You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, tuurlijk! Ik heb zonnepanelen, en het is idd de moment om te shoppen, want binnenkort komen er dus invoertaksen voor de chinese panelen en zal de prijs dus wel de hoogte in gaan (met dan aan Karel De Gucht).
Om de wissel tussen dag/nacht tarief => enkel tarief duidelijk te maken:
Stel je hebt een jaarlijks verbruik van 5000 kWh, en 40% dag, 60% nacht.
Dus 2000 kWh overdag en 3000 kWh nacht (nachttarief noemt soms ook dal tarief omdat je het in het weekend/feestdagen ook hebt)
Je legt zonnepanelen met een geschatte opbrengst van 5000 kWh op jaarbasis.
Deze panelen leveren echter deze stroom aan overdag, dus ongeveer 5/7 dagtarief en 2/7 nachttarief:
~ 3500 kWh dag
~ 1500 kWh nacht
Je teller na een jaar geeft dus: -1500 kWh dag, +1500 kWh nacht.
In belgië krijg je voor die -1500 kWh niks. en de + 1500 kWh nacht betaal je aan een 'verminderd' tarief.
Voor dus een enkel tarief betaal je jaarlijks dan gewoon niks.
=> HAHA! YES! JIPPIEE!!!
euh, sorry neen: In belgië betaal je vandaag een forfait voor het gebruik van het elektriciteitsnet. Dit is gekoppeld aan het Wp van je installatie.
In de toekomst (< 5jaar) zal je een slimme meter krijgen (moeten kopen), en deze zal het effectief gebruik van het elektriciteitsnet meten; ttz. elke kWh die je op het net steekt en elke kWh die je van het net haalt. Daarop zal je dus betalen, en naar verloop van tijd (en adoptie van EV's) meer en meer. De taksen op Olie moeten ergens gecompenseerd worden. Vandaar de volgende toekomstige investering van het CES (Consumer Energy Storage) systeem.
Dit is een Europese invoerheffing. Ook voor jullie dusWeet iemand of dat ook in NL gaat gebeuren, of zijn alleen de Belgen weer de klos?
Klinkt nogal dubbel. Aan de ene kant is het nu het moment, omdat onze Karel invoertaksen wilt heffen.
Aan de andere kant zit je met het piek/dal tarief en de toekomstige kosten om energie op het net te zetten. Vandaar dus mijn twijfel.
Voor mijn Model S - 35.000 km/jaar aan 220 Wh/km --> 7.700 kWh/jaar
Privé verbruikte ik nog eens 8.612 Kwh waarvan 4.634 Kwh in de daluren en 3.759 in de piekuren
De bedoeling is dat de Model S zoveel mogelijk in de daluren gaat opladen [ Ik kom 's avonds pas terug thuis], maar dan schijnt er niet veel zon.
Volgens mij is het voor mij op dit moment niet voordelig om aan zonnepanelen te denken. Misschien zou wind-energie hier beter op zijn plaats zijn. Maar in België een windmolen in je tuin zetten wordt niet door elke gemeente geapprecieerd.
Maar dan hoef ik ze niet te dimensioneren op een EV.Zonnepanelen of windmolen (= praktisch onmogelijk tenzij je een landbouwbedrijf hebt, dacht ik) blijft praktisch hetzelfde. De windmolen kan idd wel stroom opwekken 24/24, als het genoeg waait! Is ook niet 24/24.
Zonnepanelen zijn nog steeds een goede inverstering. Op termijn is het nog steeds goedkoper dan de elektriciteit aankopen.
Met een EV die 's nachts zal staan laden, en zonnepanelen, zeker voor een enkelvoudige meter gaan.Maar dan hoef ik ze niet te dimensioneren op een EV.
Of probeer over te stappen naar een enkelvoudige meter.
Die slimme meters werken niet meer met piek en daluren?
Enig idee op welke termijn dit gaat gebeuren, en hoe hoog dat zal zijn?Dit is een Europese invoerheffing. Ook voor jullie dus
Zie dit nieuws artikel: Europa voert vanaf augustus hoge heffing op Chinese zonnepanelen in - IT Pro - Nieuws - TweakersEnig idee op welke termijn dit gaat gebeuren, en hoe hoog dat zal zijn?
****. Dan moet ik er misschien toch maar heel snel werk van maken.Per direct 11,8% op alle panelen die nog moeten worden ingeklaard.
Meer (heel veel) info: New solar statistics 2012 for Netherlands
Zoals met veel andere handel (bv vlees/botten) gaat de partij eerst via hong kong. Panelen zullen ook via hong kong ons land binnen komen met 2% meer kosten ipv 11Ik geloof er niks van dat die importheffing grote invloed op de prijzen gaat hebben. Enkele van de goedkopere aanbieders adverteren nu al met het feit dat ze Europese panelen leveren. Blijkbaar zijn die ook voor lage prijzen te krijgen.
Heeft geen enkel nut. Zal gewoon een laadstation in een Tesla jasje zijn. Uiteindelijk leveren ze gewoon maximaal 3-fase 32A aan de Model S via een Type 2 connector.Weet iemand of de Tesla High Power Wall Connector voordelen heeft tov van andere laadstations? Of heeft het geen zin om hierop te wachten, en kan ik net zo goed al een ander laadstation installeren (bvb de keba kecontact p20, die ik hier al verschillende malen heb zien passeren)?
De bijgeleverde laadkabel is een UMC (Universal Mobile Connector) kabel, met 2 ingangen. 1 voor 3 fase 16A en 1 voor gewone 220V. Uitgang is een Type 2 aansluiting. Op de kabel zit een bakje die de communicatie met de auto voor zich neemt en bepaalde default instellingen bevat. Bijvoorbeeld de maximale stroomsterkte van 16A voor het 3 fase laden.Dag allemaal,
Waarschijnlijk is deze vraag al gesteld: zijn de definitieve specificaties van de bijgeleverde lader al bekend gemaakt door tesla? Ik begrijp dat het de bedoeling is dat met de bijgeleverde laadkabel direct aan een driefase krachtstroom wcd (3*16A) kan worden geladen? Dat zou betekenen dat ik geen laadpaal op het erf nodig heb. Maar hoe zit het dan met de aansluiting naar een publieke laadpaal? Wordt daarvoor een tweede laadkabel geleverd?
Met vriendelijke groet,
Daniel
Blijft dat ik het jammer vind dat er zoveel beschikbare laadpunten, onze eigen laders thuis en op het werk, grotendeels onbenut zullen zijn. Als we deze op de één of andere manier semi openbaar in het netwerk op zouden kunnen nemen hebben we er opeens, zeg 20.000 laadpunten bij in Nederland alleen al.
Stel dat we gemiddeld 20.000km/jaar rijden. Dat betekend dat de Tesla ruwweg 200-400uur aan een laadpunt moet hangen. Per jaar!!! Moet je nagaan wat een overcapaciteit er eigenlijk is die we niet benutten.
Je gedachte is herkenbaar, doch mijns inzien beperkt haalbaar.Is er nou echt niemand die zich, net als ik, om de enorme onbenutte overcapaciteit van het reeds (straks)aanwezige "right under our nose" netwerk druk maakt?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?