vandaag eindelijk de stroom-aansluiting aangepast door de netbeheerder.
vanaf nu een aansluiting 3*400V, 63A in plaats van die povere 1*210V, 40A
Leuke en onverwacht bijkomstigheid was inderdaad dat voordien de aansluiting op een oude (lucht)kabel was, waar dus zelfs geen 230V op stond. Nu heb ik eindelijk echt 400/230V.
De beperking op de Schuko is dus weg.
De nieuwe software van de S beperkt de laadstroom dus niet 'bij fluctuaties' zoals in de release notes staat; maar gewoon als de spanning te laag is.
meteen mijn nieuwe verdeelkast in de garage in dienst genomen.
Schema : helemaal volgens de regels :
- een algemene automaat 3*40A
- een automaat 3*32A voor de laadpaal mét een aardlek curve B.
- een automaat 3*16A voor een CEE
- bliksembeveiliging.
Ziet er dan zo uit :
Resultaat :
Probleempje is wel dat de laadpaal zelf nog niet geleverd is.
Maar met een tijdelijk 32A-stopcontact en het mobiel laadstation is dat geen probleem.