Ik was gisteren in Eindhoven voor een proefrit en heb daar het opladen even besproken. Zoals ik het begrepen heb wordt de Model S geleverd met twee kabels. De type 2 kabel die je nodig hebt voor een standaard laadpaal en een universele kabel waar je verschillende adapters voor hebt. Met de universele kabel zou je dus direct aan een krachtaansluiting kunnen laden. Je kunt ermee ook laden aan een standaard wcd, maar gezien het beperkte vermogen verwacht ik niet dat we dat vaak gaan doen.
Ik zit er dus aan te denken om thuis een krachtaansluiting te maken in een afsluitbaar kastje, waarin ook het laadblok past. De kabel dan op een haakje ernaast en volgens mij heb je thuis dan helemaal geen laadpaal nodig. Als je dan op vakantie gaat, kun je de kabel gemakkelijk uit het kastje halen en meenemen.
Als ik iets over het hoofd zie dan hoor ik het graag, kan ik mijn plan nog aanpassen...
Ik zit er dus aan te denken om thuis een krachtaansluiting te maken in een afsluitbaar kastje, waarin ook het laadblok past. De kabel dan op een haakje ernaast en volgens mij heb je thuis dan helemaal geen laadpaal nodig. Als je dan op vakantie gaat, kun je de kabel gemakkelijk uit het kastje halen en meenemen.
Als ik iets over het hoofd zie dan hoor ik het graag, kan ik mijn plan nog aanpassen...