You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
geen idee wat die diferentieel is.Van electriciteit heb ik niet veel kaas gegeten.Ik heb nog geen antwoord van zowel Conrad niet als Keba zelf.
790,- ex is niet verkeerd. Ik vermoed dat de 32A hetzelfde kost (sterker: dezelfde kast is, immers instelbaar van 10A tot 32A)
Wat is eigenlijk dat diferentieel van 700,-?
Wat is eigenlijk dat diferentieel van 700,-?
Het hoog vermogen laadpunt van EV-Box is nog niet verkrijgbaar met een vaste spiraalkabel. Het is op dit moment nog niet zeker wat voor kabel Tesla precies gaat leveren met de Model S. De auto die in Eindhoven staat voor de proefritten heeft een Amerikaans contactpunt. Waarschijnlijk gaat Tesla een eigen laadkabel leveren met opzetstukken, zodat je op elke beschikbare aansluiting je auto kan opladen. We weten nog niet wat voor laadcontactpunt de Model S in Europa krijgt. Wij wachten nog op verificatie van Tesla hierover.
Kortom, met een EV-Box hoogvermogen laadpunt kan de Model S gewoon worden opgeladen, in ieder geval met de kabel van Tesla. Zodra bekend is wat voor laadkabel geschikt is, zullen wij deze ook aanbieden.
Je kan toch ook de kabel gewoon met één kant in het laadstation laten zitten?Had ook hetzelfde antwoord gehad, maar terug gemeld dat ik echt met vaste kabel wil en niet steeds een kabel inpluggen. Heb ze de mennekes aangegeven als optie en hoop hier nog antwoord op te krijgen.
Kunnen ze dit niet leveren dan wordt het vrees ik toch een andere partij want losse kabel is voor mij een dealbreaker...
ok,Dan blijft buiten in de regen een open stekker hangen, weet niet of dat handig is. Vind wel een fijn idee dat ie netjes in de lader opgeborgen zit
Hebben die laadpalen met vaste stekker dan een speciaal doosje?Dan blijft buiten in de regen een open stekker hangen, weet niet of dat handig is. Vind wel een fijn idee dat ie netjes in de lader opgeborgen zit
Ik heb ze ook gevraagd of ze laadpunten leveren die het amperage aanpassen aan het gebruik in huis en of ze ook laadpunten met een vast snoer eraan leveren?
Denk het niet (staat niet op hun site), maar je weet het nooit. Het aanpassen van het Amperage is echt een gat in de markt als dat wordt geboden.
Hebben die laadpalen met vaste stekker dan een speciaal doosje?
Anders maak je die zelf toch? Dat is echt zó gedaan.
Enkel de Lolo van The New Motion kan dat, echter is die maar 1-fase 16A.
Cohere levert volgens mij gewoon EV-Box laadstations en volgens mij leveren ze dat niet.
EDIT: Even EV-Box gebeld, ze zijn hier mee bezig. Ze gaan dus het vermogen in de meterkast meten en op basis van het verbruik de auto terug schakelen. Verwachting is nog 3 maanden alvorens het klaar is, maar keiharde garanties zijn er niet.
:biggrin:Ik ben nu alvast de kabel aan het leggen en ik denk dat ik daarna aan de "kinderkamer" ga beginnen (garage plafond en muren isoleren en bekleden en schilderen):biggrin:
Doet dat er toe? Jij moet aan de kant van je laadpaal de juiste plug maken en een kabel koop je gewoon.Voor mijn werk doe ik veel zaken met China, heb daar inmiddels contact met een leverancier van EV sockets en connectors/kabels etc. Wil zelf mijn spullen bestellen om een laadpaal/kabel te maken (met openevse zoals wido heel mooi gedocumenteerd heeft).
Nu weet ik dat op een laadpaal normaliter een Female plug zit, maar welke plug komt er eigenlijk in de Model S?
De Roadster heeft een eigen socket en de Fisker en Ampera beide een Type 1 (J1772).Hoe zit dat nu met een Roadster? Of een Fisker? Of een Ampera? Zit daar een Male of een Female socket op?
Ah, duidelijk! Maar opzich is zoiets ook goed te doen met een eigen doosje.Die met een vaste kabel zijn 'normaal' zo:
Laadstations die in vermogen kunnen schakelen is niet afhankelijk van Tesla, maar dat is een stukje logica in het laadstation wat vervolgens met elke EV werkt.Ik heb zo hier en daar ook al eens gehoord en heb zo het gevoel dat iedereen wel met iets bezig is , maar nog niet klaar is, of op elkaar wachten.
Waarschijnlijk zijn nog alle specs van Tesla niet gekend... En dat de doorbraak er maar zal komen als de eerste MS europa binnen rijdt of net er voor. Dat dan ook de concurrentie zal spelen en de prijzen zakken.
Mijn levering schat ik op half tot eind september en ik denk dat ik nog even ga wachten om een laadstation te bestellen.
Als het gebruikte protocol over Tcp-ip gedocumenteerd is dat is het niet heel moeilijk om bijvoorbeeld met een Arduino een interface-je te maken met de slimme meter and aangaande van verbruik terug te schakelen.De KeContact P20 is te voorzien van een Tcp-ip verbinding en kan dan met behulp van een KeContact M10 andere laders in het oog houden. Samen gaan ze dan niet over de ingestelde vermogenswaarde.
Dit is een eerste stap, maar nodeloos ingewikkeld voor een thuissituatie. Een dynamisch terugregelende lader is natuurlijk veel fraaier omdat de auto's het truukje al beheersen. We moeten het ze alleen wel even melden.
Ik vraag me wel af of mijn Ampera deze truuk ook kent, omdat de schakelaar van de noodlader alleen om te schakelen is als de lader niet aangesloten is aan de auto.
Had ook hetzelfde antwoord gehad, maar terug gemeld dat ik echt met vaste kabel wil en niet steeds een kabel inpluggen. Heb ze de mennekes aangegeven als optie en hoop hier nog antwoord op te krijgen.
Kunnen ze dit niet leveren dan wordt het vrees ik toch een andere partij want losse kabel is voor mij een dealbreaker...