PriOkkie
Member
Het blauwe gedeelte heeft iets te maken met het percentagebatterij dat niet beschikbaar is omdat de batterij te koud is
In de App, tijdens (of na) het laden? Is dat iets LFP-specifieks of heb ik dat ook?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het blauwe gedeelte heeft iets te maken met het percentagebatterij dat niet beschikbaar is omdat de batterij te koud is
In de App, tijdens (of na) het laden? Is dat iets LFP-specifieks of heb ik dat ook?
Is dit een taalkundige terechtwijzing of bedoel je iets dat ik niet begrijp?Ik heb zelf geen LFP. Het is tijdens laden en niet bij het laden.
Of jij dat ook hebt? Dan zou je even in de app kunnen kijken toch? Het is wel redelijk slecht te zien btw.
Ready for warp speedeen blauw uiteinde in de groene laadbalk status staan. Iemand enig idee wat dat betekent?
Nee hoor zeker geen terechtwijzing.Is dit een taalkundige terechtwijzing of bedoel je iets dat ik niet begrijp?
In het screenshot zag ik dat de max was ingesteld op een lager percentage dan de huidige status en dat een heel klein deel van dat laatste blauw was. De rest daarboven grijs. Daaruit concludeer ik in ieder geval dat er niet meer geladen wordt op dat moment. Maar wat dat blauwe stukje dan betekent, weet ik ook niet. Is dat veel groter bij lage temperaturen en is het inderdaad een stukje dat pas bruikbaar is als de batterij op temperatuur is?
Ik weet dat LFP wat meer aan kou-management moet doen, daarom dacht ik dat het daar mee te maken had.
Ik zal eens kijken als ik weer aan het laden ben, maakt het nog uit of het AC- of DC-laden is? De komende week sta ik vooral aan superchargers met in meer of mindere mate voorverwarmde batterij.
Ik wil voordat ik de auto van zaak naar privé haal na de zomer 'm nog 'n keer goed laten nalopen.
Twee vragen daarover:
- wie heeft daar recente ervaringen mee met Tesla, pakken die dat grondig op?
- mijn model 3 (bijna 5 jaar) heeft los van remmen gangbaar houden, luchtfilter en banden nog nooit onderhoud gehad, is het 'n keer tijd voor koelvloeistof of andere zaken?
Top. Dankjewel.Ad 1: ja, mijn ervaring met Utrecht is goed.
Ad 2: airco onderhoud is wel een keer aan te bevelen en niet al te kostbaar zolang ze niets vinden. Dan gaat sowieso het systeem leeg en weer vol en worden er nog wat filters vervangen ed.
Lekken ontstaan zelden spontaan, maar kunnen sowieso niet oreventief door een onderhoud gedetecteerd worden
If it ain’t broken, don’t fix it
Ik zou sowieso adviseren het droogmiddel (van airco) zak te laten vervangen. Dat is afhankelijk van model, 4 of 6 jaar dacht ik maar als je het bij 5 doet kan het ook geen kwaad.Okido. Dank!
Wij hadden een terugroepactie welke ondertussen is opgelost door Tesla (kabel achteruitrijcamera is onder garantie vervangen) Ondanks het feit dat e.a. is afgerond staat de terugroepactie nog wel "open" bij RDW als ik m'n kenteken invoer. Volgens RDW moet Tesla e.a. gereed melden. Is dat bij andere idd automatisch afgerond? Na hoeveel weken/maanden?
De interieurfilter in mijn MS in 6 jaar 200000km nooit vervangen. Is een hepafilter. Kan wel wat aan.Interieurfilter minstens om de 24 maanden doen (zelf deed ik het ieder jaar) en wellicht is het ook verstandig het oliefilter van de Drive unit (1x anders 2 stuks als je AWD hebt) te vervangen.