Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Niet standaard, zoals op de website van Tesla te lezen is:

upload_2016-3-23_20-33-16.png


Als optie is wel een tweede lader in te bouwen.
 
Ik heb net een verzwaring laten uitvoeren naar 3 fases 400V 40A. Nu zou ik willen laden aan 32A (110km/h). Ik heb een type 2 kabel 32A reeds gekocht en denk dat ik nu zo'n LS24 laadbox ga kopen ( LS24 laadpaal mode 3, type 2, 32A(22 kW), 3-fase met Mennekes wcd) LS24 laadpaal mode 3, type 2, 32A(22 kW), 3-fase met Mennekes wcd

Kan iemand me bevestigen dat ik hiermee ga kunnen laden aan 110km/h of zie ik iets over het hoofd ?

Alvast bedankt !
Ja, dat kan als je een duo lader hebt.
Even voor eigen parochie preken; ook aan Keba gedacht?
 
Dan is het goed, ;) anders laadt hij nog maar met de helft van je gewenste capaciteit.
Maar denk je dat het gaat werken met die LS24 ?
Ja, dat kan als je een duo lader hebt.
Even voor eigen parochie preken; ook aan Keba gedacht?
wel, die is 240 euro duurder, en aangezien bij mij de doos binnenhangt kan het uitzicht me niet schelen. Tenzij je andere argumenten hebt die spreken voor de keba ?
 
Ik heb net een verzwaring laten uitvoeren naar 3 fases 400V 40A. Nu zou ik willen laden aan 32A (110km/h). Ik heb een type 2 kabel 32A reeds gekocht en denk dat ik nu zo'n LS24 laadbox ga kopen ( LS24 laadpaal mode 3, type 2, 32A(22 kW), 3-fase met Mennekes wcd) LS24 laadpaal mode 3, type 2, 32A(22 kW), 3-fase met Mennekes wcd

Kan iemand me bevestigen dat ik hiermee ga kunnen laden aan 110km/h of zie ik iets over het hoofd ?

Alvast bedankt !
Mits je auto een duolader heeft en je een neuter hebt (maar zo te zien wel aangezien je het over 3x 400V hebt) zal het wel gaan lukken hiermee.

Edit: spuit 11... ik moet nog ff wennen aan het nieuwe forum...
 
Indien je een duo-charger hebt, zal je aan 22 kW kunnen opladen, het maximum dat met een losse kabel mogelijk is.
Heb je al aan een Fivari-charger gedacht? Stroom en dus ook vermogen variabel in te stellen en ook geschikt als mobiele lader voor een reis naar het onbekende. Bovendien standaard al met een ingebouwde stroommeter en het geladen vermogen wordt bijgehouden hetgeen handig kan zijn bij het declareren van kosten. De veiligheidsoptie, een type B aardlek, kan voor een redelijke prijs worden ingebouwd.
Sinds kort is ook een houder beschikbaar waarin het toestel tegen de muur kan worden bevestigd en toch eenvoudig kan worden losgekoppeld.
 
  • Like
Reactions: Mosterdmaker
Ik heb net een verzwaring laten uitvoeren naar 3 fases 400V 40A. Nu zou ik willen laden aan 32A (110km/h). Ik heb een type 2 kabel 32A reeds gekocht en denk dat ik nu zo'n LS24 laadbox ga kopen ( LS24 laadpaal mode 3, type 2, 32A(22 kW), 3-fase met Mennekes wcd) LS24 laadpaal mode 3, type 2, 32A(22 kW), 3-fase met Mennekes wcd

Kan iemand me bevestigen dat ik hiermee ga kunnen laden aan 110km/h of zie ik iets over het hoofd ?

Alvast bedankt !

Hallo Edd,

Je verzwaring naar 3x400 komt van welke toestand? 3x230 of gewoon grotere stroomtoevoer?
 
Ik weet niet zeker of dit artikel in dit draadje thuishoort, maar dit lijkt me de beste plek. Ik kwam het tegen op Quora, waarbij iemand die actief is in allerlei accu techniek zijn visie geeft op ontwikkelingen bij chemische samenstelling, capacitors, graphene, en heel veel andere zaken. Het geeft een erg mooi overzicht van hetgeen er aan zit te komen,

Karl Young's answer to When will electric cars recharge in less time than it takes for an equivalent gasoline-powered car to fill up? - Quora
 
Ik ben morgen bij Tesla voor de wielenwissel. Ik zal dan nog eens vragen om aan te geven wanneer de HPWC voor ons beschikbaar is. Dan zal ik hem gelijk bestellen want het is de enige die ik mooi vind. Tot hij er is gewoon de rode stekker blijven gebruiken. Hopelijk ook dit jaar nieuws over nieuwe Powerwalls. In combinatie met de PV installatie kan dan een stabilisering worden bereikt en kan de netverzwaring weer teruggedraaid worden. In feite zijn we nogal verwend met op elk moment onbeperkte stroom. Het zou best een uitdaging zijn om het gebruik van stroomvreters als wasdroger af te stemmen op beschikbaarheid op dat moment. Nu al stel ik de laadsnelheid op een zonnige dag zo in dat de stroom van de panelen direct de auto in gaat, ofwel de meter stil staat. Daar komen zeker ook mooie apps voor over een tijdje.
 
Volgens SeC Zaventem "deze lente" (hmm). Men gaf me ook mee dat Tesla per se onder de prijs van de andere aanbieders wil blijven (hmm). Afgezien van de paar hmms waarmee het vermoedelijk te nemen is, is dat a priori toch goed nieuws.
 
Volgens SeC Zaventem "deze lente" (hmm). Men gaf me ook mee dat Tesla per se onder de prijs van de andere aanbieders wil blijven (hmm). Afgezien van de paar hmms waarmee het vermoedelijk te nemen is, is dat a priori toch goed nieuws.

Klopt dat wordt ook vermeld op de site van Tesla: Tesla Opladen | Tesla Motors Nederland
Staat vermeld in het plaatje met de Model S in de garage.