Voor de geïnteresseerden die zelf een evse gaan maken: de type 2 sockets voor in een paal/evse komen binnenkort (week of twee) via een bekende website
te koop. (reken maar op ongeveer de helft van de prijs die wido hierboven noemt)
Tevens losse type 2 pluggen voor zelfbouw kabels.
Heel mooi !
- Type 2 socket (250 euro)
- Controller (onbekend)
32A Type 2 socket heb ik een tijd geleden bij ratio.nl gekocht voor ik meen Eur 71.
Controller kost aan onderdelen (zit ie nog niet in elkaar) zo'n Eur 50.
Contactor/Relais 4x40A is te verkrijgen vanaf Eur 33
Daar komen er nog wat stroom sensoren bij, reken Eur 30 (3x10) (voor een slimme laadregeling)
Natuurlijk moet er ook in de meterkast nog e.e.a. worden aangepast, zoals widodh al aangeeft.
Ik heb zelf een 4 polige 25A automaat, 3 fase kWh meter, en aparte Aardlekschakelaar bijgeplaatst.
Er zit overigens een bug in de laadregeling van de model S.
Hij regelt wel keurig terug, als er een verbruiker in huis stroom vraagt, en dus de stroom naar de auto wordt teruggeregeld.
Maar als er weer meer stroom voorhanden is , dan blijft de auto op het lage amperage hangen.
De enige mogelijkheid om dan (tijdelijk) weer meer stroom naar de S te krijgen, is dit via het touchscreen hoger instellen. Of het laden stoppen, en herstarten.
Ik heb dit vandaag aan Tesla doorgegeven.
De Roadster heeft dit probleem overigens niet.