Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Het is een oplossing voor een niet bestaand probleem.

Met lader buiten hangt al bijna 6 jaar in weer en wind met een open stekker.
In deze periode 1x de pinnen even schoon moeten maken met een wattentip en wat vaseline.

Bij mijn schoonzoon zat er een keer een spin in de stekker waardoor deze slecht contact maakte,.
Het 1x in de paar jaar schoonmaken is net zo veel werk als het dopje erop en eraf halen. Alleen dat dopje doe je dagelijks ipv eens in de paar jaar.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Het is een oplossing voor een niet bestaand probleem.

Met lader buiten hangt al bijna 6 jaar in weer en wind met een open stekker.
In deze periode 1x de pinnen even schoon moeten maken met een wattentip en wat vaseline.

Bij mijn schoonzoon zat er een keer een spin in de stekker waardoor deze slecht contact maakte,.
Het 1x in de paar jaar schoonmaken is net zo veel werk als het dopje erop en eraf halen. Alleen dat dopje doe je dagelijks ipv eens in de paar jaar.
Mijn TWC hangt in de kelder en de stekker komt langs een pvc buis naar de oprit. Op de buis zit normaal een deksel als hij niet gebruikt wordt.
IMG_2618_Original.jpeg
Toen ik hier meer dan 7 jaar de foto postte, maakte iemand mij aan om alert te zijn voor condens. Ik heb dan het kapje van mijn blauwe laadkabel op mijn TWC kabel gehangen en inderdaad, ik zie soms wat druppels op het kapje. Gelukkig enkel langs buiten en dus niet op de contacten. Het was dus een goeie tip hier.
 
52 geladen is in de batterij gegaan. Het verschil zijn laadverliezen en wat het kost om de auto aan te hebben staan. 94% laadefficientie is niet zo vreemd.
Het is toch raar dat er netto 3 kwh wordt verbruikt tijdens het laden?
Buiten was het 8 graden, ik ben maar paar keer op de app geweest en het is overdag in totaal binnen 6 uurtjes opgeladen.

Dat zou toch wel een andere verklaring moeten hebben?
 
Heb net vorige nacht mijn MY geladen van 30 to 100% met de mobiele lader. De wagen zegt 41,24 kWh geladen en mijn kWh meter zegt 46,11 kWh. Dus effectief 4,87 kWh verschil tussen wat je erin stopt en wat er aankomt in de batterij.
10-15% laadverlies is gebruikelijk (o.a. afhankelijk van 1P/3P/laadsnelheid/temperatuur)
Voorbeeld: 3x16A is efficiënter dan 1x13A
 
Heb net vorige nacht mijn MY geladen van 30 to 100% met de mobiele lader. De wagen zegt 41,24 kWh geladen en mijn kWh meter zegt 46,11 kWh. Dus effectief 4,87 kWh verschil tussen wat je erin stopt en wat er aankomt in de batterij.
Dat wilde ik ook eens testen maar hier is het omgekeerd? Tesla App zegt 12kWh geladen met Granny, Hombli slimme stekker zegt 9,83kWh.
 
Die dingen zijn in mijn ervaring anders redelijk nauwkeurig, we hebben ze op verschillende plaatsten steken. Althans het actueel verbruik van apparaten waarvan het verbruik gekend is, is juist, de rest is toch maar optellen. Nu ja, zal er niet van wakker liggen, liever een beetje laadverliezen dan gaan tanken..