Xfrank
Well-Known Member
Het enkele feit dat je een model S aanschaft bewijst wel dat je slim bent. :wink:.
dubbel zo slim als de meeste andere, want hij heeft er twee besteld blijkbaar.:wink:
superslim, want er is een rode bij...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het enkele feit dat je een model S aanschaft bewijst wel dat je slim bent. :wink:.
Als ik mocht wensen en niet gehinderd door enige technische kennis. Dan wens ik dat alle "eigen" oplaadpunten uitgerust zijn met bijvoorbeeld een uniek identificatie nummer. Al deze punten zijn eenvoudig te vinden in een app. Op deze app kan de eigenaar ervoor kiezen bepaalde tijdstippen te blokkeren voor eigen gebruik. De overige tijd kan als hij dat wil, het laadpunt en parkeerplaats open stellen voor publiek gebruik. Kosten met een beperkte opslag kunnen worden bijgestort op het rekeningnummer gekoppeld aan het identificatie nummer vd landpaal. Kun je gelijk een stukje van je investering terugverdienen.
Middels een dergelijke oplossing zal de "range anxiety" behoorlijk afnemen. Daarnaast is de kans een stuk groter dat je in de buurt van je bestemming kunt parkeren en laden zonder dat er lang gezocht moet worden.
Zelfs nog goedkoper, je komt ongeveer uit op zo'n 7 cent per kWh als hotel vanwege het feit dat je een grootverbruiker bent.Mijn gevoel is dat ook veel hotels en restaurants snelle laders gaan installeren. De kosten voor een Kw bij een externe partij zullen op rond € 0,25 uitkomen. Meestal nog een starttarief ook.
Dit is voor die nieuwe stroomleveranciers een echte goudmijn. Elektriciteit bij grootverbruik afname kost niet meer dan € 0,12 per Kw. Betekent dus een marge van 100%. Daar steekt de marge van een benzinepomp van rond 7% per verkochte liter benzine heel mager bij af.
Zelfs nog goedkoper, je komt ongeveer uit op zo'n 7 cent per kWh als hotel vanwege het feit dat je een grootverbruiker bent.
Als je het helemaal goed wilt uitrekenen moet je de total cost of ownership berekenen, dus de investering van het bouwen van het laadpunt, de vergunningen, het onderhoud, pacht van de grond etc. er ook bij nemen.Je rekent je rijk Widodh. De basisprijs van elektriciteit bedraagt zo'n 5 tot 6 cent per KWu. Tussen 10.000 en 50.000 KWu bedraagt de energiebelasting 5 cent. Daar komt nog BTW en SDE heffing bij. Ook nog wat transportkosten en meterhuur. 12 eurocent is echt een reëel tarief. En ik ken op dit moment geen activiteit die me 100% rendement oplevert. Het verkopen van stroom levert dit wel op.
Op Tripadvisor liep ook al een topic zag ik.Ik heb ook net Booking.com en Expedia ook maar eens een mail gestuurd of zij een filter kunnen toevoegen dat je kan zoeken op hotels mét oplaadpunten voor gasten. Dat is wel zo makkelijk wanneer je je trip door Europa wil plannen!
Bij ons datacenter is dat wel het geval, maarja, daar gaat 2MW continue doorheen, dus dan krijg je nog wat extra korting. BTW reken ik sowieso nooit omdat ik die terug mag vragen.Je rekent je rijk Widodh. De basisprijs van elektriciteit bedraagt zo'n 5 tot 6 cent per KWu. Tussen 10.000 en 50.000 KWu bedraagt de energiebelasting 5 cent. Daar komt nog BTW en SDE heffing bij. Ook nog wat transportkosten en meterhuur. 12 eurocent is echt een reëel tarief. En ik ken op dit moment geen activiteit die me 100% rendement oplevert. Het verkopen van stroom levert dit wel op.
Wat hij dus zegt is dat je een Type 2 laadstation nodig hebt Je kan niet zo maar in een Rode CEE 32A inprikken.Ik heb de volgende vraag aan Tesla gesteld vanmorgen en vanmiddag al antwoord:
Hieronder vindt u antwoorden op uw vragen:
1. Kan ik op 3 fase 32 Amp laden?
U kunt gewoon op 3 fase 32A laden maar het kan zijn dat u een Mennekes outlet nodig heeft..
Dat is de mobile connector, niet de kabel om mee in een laadstation te prikken.2. Hoelang is de kabel die bij de Tesla geleverd wordt?
De kabel die met de wagen meekomt is 6meter en 10cm lang.
maar het kan zijn dat u een Mennekes outlet nodig heeft..
Onder andere vanwege de regels die het niet toe staan zonder vaste installatie met 32A 3-fase te laden.Wido, vraagje. Hoe kom je erbij dat je zo zeker bent dat je niet zo maar in een Rode CEE 32A zal kunnen inprikken?
Als dhr. Mohomoud zelf nog niet zo zeker lijkt?
Dat is de mobile connector, niet de kabel om mee in een laadstation te prikken.
Als dhr. Mohomoud zelf nog niet zo zeker lijkt?
Ik heb de vraag nog wat duidelijker gesteld, hopelijk weer snel reactie.
Niet zo belangrijk lijkt me. Wel goed dat ze snel antwoord geven (al is de inhoud niet altijd even duidelijk).Lekker gebrekkig Nederlands "ons" en "concrete" ...
zie post 373, daar hangt ie gewoon buiten Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure - Page 38Iemand nog een advies voor een 32A 3 fase laadpaal die gewoon in weer en wind buiten kan staan. Ik heb geïnformeerd naar een Mennekes, maar € 5500,- voor alleen een paal (dus zonder installatie) is nogal gortig. Ik hoef alleen de laadpaal maar te hebben, want de installatie doen we zelf. Ik heb begrepen dat de eerder genoemde laadpaal van Keba niet in weer en wind buiten kan staan, maar € 1500,- is wel een betere prijs.
Graag advies!
Iemand nog een advies voor een 32A 3 fase laadpaal die gewoon in weer en wind buiten kan staan. Ik heb geïnformeerd naar een Mennekes, maar € 5500,- voor alleen een paal (dus zonder installatie) is nogal gortig. Ik hoef alleen de laadpaal maar te hebben, want de installatie doen we zelf. Ik heb begrepen dat de eerder genoemde laadpaal van Keba niet in weer en wind buiten kan staan, maar € 1500,- is wel een betere prijs.
Graag advies!