Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hmm. Mijn 2019 M3 LR sluit de laatste tijd regelmatig niet meer af als ik wegloop met m'n telefoon. En de verlichting blijft ook aan staan.
Ik kan m dan wel afsluiten met de app, je ziet de knipperlichten dan ook even knipperen. Echter spiegels blijven uitgeklapt en verlichting blijft aan.

Er zit niet echt regelmaat in het probleem, ene keer wel, andere keer niet.
Reset al geprobeerd, loste probleem niet op.
Instellingen in auto nagelopen, die staan goed (was niets in veranderd).
Software zit nu op 2023.38.6

Iemand enig idee wat te doen of vergelijkbaar probleem gehad?
 
Hmm. Mijn 2019 M3 LR sluit de laatste tijd regelmatig niet meer af als ik wegloop met m'n telefoon. En de verlichting blijft ook aan staan.
Ik kan m dan wel afsluiten met de app, je ziet de knipperlichten dan ook even knipperen. Echter spiegels blijven uitgeklapt en verlichting blijft aan.

Er zit niet echt regelmaat in het probleem, ene keer wel, andere keer niet.
Reset al geprobeerd, loste probleem niet op.
Instellingen in auto nagelopen, die staan goed (was niets in veranderd).
Software zit nu op 2023.38.6

Iemand enig idee wat te doen of vergelijkbaar probleem gehad?
Ook hier een 2019 M3 met dezelfde verschijnselen, maar bij mij is de oorzaak heel helder: de deurkrukken (meerdere deuren) gaan soms niet helemaal dicht en dan ziet de auto een open deur en sluit niet af. Moet binnenkort maar eens met WD40 of zo aan de gang. Dit is het eerste "mankementje" in bijna vijf jaar.
 
Ook hier een 2019 M3 met dezelfde verschijnselen, maar bij mij is de oorzaak heel helder: de deurkrukken (meerdere deuren) gaan soms niet helemaal dicht en dan ziet de auto een open deur en sluit niet af. Moet binnenkort maar eens met WD40 of zo aan de gang. Dit is het eerste "mankementje" in bijna vijf jaar.
Hmm, zou 't hier ook zo simpel zijn? Dat klinkt overzichtelijk Ger, ga ik nakijken. Dank!
 
Hmm. Mijn 2019 M3 LR sluit de laatste tijd regelmatig niet meer af als ik wegloop met m'n telefoon. En de verlichting blijft ook aan staan.
Ik kan m dan wel afsluiten met de app, je ziet de knipperlichten dan ook even knipperen. Echter spiegels blijven uitgeklapt en verlichting blijft aan.

Er zit niet echt regelmaat in het probleem, ene keer wel, andere keer niet.
Reset al geprobeerd, loste probleem niet op.
Instellingen in auto nagelopen, die staan goed (was niets in veranderd).
Software zit nu op 2023.38.6

Iemand enig idee wat te doen of vergelijkbaar probleem gehad?
Als ik het goed heb ooit wel eens een vergelijkbare melding gelezen op dit forum -> bleek de stoelsensor van de M3 te zijn.
Dan krijg je dezelfde situatie als "een bestuurder die op de stoel blijft zitten en de deur een keer open/dicht doet" (dan gaat de auto ook ook niet op slot)
 
  • Helpful
Reactions: ERvee
Hallo leden,

Echt een groentje hier. Wij zijn thuis na aan het denken om een tesla y (standaard rwd) aan te schaffen. Dit is voor ons een erg grote uitgave. We vroegen ons echter af hoe we de garantie op de batterij precies moeten inschatten zien ( 160000 km of 8 jaar welke als eerste komt tegen 70%). Na deze 8 jaar of 160000, wat kunnen wij dan verwachten. Is de accu naar jullie ervaring dan al redelijk snel niet meer echt goed bruikbaar en dan aan vervanging toe of kan je ook “geluk” hebben en kan de accu ook nog goed heel lang meegaan na deze periode en aantal kilometers. Hopelijk kunnen jullie ervaringsdeskundige ons helpen met jullie mening/ervaring
 
Hallo leden,

Echt een groentje hier. Wij zijn thuis na aan het denken om een tesla y (standaard rwd) aan te schaffen. Dit is voor ons een erg grote uitgave. We vroegen ons echter af hoe we de garantie op de batterij precies moeten inschatten zien ( 160000 km of 8 jaar welke als eerste komt tegen 70%). Na deze 8 jaar of 160000, wat kunnen wij dan verwachten. Is de accu naar jullie ervaring dan al redelijk snel niet meer echt goed bruikbaar en dan aan vervanging toe of kan je ook “geluk” hebben en kan de accu ook nog goed heel lang meegaan na deze periode en aantal kilometers. Hopelijk kunnen jullie ervaringsdeskundige ons helpen met jullie mening/ervaring
Vergeet de 70%. Ik denk dat je over de 500000 km moet rijden om zo veel degradatie te krijgen. En met de nieuwere wagens nog meer. Mijn MS had na 6 jaar en 200000km 9,5% degradatie en de degradatiecurve vlakte meer en meer af met de leeftijd.
Zie de charts tab in deze sheet:
De batterijen worden momenteel niet onbruikbaar door degradatie, maar door defecten, vaak door waterinsijpeling. Spijtig genoeg vaak na de garantieperiode. De nieuwere wagens hebben een betere constructie en de cellen zijn in schuim ingekapseld om ze beter te beschermen tegen invloeden van buitenaf (water).
Ik denk dat je zeker lang genoeg met een batterij kan doen om de kost van vervanging te kunnen verantwoorden. Zeker als je vergelijkt met wat een ICE met die leeftijd zou gekost hebben aan onderhoud. We spreken over minstens 500000km. Constructeurs spreken over 1 miljoen. Wat betekent de kost van 20000€ voor een batterij dan? Je hebt daarna weer een nieuwe wagen.
 
Hallo leden,

Echt een groentje hier. Wij zijn thuis na aan het denken om een tesla y (standaard rwd) aan te schaffen. Dit is voor ons een erg grote uitgave. We vroegen ons echter af hoe we de garantie op de batterij precies moeten inschatten zien ( 160000 km of 8 jaar welke als eerste komt tegen 70%). Na deze 8 jaar of 160000, wat kunnen wij dan verwachten. Is de accu naar jullie ervaring dan al redelijk snel niet meer echt goed bruikbaar en dan aan vervanging toe of kan je ook “geluk” hebben en kan de accu ook nog goed heel lang meegaan na deze periode en aantal kilometers. Hopelijk kunnen jullie ervaringsdeskundige ons helpen met jullie mening/ervaring

Nu al meer dan 350.000 km op mijn teller.
Degradatie (ruwe schatting) 15%.
De auto rijdt nog als een tierelier, nog nooit zo’n fijne auto gehad.
En de cellen van Tesla zijn sinds mijn aanschaf, 10 jaar geleden, alleen maar beter geworden.
Ja, het is een grote uitgave, maar je wil denk ik daarna nooit meer terug.
De Model Y is echt een andere generatie.
 
Hallo leden,

Bedankt voor de eerdere input van jullie. Dit geeft ons meer inzicht van de daadwerkelijk gebruikers welke mening bij ons hoog aanslaat. We hebben echter nog een vraag. We kijken natuurlijk ook naar een laadpaal thuis. We hebben een vriendelijke monteur langs gehad die kwam kijken naar onze situatie en ons verder van advies voorzag. Aangezien wij een geen gas hebben thuis, gaat alles elektrisch. We hebben dan ook behoorlijk wat stroomverbruik al. De monteur gaf ons aan dat zijn advies was om juist geen wall conector te installeren van tesla zelf aangezien deze naar zijn weet ( zowel gen 1,2,3) er geen load balance in zit. Hij vond dat met onze thuissituatie echt een must. Onze vraag is dan ook wat jullie ervaringen zijn met een andere laadpaal (wall conectors) in plaats van die van Tesla. Of biedt de tesla wall conector echt zo veel voordelen dat je er niet om heen kan?

We horen graag verder over jullie ervaringen !
 
Hallo leden,

Bedankt voor de eerdere input van jullie. Dit geeft ons meer inzicht van de daadwerkelijk gebruikers welke mening bij ons hoog aanslaat. We hebben echter nog een vraag. We kijken natuurlijk ook naar een laadpaal thuis. We hebben een vriendelijke monteur langs gehad die kwam kijken naar onze situatie en ons verder van advies voorzag. Aangezien wij een geen gas hebben thuis, gaat alles elektrisch. We hebben dan ook behoorlijk wat stroomverbruik al. De monteur gaf ons aan dat zijn advies was om juist geen wall conector te installeren van tesla zelf aangezien deze naar zijn weet ( zowel gen 1,2,3) er geen load balance in zit. Hij vond dat met onze thuissituatie echt een must. Onze vraag is dan ook wat jullie ervaringen zijn met een andere laadpaal (wall conectors) in plaats van die van Tesla. Of biedt de tesla wall conector echt zo veel voordelen dat je er niet om heen kan?

We horen graag verder over jullie ervaringen !
Tja, je kan de TWC ook instellen dat je bijvoorbeeld op 10A laadt en dan laadt je met ca 7kW. Ik neem aan dat je 3x25 aansluiting hebt en dan heb je volgens mij nog 10kW over. Bovendien kan je de Tesla ook nog 's nachts opladen natuurlijk. Het voordeel is dat een TWC vrij goedkoop is en goed samenwerkt met je Tesla.
 
Hallo leden,

Bedankt voor de eerdere input van jullie. Dit geeft ons meer inzicht van de daadwerkelijk gebruikers welke mening bij ons hoog aanslaat. We hebben echter nog een vraag. We kijken natuurlijk ook naar een laadpaal thuis. We hebben een vriendelijke monteur langs gehad die kwam kijken naar onze situatie en ons verder van advies voorzag. Aangezien wij een geen gas hebben thuis, gaat alles elektrisch. We hebben dan ook behoorlijk wat stroomverbruik al. De monteur gaf ons aan dat zijn advies was om juist geen wall conector te installeren van tesla zelf aangezien deze naar zijn weet ( zowel gen 1,2,3) er geen load balance in zit. Hij vond dat met onze thuissituatie echt een must. Onze vraag is dan ook wat jullie ervaringen zijn met een andere laadpaal (wall conectors) in plaats van die van Tesla. Of biedt de tesla wall conector echt zo veel voordelen dat je er niet om heen kan?

We horen graag verder over jullie ervaringen !
In principe kunnen vrijwel alle laadpalen prima een Tesla laden. De Wall Connector van Tesla zelf is goedkoop en heeft beperkte functionaliteit. In het draadje op dit forum over energiebesparing en gasloze huizen enz. Is recent dezelfde vraag gesteld Zie Duurzame Energie, Warmtepomp, Zonnepanelen, nulwoningen e.d.