Een tijdje terug merkte ik dat de UMC niet meer tot 16A (3-fazen) ging, maar bleef 'hangen' rond de 10A.
Het laden ging niet meer aan 50km/h, maar aan 25 km/h...
Aangezien ik toch tijd genoeg heb om te laden, schonk ik er in het begin niet teveel aandacht aan.
Toen viel het me op dat dit fenomeen zich op verschillende locaties herhaalde: het lag dus aan de kabel en niet aan de locatie en/of zijn infrastructuur.
Vorige week probeerde ik dan de (rode) UMC stekker uit het 'stopkontakt' te halen, maar dit ging niet.
Het (uitgesteld) laden had echter perfect gewerkt en de wagen was netjes opgeladen.
Bij nader inzien bleek een van de fazen (koperen pinnen) versmolten te zijn in het stopkontakt.
Het stopkontakt had 1 van de aansluitingen die zwart geblakerd was en waarvan de plastiek gesmolten was.. vandaar dat de stekker vast zat.
Een nieuw stopkontakt en een nieuwe UMC (met stekker) verder en alles werkt terug normaal (laden aan 16A, 50 km/h).Volgens SC in Zaventem (prima service !) wordt de 'defecte' (?) UMC kabel opgestuurd naar Fremont, maar krijgen ze geen feedback over de aard van het probleem.
Het lijkt dat er dus een probleem is/was met 1 van de fazen in de kabel of de UMC electronica, maar of dit ook de aanleiding was van het doorsmelten is niet te zeggen. Wel verdacht veel om toeval te zijn...