Tesla besteld in september en direct daarna contact opgenomen met gemeente ivm oplaadpaal. Mijn auto staat namelijk op een ‘privé’ parkeerplaats* voor mijn huis, maar er zit nog een trottoir tussen.
Mijn voorstel was om een oplaadpaal, uiteraard op mijn kosten, te plaatsen in het gemeenteplantsoen. Eventueel met dubbele laadmogelijkheid zodat anderen er ook zouden kunnen laden. Medewerker gemeente is wezen kijken en hij maakte al meteen duidelijk dat de gemeente geen beleid heeft aangaande elektrische voertuigen en alles wat daarbij komt kijken. Maar hij kon me al wel vertellen dat er absoluut geen particuliere laadpalen op gemeentegrond mochten komen. Kreeg daarna brief thuis met ‘dit mag niet’ en ‘dat moet’, het bekende verhaal. Als ze voor je staan denken ze mee en zijn ze begripvol, maar als ze weer veilig op het gemeentehuis zitten vertellen ze je wel even hoe het moet.
Opdracht gemeente:
Tijdelijk een rubber mat (max.3 maanden), dan een verholen goot in het trottoir (kosten minimaal €750.-, uiteindelijke offerte €1450.-) en dan na de zomer een 2[SUP]e[/SUP] inrit realiseren aan de zijkant van het huis. Reden, van het moeten aanleggen van een verholen goot is de onveilige situatie als er een mat ligt, oordeel zelf. (Ik laad alleen 's nachts en er staat inmiddels een lantaarnpaal naast de auto om het trottoir te verlichten)
View attachment 53331
Contact opgenomen met aannemer (is bevoegd en word regelmatig door deze gemeente ingehuurd) en zijn tijdelijke oplossing was een buis onder het trottoir waar de kabel doorheen kan, ‘gevaar’ geweken en na de zomer nieuwe inrit aanleggen. Zo gezegd zo gedaan, samen met hem buis onder trottoir gelegd, opgelost, kosten €150.-.
View attachment 53332
Maar je raadt het al, bezoek van de gemeenteopzichter, heel de boel moet er weer uit en verholen goot moet erin, binnen een maand.
Wat moet dat moet, maar nu is mijn vraag, moet ik dit maar allemaal klakkeloos accepteren? Ik wil best die 2e inrit creëren, maar waarom moet ik dan voor die paar maanden (hooguit 5) nog zoveel kosten maken, in feite dus weggegooid geld.
Iemand advies?
*privé parkeerplaats is niet privé, maar in feite doorgang gemeenteplantsoen om bij garage te komen. Wordt al meer dan 30 jaar op deze wijze gebruik van gemaakt. Stukje grond voor garage is te kort, en garage is te klein voor een Tesla model S.