Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik naast de M3 nog een Tesla M3/MY aanschaf, kan ik dan met 1 kaart/sleutel op zak beide auto's openen?
Oftewel, m'n huidige sleutelkaart (ook) aanmelden bij een volgende Tesla?
(ik gebruik m'n mobiel maar heb bijna altijd wel een kaart mee voor het geval dat..... / 1 universele kaart lijkt me handiger dan 2 stuks)
Je kunt met één pas of met de app meerdere auto openen. Je kunt je pas of app dus aan meerdere auto’s koppelen.
 
Navigatiesysteem kent ondertussen wel een gedeelte van de publieke snellaadpalen. Toen ik met een vrij lege Tesla naar een ander laadpunt reed (laadpunt geselecteerd in het navigatiesysteem), gaf het navigatiesysteem aan dat ik met een 'critically low battery op mijn bestemming zou aankomen' en dat ik een laadstop moest inplannen vooraleer ik naar die bestemming zou rijden.
Daar kan ik nog wel mee leven, maar aangezien Tesla die stop niet erkent als een laadpunt, vraag ik me af of de wagen wel gaat preheaten. Mijn accu was toen echt wel redelijk koud...
 
Als ik naast de M3 nog een Tesla M3/MY aanschaf, kan ik dan met 1 kaart/sleutel op zak beide auto's openen?
Oftewel, m'n huidige sleutelkaart (ook) aanmelden bij een volgende Tesla?
(ik gebruik m'n mobiel maar heb bijna altijd wel een kaart mee voor het geval dat..... / 1 universele kaart lijkt me handiger dan 2 stuks)
Ik doe dat voor 2x m3 en my
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Bijrijdersstoel schuifje afgebroken om stoel horizontaal te kunnen verplaatsen. Morgen naar Italië. Niks aan te doen zeker, via scherm of handmatig kan niks toch? Geen ramp maar wel handig om te weten.

Los daarvan, geen beginnersvraag maar geen apart draadje waard, ik moet van de 10 keer 9 keer mijn telefoon handmatig verbinden, ook vergeet hij vaak dat het een prioriteitsapparaat is. Ben ik de enige?
 
Bijrijdersstoel schuifje afgebroken om stoel horizontaal te kunnen verplaatsen. Morgen naar Italië. Niks aan te doen zeker, via scherm of handmatig kan niks toch? Geen ramp maar wel handig om te weten.

Los daarvan, geen beginnersvraag maar geen apart draadje waard, ik moet van de 10 keer 9 keer mijn telefoon handmatig verbinden, ook vergeet hij vaak dat het een prioriteitsapparaat is. Ben ik de enige?
Bij mij was t plastic knopje afgebroken tijd geleden maar stak er evengoed nog n klein palletje uit waarmee de stoel gewoon te bedienen was.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Goedemorgen iedereen, na een 5-tal jaren PHEV eindelijk een EV onder de poep. Model Y Dual Motor :cool:
Mijn beginnersvraag.. Kan ik ergens een minimum batterij percentage instellen waarmee ik wil aankomen op mijn bestemming? Ik ben onze rit aan het plannen naar Z-Spanje en zie dat hij soms met heel lage percentages aankomt. Ik zou me comfortabeler voelen met een "reserve" van bijvoorbeeld 10%. Heb begin dit jaar in een stilstaande file bij 30C gestaan door een ongeval dat net was gebeurd, de nav had dus niet de mogelijkheid om te leiden en dat heeft een heel eind geduurd.
Ook, er zitten 2 overnachtingen bij en daar kan ik niet altijd laden (AirBnb). Ik zie een aankomst met 4% maar moet de volgende morgen weer 600km verder. Moet ik dan op de plaats van "overnight" zelf zoeken naar een SuC/andere laadpaal of kan ik ergens instellen dat hij zo kort mogelijk vóór aankomst nog een laadsessie plant ipv van de volgende ochtend met 4% en koude batterijen onmiddellijk naar een laadpaal te moeten?
Alle tips welkom 🙏
 
Goedemorgen iedereen, na een 5-tal jaren PHEV eindelijk een EV onder de poep. Model Y Dual Motor :cool:
Mijn beginnersvraag.. Kan ik ergens een minimum batterij percentage instellen waarmee ik wil aankomen op mijn bestemming? Ik ben onze rit aan het plannen naar Z-Spanje en zie dat hij soms met heel lage percentages aankomt. Ik zou me comfortabeler voelen met een "reserve" van bijvoorbeeld 10%. Heb begin dit jaar in een stilstaande file bij 30C gestaan door een ongeval dat net was gebeurd, de nav had dus niet de mogelijkheid om te leiden en dat heeft een heel eind geduurd.
Ook, er zitten 2 overnachtingen bij en daar kan ik niet altijd laden (AirBnb). Ik zie een aankomst met 4% maar moet de volgende morgen weer 600km verder. Moet ik dan op de plaats van "overnight" zelf zoeken naar een SuC/andere laadpaal of kan ik ergens instellen dat hij zo kort mogelijk vóór aankomst nog een laadsessie plant ipv van de volgende ochtend met 4% en koude batterijen onmiddellijk naar een laadpaal te moeten?
Alle tips welkom 🙏
Welkom hier,
de voorgestelde stops is maar een leidraad. je bepaald zelf waar je gaat laden. Ik probeer bijna uitsluitend de superchargers te nemen op een roadtrip omdat je daar op kunt vertrouwen.
Dat je ergens gaat overnachten waar je niet kan laden is niet de schuld van uw model Y hé. ;)
 
Ook, er zitten 2 overnachtingen bij en daar kan ik niet altijd laden (AirBnb). Ik zie een aankomst met 4% maar moet de volgende morgen weer 600km verder. Moet ik dan op de plaats van "overnight" zelf zoeken naar een SuC/andere laadpaal of kan ik ergens instellen dat hij zo kort mogelijk vóór aankomst nog een laadsessie plant ipv van de volgende ochtend met 4% en koude batterijen onmiddellijk naar een laadpaal te moeten?
Alle tips welkom 🙏
Ik heb deze reis al enkele keren gedaan. Een overnachting plan ik meestal in de buurt van een Supercharger. Gewoon last minute via Booking. Voordat we naar het hotel gaan even opladen met een warme batterij. Met een V3 (250 kW) lader gaat dit supersnel. De volgende dag weer met een volle batterij en een ontbijt op pad. Je kan wat meer speling creëren in de voorspelde aankomst % door wat langer door te laden dan voorgesteld. Ik blijf meestal hangen tot 15%. Ik maak verder alleen maar gebruik van de betrouwbare (en goedkope) superchargers, andere merken heb ik nog niet gebruikt. Lokaal in Spanje kan je met de Iberdrola-app laden aan een laadpaal. Sommige zijn zelfs gratis.
 
Last edited:
Goedemorgen iedereen, na een 5-tal jaren PHEV eindelijk een EV onder de poep. Model Y Dual Motor :cool:
Mijn beginnersvraag.. Kan ik ergens een minimum batterij percentage instellen waarmee ik wil aankomen op mijn bestemming? Ik ben onze rit aan het plannen naar Z-Spanje en zie dat hij soms met heel lage percentages aankomt. Ik zou me comfortabeler voelen met een "reserve" van bijvoorbeeld 10%. Heb begin dit jaar in een stilstaande file bij 30C gestaan door een ongeval dat net was gebeurd, de nav had dus niet de mogelijkheid om te leiden en dat heeft een heel eind geduurd.
Ook, er zitten 2 overnachtingen bij en daar kan ik niet altijd laden (AirBnb). Ik zie een aankomst met 4% maar moet de volgende morgen weer 600km verder. Moet ik dan op de plaats van "overnight" zelf zoeken naar een SuC/andere laadpaal of kan ik ergens instellen dat hij zo kort mogelijk vóór aankomst nog een laadsessie plant ipv van de volgende ochtend met 4% en koude batterijen onmiddellijk naar een laadpaal te moeten?
Alle tips welkom 🙏
Kijk gewoon waar de eerstvolgende supercharger is op je route, voer die in als bestemming en je plaats van overnachting als tussenstop. Zo ben je zeker dat je aan de volgende suc zal geraken.
Het zou idd handig zijn als je kan instellen met hoeveel % je wil aankomen.
 
  • Like
Reactions: adjego and Phil V