Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Meer info please!

Werkt niet (voor mij althans), jammer...

Reset van het grote scherm zou dit moeten bespoedigen MITS de update voor je Tesla klaar staat.
Blijkbaar staat ie voor mij nog niet klaar...

Oh, reset van grote scherm = beide scrollwheeltjes op het stuur gelijktijdig ongeveer 8 seconden ingedrukt houden.

Ben benieuwd of het bij jullie wel iets oplevert...
 
Vandaag teruggebeld door Tesla: 1 van de 2 laders doet het inderdaad niet.
13 november mag ik naar Tilburg.
laat ik er meteen inklapbare spiegels op zetten (stond al in de planning)
drive unit voor de tweede keer vervangen ivm de brom lukt dan nog niet wist Amelie nu al...
zouden ze zo'n tekort hebben of zouden ze eerst een nieuwe versie maken en dan pas gaan vervangen
ipv over 6 maanden weer te moeten vervangen?
 
Vandaag teruggebeld door Tesla: 1 van de 2 laders doet het inderdaad niet.
13 november mag ik naar Tilburg.
laat ik er meteen inklapbare spiegels op zetten (stond al in de planning)
drive unit voor de tweede keer vervangen ivm de brom lukt dan nog niet wist Amelie nu al...
zouden ze zo'n tekort hebben of zouden ze eerst een nieuwe versie maken en dan pas gaan vervangen
ipv over 6 maanden weer te moeten vervangen?

13 nov is laat! Ik kon binnen week terecht.
 
Bij mij komt er ook een nieuwe in, vorige week geconstateerd door Tilburg, feedback dat ze niet weten wanneer ze hem gaan vervangen reden onbekend. Tekort ? Wil eind volgende week naar Spanje maar twijfel nu of ik dat moet doen, terecht of ?

Wat is je klacht? Brom lijkt me geen probleem, maar een "ijzeren" tik wel (soort speling, te reproduceren door stapvoets te rijden en je pedaal los te laten).... Ik stond stilt in Frankrijk met een afgebroken aandrijfas vanuit de drive unit....
 
Ze hadden plaats vanaf de eerste week november, maar dan zit ik net een paar weken in de VS, zodoende.
Bovendien heb ik nog maar 56 posts, jij al 3601 :wink:

Het zal het aantal posts zijn ja. Ik kreeg zelfs een Model S loaner.

Al is het wel apart dat zo veel laders problemen geven. Ik gok dat ze niet echt kapot zijn, gewoon een miniscuul iets waardoor de S in 'safe mode' gaat.
 
Heb hetzelfde aan tesla gevraagd. Antwoord was dat ie niks kon garanderen, maar dat mijn probleem (vreemd geluid op lage snelheid, alsof er een soort schoepenrad aangeduwd wordt) niet zou mogen escalere. Ga in twee dagen naar Barcelona (za en zo) dan naar st tropez, dan zwitserland terug door Duitsland. Waar ga je laden in barca?
 
Heet iemand al in Amsterdam in de P1 garage aan de Prins Hendrikkade geparkeerd?

Ik heb morgen in de buurt een afspraak en wil graag weten of de Tesla erin past :wink:

passen... het houdt niet over. maar beter of slechter kan ik in deze buurt niet echt, behalve Oosterdok, omdat die nieuw dus breder en minder vol staat in het algemeen. probeer de dichtsbijzijnde laadpaal bijv aan de Droogbak, ruime plekken in elk geval.
 
Een tijdje terug merkte ik dat de UMC niet meer tot 16A (3-fazen) ging, maar bleef 'hangen' rond de 10A.
Het laden ging niet meer aan 50km/h, maar aan 25 km/h...
Aangezien ik toch tijd genoeg heb om te laden, schonk ik er in het begin niet teveel aandacht aan.
Toen viel het me op dat dit fenomeen zich op verschillende locaties herhaalde: het lag dus aan de kabel en niet aan de locatie en/of zijn infrastructuur.

Vorige week probeerde ik dan de (rode) UMC stekker uit het 'stopkontakt' te halen, maar dit ging niet.
Het (uitgesteld) laden had echter perfect gewerkt en de wagen was netjes opgeladen.
Bij nader inzien bleek een van de fazen (koperen pinnen) versmolten te zijn in het stopkontakt.
Het stopkontakt had 1 van de aansluitingen die zwart geblakerd was en waarvan de plastiek gesmolten was.. vandaar dat de stekker vast zat.

Een nieuw stopkontakt en een nieuwe UMC (met stekker) verder en alles werkt terug normaal (laden aan 16A, 50 km/h).Volgens SC in Zaventem (prima service !) wordt de 'defecte' (?) UMC kabel opgestuurd naar Fremont, maar krijgen ze geen feedback over de aard van het probleem.

Het lijkt dat er dus een probleem is/was met 1 van de fazen in de kabel of de UMC electronica, maar of dit ook de aanleiding was van het doorsmelten is niet te zeggen. Wel verdacht veel om toeval te zijn...

foto.JPG
 
Bedankt om dit te delen. Het maakt nog eens duidelijk dat het geen speelgoed is en je best regelmatig het een en ander nakijkt.

Een tijdje terug merkte ik dat de UMC niet meer tot 16A (3-fazen) ging, maar bleef 'hangen' rond de 10A.
Het laden ging niet meer aan 50km/h, maar aan 25 km/h...
Aangezien ik toch tijd genoeg heb om te laden, schonk ik er in het begin niet teveel aandacht aan.
Toen viel het me op dat dit fenomeen zich op verschillende locaties herhaalde: het lag dus aan de kabel en niet aan de locatie en/of zijn infrastructuur.

Vorige week probeerde ik dan de (rode) UMC stekker uit het 'stopkontakt' te halen, maar dit ging niet.
Het (uitgesteld) laden had echter perfect gewerkt en de wagen was netjes opgeladen.
Bij nader inzien bleek een van de fazen (koperen pinnen) versmolten te zijn in het stopkontakt.
Het stopkontakt had 1 van de aansluitingen die zwart geblakerd was en waarvan de plastiek gesmolten was.. vandaar dat de stekker vast zat.

Een nieuw stopkontakt en een nieuwe UMC (met stekker) verder en alles werkt terug normaal (laden aan 16A, 50 km/h).Volgens SC in Zaventem (prima service !) wordt de 'defecte' (?) UMC kabel opgestuurd naar Fremont, maar krijgen ze geen feedback over de aard van het probleem.

Het lijkt dat er dus een probleem is/was met 1 van de fazen in de kabel of de UMC electronica, maar of dit ook de aanleiding was van het doorsmelten is niet te zeggen. Wel verdacht veel om toeval te zijn...

View attachment 61208
 
Het lijkt dat er dus een probleem is/was met 1 van de fazen in de kabel of de UMC electronica, maar of dit ook de aanleiding was van het doorsmelten is niet te zeggen. Wel verdacht veel om toeval te zijn...

View attachment 61208

Het lijkt erop dat in het stopcontact in de wand een fase niet goed heeft vastgezeten (of de female pin te wijd), want de hitte is vooral aan de punt van de pin geweest. Dat doorzichtige gesmolten plastic is van het plastic schild dat in de wandcontactdoos zit, onder dat plastic lijkt de tesla stekker het desondanks redelijk goed uitgehouden te hebben. Ik zou je installateur er ook bij betrekken en niet alleen Tesla...
Valt me overigens erg mee hoe netjes dit faalt: geen rook, geen vuur, geen gevaarlijke toestanden.