Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.

Dat is netjes en vooraf ook keurig afgetekend. Misschien is dat er al, maar ik zou aan de binnenzijde van het pand ergens een schakelaar zetten zodat je, als er lang niet geladen wordt, de stroom van de UMC kunt houden. Let wel, die schakelaar is er dan niet om het laden te starten of te stoppen maar om vooraf de UMC stroom te geven voordat je inplugt (en na uitpluggen en opbergen stroom er af halen.)

Maar ziet er netjes uit. Had ieder huis dat maar :)
 
Dat is netjes en vooraf ook keurig afgetekend. Misschien is dat er al, maar ik zou aan de binnenzijde van het pand ergens een schakelaar zetten zodat je, als er lang niet geladen wordt, de stroom van de UMC kunt houden. Let wel, die schakelaar is er dan niet om het laden te starten of te stoppen maar om vooraf de UMC stroom te geven voordat je inplugt (en na uitpluggen en opbergen stroom er af halen.)

Maar ziet er netjes uit. Had ieder huis dat maar :)
Check en check ;)

IMG-20151129-WA0005.jpg


Dit is de binnenkant van dezelfde muur.

In de zekeringkast zit een aparte groep met type B aardlek en zekeringautomaat.
 
Ja precies. Als ik uiteindelijk besluit toch een lader te willen (bijv. de Tesla HPWC of als ik toch blijk smart charging nodig te hebben (verwacht het niet)), dan heb ik alleen het kastje + CEE stopcontact over. Investering ca. 100 euro. De lader wordt dan gewoon op dezelfde plek opgehangen ipv kastje.
 
Die oplossing ziet er in principe prima uit, maar misschien nog iets doen bij de uitgang van het snoer uit de kast?
Zou in de loop van de tijd het snoer niet tegen de rand van het blik kunnen open schuren?
Kan mij voorstellen dat hij in de wind continu tegen de rand van het blik beweegt en het is niet iets dat in het zicht zit en dus opvalt.
Misschien is de kans klein, maar de gevolgen (kast onder stroom) zouden weleens erg vervelend kunnen zijn.
Tenzij de aardlekschakelaar tijdig ingrijpt natuurlijk.
 
Stond ik toch pardoes verkeerd! :eek:

IMG_2931.JPG


IMG_2932.JPG


Het is nog wennen! :biggrin:
Maar vond het wel even leuk voor het plaatje!

(Het echte verhaal achter de plaatjes is dat ik even wat geld moest wisselen en dan parkeert het toch gemakkelijk zo voor de ingang van een tankstation)
 
Heb deze week de afrekening van GreenChoice gekregen.
Die afrekening ziet er keurig uit, goed inzichtelijk. Thumbs up.

De 15 winddelen die ik heb aangeschaft salderen de kWu, maar helaas alleen voor wat betreft de opwekkingskosten.
Het enige wat mij tot nu toe wat tegenvalt, zijn de onderhoudskosten van de windmolen die in rekening worden gebracht.
Heb er maar geen rendementsberekening op los gelaten, het gaat natuurlijk niet alleen om de financiële kant. :rolleyes:
 
Stond ik toch pardoes verkeerd! :eek:
Het is nog wennen! :biggrin:
Maar vond het wel even leuk voor het plaatje!
(Het echte verhaal achter de plaatjes is dat ik even wat geld moest wisselen en dan parkeert het toch gemakkelijk zo voor de ingang van een tankstation)

Ik stond niet verkeerd, maar was niet enkel voor mij een gek zicht, deze situatie lokt heel wat (positieve) reacties uit.
Voor diegene die ook nog wachten op een SuC in Luik en Namen, is dit wel een alternatief: Q8 tankstation langs beide zijden van de snelweg te Verlaine (E42 tussen Luik en Namen) CHAdeMO en meerdere Type2 (voorlopig gratis!) en ondertussen kan je in het aangrenzende restaurant iets consumeren.

image.jpeg
 
Heb deze week de afrekening van GreenChoice gekregen.
Die afrekening ziet er keurig uit, goed inzichtelijk. Thumbs up.

De 15 winddelen die ik heb aangeschaft salderen de kWu, maar helaas alleen voor wat betreft de opwekkingskosten.
Het enige wat mij tot nu toe wat tegenvalt, zijn de onderhoudskosten van de windmolen die in rekening worden gebracht.
Heb er maar geen rendementsberekening op los gelaten, het gaat natuurlijk niet alleen om de financiële kant. :rolleyes:

Ik heb er ook eens aan gerekend maar ik heb zelden zo'n slecht rendement gezien. Zelfs zo slecht dat mijn goed ontwikkelde milieugevoel mij toch niet omkreeg :wink:
 
Ik heb er ook eens aan gerekend maar ik heb zelden zo'n slecht rendement gezien. Zelfs zo slecht dat mijn goed ontwikkelde milieugevoel mij toch niet omkreeg :wink:

Same here.. Toen ik er naar keek bij de eerste aanbieding, was het eingedom van winddelen ook gekoppeld aan je contract bij GreenChoice. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar ik heb graag ieder jaar mijn handen vrij om tussen de verschillende groene leveranciers te kunnen kiezen. Ik heb toen geïnvesteerd in Meewind. Niet helemaal hetzelfde, maar heeft geen windeieren opgeleverd. :)
 
Ik heb er ook eens aan gerekend maar ik heb zelden zo'n slecht rendement gezien. Zelfs zo slecht dat mijn goed ontwikkelde milieugevoel mij toch niet omkreeg :wink:

Voor de winddelenverkopers is er best een goed rendement hoor :biggrin:. Heb er weleens wat aan zitten rekenen op de achterkant van een sigarendoos... Driewerf hulde dat ze er zo'n mega feelgood factor aan hebben weten te hangen.