Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Wij hebben lijndienst tussen Zeebrugge en Bilbao en nu leek het mij een leuk idee om met de Model S een keer naar Spanje te gaan met deze boot. Op mijn vraag aan het schip of ik onderweg kan opladen kreeg ik het volgende antwoord: "[SIZE=-1]Provided 60 Hz is ok for the car, no problem". Iemand een idee of dit een probleem is?[/SIZE]
 
Wij hebben lijndienst tussen Zeebrugge en Bilbao en nu leek het mij een leuk idee om met de Model S een keer naar Spanje te gaan met deze boot. Op mijn vraag aan het schip of ik onderweg kan opladen kreeg ik het volgende antwoord: "[SIZE=-1]Provided 60 Hz is ok for the car, no problem". Iemand een idee of dit een probleem is?[/SIZE]

Sig116, ik zat toevallig vanmiddag te denken. Zouden we niet aan de diverse ferries kunnen vragen of er een mogelijkheid is om de auto's op te laden aan boord. Hetzelfde geldt voor de trein van Calais naar Dover. Je moet bij beide bij reservering opgeven dat je wilt opladen en dan hebben ze gewoon enkele plekken aan boord. Op jouw vraag heb ik geen antwoord helaas.
 
Wij hebben lijndienst tussen Zeebrugge en Bilbao en nu leek het mij een leuk idee om met de Model S een keer naar Spanje te gaan met deze boot. Op mijn vraag aan het schip of ik onderweg kan opladen kreeg ik het volgende antwoord: "[SIZE=-1]Provided 60 Hz is ok for the car, no problem". Iemand een idee of dit een probleem is?[/SIZE]
geen antwoord voor je
maar is wel grappig. Als dit googled kom je overal Tesla tege, Nicola welteverstaan.
Wij zitten dus op 50Hz
Electriciteit wereldwijd: alles over stekkers, stopcontacten, voltages, convertors, transformators, enzovoort.
 
Last edited:
Sig116, ik zat toevallig vanmiddag te denken. Zouden we niet aan de diverse ferries kunnen vragen of er een mogelijkheid is om de auto's op te laden aan boord. Hetzelfde geldt voor de trein van Calais naar Dover. Je moet bij beide bij reservering opgeven dat je wilt opladen en dan hebben ze gewoon enkele plekken aan boord. Op jouw vraag heb ik geen antwoord helaas.
Dat is een heel goed plan vooral als je naar de UK of Scandinavië wilt. Zat zelf ook nog aan de autotrein te denken.
 
Dat is een heel goed plan vooral als je naar de UK of Scandinavië wilt. Zat zelf ook nog aan de autotrein te denken.

Ik heb de Euroshuttle een mail gestuurd of we in de trein kunnen laden en zo niet of ze dit op korte termijn alsnog mogelijk gaan maken. Ik zag in de buurt van de trein wel een oplaadpunt maar wel slechts 16A. Keep you informed.

ook naar Stena Line een mail gestuurd voor hun Ferry naar Engeland, Schotland, Ierland en Scandinavië.
 
Last edited:
60Hz zou moeten werken volgens de specs van Tesla:
Opladen
De capasiteit van de ingebouwde 11 KW oplader is: 85-265 V, 45-65 Hz, 1 fase 40A of 3 fase 16A ( Optioneel is er een dubbele oplader beschikbaar deze verhoogt de oplaad capaciteit naar: 3 fase 32 A en 1 fase 80A
Maximaal rendement lader 94%
De mogelijk te gebruiken stekkers bij 11 KW, IEC 60309 5 PIN Rood 16A/3-fase (400 V) of IEC 60309 3 PIN Blauw 32A/1 fase (240 V) adapter
Bij de aankoop van de auto kunt u de adapter kiezen
 
Ik heb de Euroshuttle een mail gestuurd of we in de trein kunnen laden en zo niet of ze dit op korte termijn alsnog mogelijk gaan maken. Ik zag in de buurt van de trein wel een oplaadpunt maar wel slechts 16A. Keep you informed.

ook naar Stena Line een mail gestuurd voor hun Ferry naar Engeland, Schotland, Ierland en Scandinavië.

Stenaline bied de mogelijkheid, zie hieronder.
Geachte heer van der Stelt,

Hartelijk dank voor uw email van d.d. 20 juni.

Per 1 juli a.s. verwachten wij dat we twee aansluitingen per schip (Hollandica en Britannica) hebben.

Wij maken gebruik van een:

Chargepoint Wall-Box
Aansluitpunt 1x contactdoos 3,7 kW 16A
Europese aansluiting, type 2

Op dit moment kan een plaats nog niet geboekt worden, dus is het : “wie het eerst komt die het eerst maalt”.

Wij raden u aan om vroeg aanwezig te zijn.
Voor de dagboot in Hoek van Holland om 12.30 en voor de avondboot om 19.00

Bij de auto check in melden dat u met een elektrische auto rijdt zodat u een sticker voor uw voorraam kunt plaatsen zodat de kade Supervisor u naar de desbetreffende plek kan dirigeren.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet / With kind regards,

Sacha Manuputy
Afdeling Reserveringen

Stena Line B.V.
PO Box 2, 3150 AA Hoek van Holland, The Netherlands
Visitors : Stationsweg 10, 3151 HS Hoek van Holland


Euroshuttle helaas niet en ook niet op korte termijn, zie hieronder

Dear Mr van der Stelt

Thank you for your email

There are currently no immediate plans to install some electric vehicle charging points for our customers on our terminal or trains, but if ever Eurotunnel Le Shuttle decides to do so, it will be made public, and customers will be informed.

If you have any further queries, please do not hesitate to reply.



Kind regards
Sales Support Team
Eurotunnel Le Shuttle

Tel. UK - 08443 35 35 35 / France - 0321 00 61 00 / Belgium - 070 22 32 10 / Holland - 0900 5040540 / Germany - 0180 500 0248



 
Last edited:
Stenaline bied de mogelijkheid, zie hieronder.
Geachte heer van der Stelt,

Hartelijk dank voor uw email van d.d. 20 juni.

Per 1 juli a.s. verwachten wij dat we twee aansluitingen per schip (Hollandica en Britannica) hebben.

Wij maken gebruik van een:

Chargepoint Wall-Box
Aansluitpunt 1x contactdoos 3,7 kW 16A
Europese aansluiting, type 2

Op dit moment kan een plaats nog niet geboekt worden, dus is het : “wie het eerst komt die het eerst maalt”.

Wij raden u aan om vroeg aanwezig te zijn.
Voor de dagboot in Hoek van Holland om 12.30 en voor de avondboot om 19.00

Bij de auto check in melden dat u met een elektrische auto rijdt zodat u een sticker voor uw voorraam kunt plaatsen zodat de kade Supervisor u naar de desbetreffende plek kan dirigeren.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet / With kind regards,

Sacha Manuputy
Afdeling Reserveringen

Stena Line B.V.
PO Box 2, 3150 AA Hoek van Holland, The Netherlands
Visitors : Stationsweg 10, 3151 HS Hoek van Holland


Euroshuttle helaas niet en ook niet op korte termijn, zie hieronder

Dear Mr van der Stelt
Goed nieuws! Ik ga een paar keer per jaar naar Engeland met Stenaline en dat is ideaal op deze manier. 2 laadpunten is wat krap gok ik, want ik denk dat die snel door Priussen, Amperas en Outlanders worden in genomen, maar het begin is er.

3x16A was ook leuk geweest, maar ach, je bent sowieso een uur of 10 aan boord, dus dat laad wel lekker snel bij.

Tussen Calais en Dover zou het nu érg tof zijn als we daar 3x32A (22kW) kunnen laden, dan kan je in die 1.5 uur nog flink wat kWh's binnen slurpen.​