Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Gewoon roadside assistance bellen, je kunt ook proberen om de auto voor 5 minuten volledig uit te schakelen en weer in te schakelen. 013-7999524 als je in Nederland zit of via de app via de optie onderweg.
Kun je niet meer laden of alleen in een specifieke situatie zoals bij een suc?
Laden gaat prima maar bij het rijden geeft hij aan dat supercharging niet mogelijk is. Vanochtend lukte het nog, maar daarna kwam de melding. Combinatie creditcard en factuuradres klopte niet. Dit hersteld en het laden betaald maar de melding staat er nog steeds
 
Laden gaat prima maar bij het rijden geeft hij aan dat supercharging niet mogelijk is. Vanochtend lukte het nog, maar daarna kwam de melding. Combinatie creditcard en factuuradres klopte niet. Dit hersteld en het laden betaald maar de melding staat er nog steeds
Administratief issue dus. Als je niet kunt laden even bellen, als er niet heel gekke dingen bij je zijn dan activeren ze hem direct.
 
Hé allen,

Eind april heb ik een nieuwe leaseauto besteld, Model 3 RWD, volledig standaard uitrusting in Parel-Wit.
In de app van de leasemaatschappij staat dat de leverdatum 30-06-2023 is, echter ben ik vorige week door Tesla zelf gebeld met het nieuws dat ik hoogstwaarschijnlijk al in mei mijn auto in ontvangst kan nemen.
Daarnaast had ik een e-mail ontvangen vanuit Tesla zelf om mijn account te activeren. Ik heb echter zelf geen account aangemaakt dus ik verwacht dat dit vanuit de leasemaatschappij geïnitieerd is.
Nu vraag ik me af hoe het proces verder in zijn werk gaat.
Word ik verder nog op de een of andere manier op de hoogte gehouden? Ik weet dat ik, wanneer de tijd rijp is, een sms bericht zal ontvangen met een uitnodiging om de auto op te halen, maar ik vroeg me af of ik voor die tijd ook nog updates krijg (ik lees her en der iets over het VIN nummer dat kenbaar gemaakt wordt).

Ik ben onwijs benieuwd!
 
  • Like
Reactions: DM231191
Hé allen,

Eind april heb ik een nieuwe leaseauto besteld, Model 3 RWD, volledig standaard uitrusting in Parel-Wit.
In de app van de leasemaatschappij staat dat de leverdatum 30-06-2023 is, echter ben ik vorige week door Tesla zelf gebeld met het nieuws dat ik hoogstwaarschijnlijk al in mei mijn auto in ontvangst kan nemen.
Daarnaast had ik een e-mail ontvangen vanuit Tesla zelf om mijn account te activeren. Ik heb echter zelf geen account aangemaakt dus ik verwacht dat dit vanuit de leasemaatschappij geïnitieerd is.
Nu vraag ik me af hoe het proces verder in zijn werk gaat.
Word ik verder nog op de een of andere manier op de hoogte gehouden? Ik weet dat ik, wanneer de tijd rijp is, een sms bericht zal ontvangen met een uitnodiging om de auto op te halen, maar ik vroeg me af of ik voor die tijd ook nog updates krijg (ik lees her en der iets over het VIN nummer dat kenbaar gemaakt wordt).

Ik ben onwijs benieuwd!
Je kunt wel alvast een Tesla account aanmaken via de link die je hebt ontvangen van Tesla. De LM geeft jou bestuurdersrechten waarmee je dan je nieuwe auto in de app ziet verschijnen en kunt bedienen uiteraard. Ik weet eerlijk gezegd niet of je bij een leaseauto het bestelproces kunt volgen middels de app van Tesla en dus ook het VIN nummer kunt bekijken.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Je kunt wel alvast een Tesla account aanmaken via de link die je hebt ontvangen van Tesla. De LM geeft jou bestuurdersrechten waarmee je dan je nieuwe auto in de app ziet verschijnen en kunt bedienen uiteraard. Ik weet eerlijk gezegd niet of je bij een leaseauto het bestelproces kunt volgen middels de app van Tesla en dus ook het VIN nummer kunt bekijken.
Ah top! Ik had inderdaad mijn registratie bij Tesla succesvol afgerond, alleen biedt de app verder nog geen informatie. Goed om te weten dat dat waarschijnlijk vanuit de LM verder wordt aangevuld zodra zij weer meer informatie hebben vanuit Tesla. Ontzettend benieuwd naar dat technologische monster op 4 wielen! 🥳
 
Ah top! Ik had inderdaad mijn registratie bij Tesla succesvol afgerond, alleen biedt de app verder nog geen informatie. Goed om te weten dat dat waarschijnlijk vanuit de LM verder wordt aangevuld zodra zij weer meer informatie hebben vanuit Tesla. Ontzettend benieuwd naar dat technologische monster op 4 wielen! 🥳
Leuk! Welkom! Uit ervaring kan ik vertellen dat het inderdaad een monster op 4 wielen is. Je went er enorm snel aan...
 
Een vraagje gebruiken jullie lak coatings op jullie Tesla’s en zo ja welke? Ik koop mijn Tesla in prive en ik lees overal dat de laklaag nu niet 1 van de beste is ( om het maar voorzichtig te zeggen😂😂) Ik heb gekozen voor de blauwe kleur op mijn MY en ik zou deze graag zo lang mogelijk mooi houden. Wat zouden jullie adviseren? 😁
 
Een vraagje gebruiken jullie lak coatings op jullie Tesla’s en zo ja welke? Ik koop mijn Tesla in prive en ik lees overal dat de laklaag nu niet 1 van de beste is ( om het maar voorzichtig te zeggen😂😂) Ik heb gekozen voor de blauwe kleur op mijn MY en ik zou deze graag zo lang mogelijk mooi houden. Wat zouden jullie adviseren? 😁
PPF is het toverwoord:


Mud flaps helpen ook om de zijkant van de auto te beschermen, maar ik vind ze niet bepaald mooi.

Keramische coating kan eventueel ook, maar dat helpt denk ik niet tegen steenslag.
 
Ah top! Ik had inderdaad mijn registratie bij Tesla succesvol afgerond, alleen biedt de app verder nog geen informatie. Goed om te weten dat dat waarschijnlijk vanuit de LM verder wordt aangevuld zodra zij weer meer informatie hebben vanuit Tesla. Ontzettend benieuwd naar dat technologische monster op 4 wielen! 🥳
Even aanvullen, mijn ervaring is er weinig info komt vanuit de leasemaatschappij. De leasemaatschappij zal een e-mailadres doorgeven aan Tesla, zij zorgen er dan voor dat jouw wagen in deze account komt te staan.
Die zie je ook pas verschijnen in je app als je op de aflever locatie bent. Het verschijnen in de app is blijkbaar geolocked (vertelde men mij bij de aflevering van mijn wagen).
Je kan op voorhand als leaserijder niets opvolgen in de tesla app.
 
Even aanvullen, mijn ervaring is er weinig info komt vanuit de leasemaatschappij. De leasemaatschappij zal een e-mailadres doorgeven aan Tesla, zij zorgen er dan voor dat jouw wagen in deze account komt te staan.
Die zie je ook pas verschijnen in je app als je op de aflever locatie bent. Het verschijnen in de app is blijkbaar geolocked (vertelde men mij bij de aflevering van mijn wagen).
Je kan op voorhand als leaserijder niets opvolgen in de tesla app.
Aah da's dan weer jammer. Hoopte het proces een beetje te kunnen volgen. Dan zullen we maar even geduldig moeten afwachten tot er een smsje binnenkomt. Thanks voor je aanvulling! 🫶
 
Een vraagje gebruiken jullie lak coatings op jullie Tesla’s en zo ja welke? Ik koop mijn Tesla in prive en ik lees overal dat de laklaag nu niet 1 van de beste is ( om het maar voorzichtig te zeggen😂😂) Ik heb gekozen voor de blauwe kleur op mijn MY en ik zou deze graag zo lang mogelijk mooi houden. Wat zouden jullie adviseren? 😁
ik kan je uit ervaring vertellen dat dat zeker nodig is. Mooie kleur maar o zo gevoelig voor van alles. van vogelpoep tot nagelafdrukken van het vogelpoep weghalen :(
 
PPF is het toverwoord:


Mud flaps helpen ook om de zijkant van de auto te beschermen, maar ik vind ze niet bepaald mooi.

Keramische coating kan eventueel ook, maar dat helpt denk ik niet tegen steenslag.
Auw dat is een serieuze bak geld voor een laagje folie. Ik vrees dat het eerst een keramische coating oid. Ik denk dat ooit voor de verkoop opnieuw spuiten ms voordeliger is😅😅
 
Ik heb een keramische coating er op zitten. Bevalt me uitstekend.
Voor ik het deed had ik heel snel krassen op de lak. Nu is er alleen maar een schaafwondjes bij gekomen, maar dat is mijn eigen schuld geweest.

Mocht je in regio Dordrecht iemand zoeken, Davy de Boon van JPD Products kan ik je aanbevelen!
 
Een vraagje gebruiken jullie lak coatings op jullie Tesla’s en zo ja welke? Ik koop mijn Tesla in prive en ik lees overal dat de laklaag nu niet 1 van de beste is ( om het maar voorzichtig te zeggen😂😂) Ik heb gekozen voor de blauwe kleur op mijn MY en ik zou deze graag zo lang mogelijk mooi houden. Wat zouden jullie adviseren? 😁
Hier precies hetzelfde. Prive aankoop en de blauwe kleur. Nu 2 maanden verder en 7.000 KM. Ook met 200km/h 🚀.

PPF genomen aan de voorzijde:
- bumper
- motorkap
- zijkappen

De rest van de auto een ceramic coating van Gyeon.

Nu was ik met de hand dus dan zie je al snel elk vuiltje maar ook elke beschadiging.

De spijlen aan de voorzijde hebben al lichte lakschade. Maar ook bij het achterwiel zie foto.

Mocht ik het opnieuw doen dan zeker weer de PPF aan de voorzijde maar dan ook de spijlen en het stukje bij de achterwielen of hele deur.
Spatlappen zijn niet voldoende om de steenslag tegen te houden.

Laten doen bij Van Barneveld - Exclusive Car Services in Epe.

Van Barneveld - Exclusive Car Services - Google Zoeken
a02e3f63-904e-46e9-acfb-36ee2502ee44.jpeg
24c894ca-4b77-4242-b0c9-4680c2bb2ff8.jpeg
IMG_9683.jpeg
IMG_6779-bewerkt.jpeg
 
Misschien een stomme vraag maar wat is het ideale laadgedrag?

Gisteren naar een tuincentrum gereden waar ik kon laden, thuis vertrokken met ongeveer 53% en het was een rit van 12% dus aankomst met ongeveer 41%. Daar wat opgeladen tot 58% en terug naar huis.

Is het schadelijk / erg voor de degradatie van de batterij als ik korte laadsessies heb? Als ik op het werk aankom dan steek ik hem proper in tot 90% maar heb men MY nog niet lager dan 30% laden komen.

Of is het beter om dan niet voor een korte tijd aan de laadpaal te hangen en voor een langere sessie op te laden of maakt het eigenlijk niet zo veel uit?
 
Wat ik begreep van de MYrwd en M3rwd met lfp batterij raad tesla aan hem regelmatig tot 100% te laden en zo goed als leeg te rijden. Ik kan me niet voorstellen dat sporadisch kleine beetjes laden wellicht een slechte invloed heeft maar als je dit frequent zou doen dit wel het geval is? Maar wellicht dat degene die al een lange tijd zo’n model rijden daar meer info over kunnen verschaffen. :)
 
Misschien een stomme vraag maar wat is het ideale laadgedrag?

Gisteren naar een tuincentrum gereden waar ik kon laden, thuis vertrokken met ongeveer 53% en het was een rit van 12% dus aankomst met ongeveer 41%. Daar wat opgeladen tot 58% en terug naar huis.

Is het schadelijk / erg voor de degradatie van de batterij als ik korte laadsessies heb? Als ik op het werk aankom dan steek ik hem proper in tot 90% maar heb men MY nog niet lager dan 30% laden komen.

Of is het beter om dan niet voor een korte tijd aan de laadpaal te hangen en voor een langere sessie op te laden of maakt het eigenlijk niet zo veel uit?
Nee maakt helemaal niets uit. Zo vaak mogelijk aan de lader is juist wat Tesla aanbeveelt.