaart (of via de app) van Shell Recharge Solutions (voorheen NewMotion) die ik van mijn werkgever krijg en dit wordt vervolgens doorbelast aan mijn werkgever. Ook voor de laadpaal in mijn tuin en dan vergoed SRS dit aan mij op de door mij doorgeven €/kWh. Hier komt Tesla of de Tesla app helemaal niet bij kijken.

Premium Connectivity
Deze wordt bij mij betaald via de gekoppelde creditcard en omdat je die maandelijks aan/uit kunt zetten is dit wel zo praktisch. Dat zou via de LM niet lukken.
Theoretisch zou je dit wel weer van de bijtelling af kunnen laten trekken; maar dan moet de loonadministratie van de werkgever hier wel aan meewerken.
 
  • Like
Reactions: inactive
Helder, aangezien ik daar ook zit, ben ik heel benieuwd wat de opties zijn. Als ik Pieter mag geloven, kan je dit apart (per gebruiker) in je Tesla account betalen via creditcard. Nu maar hopen dat ze supercharging dan niet ook daarvan afschrijven. Zal eens rondvragen op werk, ik weet dat één collega supercharging heeft lopen via LeasePlan en zelf Connectivity heeft afgesloten.
Ik heb supercharging via de leasemaatschappij en betaal de premium connectiviteit zelf. Dit gaat dus goed.
 
  • Like
Reactions: Nielsjah95
Ik heb een eigen Tesla en heb voor mijn vrouw ook een extra bestuurder account gemaakt. Die heeft net een paar functies minder in de app. Is dat niet hetzelfde bij een Leaseauto? De leasemaatschappij heeft meer rechten dan de leaseauto bestuurder.
Klopt, bij een leaseauto heb je minder opties in de app (althans bij Arval In NL), maar je kunt bv wel een abonnement op premium connectiviteit nemen via de app en afrekenen met je eigen creditcard.
 
Andere chargers
Die worden betaald met de RFID kaart (of via de app) van Shell Recharge Solutions (voorheen NewMotion) die ik van mijn werkgever krijg en dit wordt vervolgens doorbelast aan mijn werkgever. Ook voor de laadpaal in mijn tuin en dan vergoed SRS dit aan mij op de door mij doorgeven €/kWh. Hier komt Tesla of de Tesla app helemaal niet bij kijken.
Uit nieuwsgierigheid, ik krijg namelijk ook binnenkort een laadpaal van Shell Recharge waar ik blijkbaar ook mijn eigen €/kWh prijs moet doorgeven: hoe doe je dit? De elektriciteitsprijs die je zelf betaalt hangt toch af van je contract, fluctueert constant (als je een variabel contract hebt), en is afhankelijk of je tijdens piek- of daluren oplaadt? Moet je dat dan telkens aanpassen? En hoe wordt er dan effectief gecheckt of de prijs die je doorgeeft correct is?
 
Ik heb een vraag over Autosteer en het veranderen van rijvak als Autosteer aan staat (ik heb geen EAP dus ook geen Auto Lane Change). Ik had ergens gelezen dat als je je richtingaanwijzer aan zet en de Tesla ziet met de camera’s dat het rijvak vrij is, dat Autosteer vanzelf uit gaat (maar TACC niet) zodat je zelf kan sturen om van rijvak te veranderen.

Nu uit mijn ervaring (of toch de 1 maand dat ik de Tesla heb) blijkt dat soms Autosteer uit gaat en soms niet, zelfs al is het rijvak volledig vrij in beide gevallen. Mis ik iets? Wat is de “juiste” manier om dit te doen?
 
mijn eigen €/kWh prijs moet doorgeven: hoe doe je dit?
Nu heb ik geen variabel contract, dus dat is iets makkelijker, en wel dag/nacht tarief. SRS heeft slechts één tarief wat je door kunt geven en dus mag je dit zelf inschatten.

Aangezien ik niet per se de auto alleen maar 's nachts laad heb ik hier een voor mij veilige inschatting van gemaakt. Ik hoef niet rijker te worden van de vergoeding van mijn laadkosten, maar ook zeker niet armer.

Ergens natuurlijk gek dat SRS niet de optie geeft om je dag en nacht tarief in te geven en de tijdstippen waarop dit geldt; maar kennelijk wegen de kosten van die wijziging nog niet op tegen de baten.

Vooralsnog gebeurt dit dus op basis van goed vertrouwen; maar ik kan mij voorstellen dat er op enig moment een koppeling komt met de energieleverancier oid.
 
Ik heb een vraag over Autosteer en het veranderen van rijvak als Autosteer aan staat (ik heb geen EAP dus ook geen Auto Lane Change). Ik had ergens gelezen dat als je je richtingaanwijzer aan zet en de Tesla ziet met de camera’s dat het rijvak vrij is, dat Autosteer vanzelf uit gaat (maar TACC niet) zodat je zelf kan sturen om van rijvak te veranderen.

Nu uit mijn ervaring (of toch de 1 maand dat ik de Tesla heb) blijkt dat soms Autosteer uit gaat en soms niet, zelfs al is het rijvak volledig vrij in beide gevallen. Mis ik iets? Wat is de “juiste” manier om dit te doen?
Geef heel lichtjes druk richting de kant die je op wilt, en druk dan pas op je knipperlicht. Dan gaat je autosteer er als het goed is altijd af. Het is even wennen, maar als je hem eenmaal onder de knie heb voel je nooit meer dat je door auto steer heen duwt laat maar zeggen.
 
  • Like
Reactions: vdvaxel
Ik heb een vraag over Autosteer en het veranderen van rijvak als Autosteer aan staat (ik heb geen EAP dus ook geen Auto Lane Change). Ik had ergens gelezen dat als je je richtingaanwijzer aan zet en de Tesla ziet met de camera’s dat het rijvak vrij is, dat Autosteer vanzelf uit gaat (maar TACC niet) zodat je zelf kan sturen om van rijvak te veranderen.

Nu uit mijn ervaring (of toch de 1 maand dat ik de Tesla heb) blijkt dat soms Autosteer uit gaat en soms niet, zelfs al is het rijvak volledig vrij in beide gevallen. Mis ik iets? Wat is de “juiste” manier om dit te doen?
Dat werkt niet als je geen EAP hebt.
 
Geef heel lichtjes druk richting de kant die je op wilt, en druk dan pas op je knipperlicht. Dan gaat je autosteer er als het goed is altijd af. Het is even wennen, maar als je hem eenmaal onder de knie heb voel je nooit meer dat je door auto steer heen duwt laat maar zeggen.
Autosteer gaat er altijd vanaf zodra je de richtingaanwijzer aanzet. De acc (adaptive cruisecontrol) blijft dan wel aan. Rukje aan het stuur is niet nodig.
 
Nu heb ik geen variabel contract, dus dat is iets makkelijker, en wel dag/nacht tarief. SRS heeft slechts één tarief wat je door kunt geven en dus mag je dit zelf inschatten.

Aangezien ik niet per se de auto alleen maar 's nachts laad heb ik hier een voor mij veilige inschatting van gemaakt. Ik hoef niet rijker te worden van de vergoeding van mijn laadkosten, maar ook zeker niet armer.

Ergens natuurlijk gek dat SRS niet de optie geeft om je dag en nacht tarief in te geven en de tijdstippen waarop dit geldt; maar kennelijk wegen de kosten van die wijziging nog niet op tegen de baten.

Vooralsnog gebeurt dit dus op basis van goed vertrouwen; maar ik kan mij voorstellen dat er op enig moment een koppeling komt met de energieleverancier oid.


de koppeling met de energieleverancier zie ik er niet van komen. Het verzoek van shell recharge was volgens mij voorheen bij een dag/nacht tarief het gemiddelde als vergoeding in te stellen.

Als je een dynamisch contract hebt lijkt mij het erg ingewikkeld hoe dit op te lossen met op uurbasis variërende tarieven. Mogelijkheid is denk ik voor nu alleen de automatische vergoeding uitzetten en periodiek handmatig declareren, als je werkgever daarmee instemt. Of een redelijk tarief hanteren, op basis van een voortschrijdend gemiddelde oid.
 
de koppeling met de energieleverancier zie ik er niet van komen. Het verzoek van shell recharge was volgens mij voorheen bij een dag/nacht tarief het gemiddelde als vergoeding in te stellen.

Als je een dynamisch contract hebt lijkt mij het erg ingewikkeld hoe dit op te lossen met op uurbasis variërende tarieven. Mogelijkheid is denk ik voor nu alleen de automatische vergoeding uitzetten en periodiek handmatig declareren, als je werkgever daarmee instemt. Of een redelijk tarief hanteren, op basis van een voortschrijdend gemiddelde oid.
Als je periodiek handmatig wilt declareren moet je toch ook weten wat de kosten zijn voor het laden? Hoe weet je deze kosten?

Ik heb ook een dynamisch contract en vul de gemiddelde prijs in van de afgelopen weken. Als de bedragen na verloop van tijd gaan afwijken, pas ik de bedragen weer aan.
 
  • Like
Reactions: OttoR