Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je gevraagd naar de reden waarom een verholen goot de voorkeur zou hebben boven de nu toegepaste mantelbuis? Ik zie zo snel namelijk alleen nadelen: een verholen goot vormt bijvoorbeeld een veel grotere inbreuk op het uniforme uiterlijk van het trottoir dan de niet zichtbare mantelbuis.

Ik vraag mij ook af of de gemeente in deze handelt op grond van haar publiekrechtelijke bevoegdheden, ik kan mij namelijk voorstellen dat de gemeente slechts handelt in de privaatrechtelijke hoedanigheid van eigenaar van de publieke ruimte.

Deze vragen zou je gerust kunnen stellen aan de betreffende ambtenaar.
 
Zo, nachtje over geslapen en de woede/frustratie even laten bezinken. En ik weet al wat ik ga doen, helemaal niks. Kabel gaat uit de grond, mat komt weer terug en die blijft tot oprit gerealiseerd is. Laat ze me maar betrappen, laad alleen 's nachts en gemiddeld 1 keer per week. Iig bedankt voor de reacties. Mochten er ontwikkelingen zijn dan laat ik dat hier wel weten.
 
Zo, nachtje over geslapen en de woede/frustratie even laten bezinken. En ik weet al wat ik ga doen, helemaal niks. Kabel gaat uit de grond, mat komt weer terug en die blijft tot oprit gerealiseerd is. Laat ze me maar betrappen, laad alleen 's nachts en gemiddeld 1 keer per week. Iig bedankt voor de reacties. Mochten er ontwikkelingen zijn dan laat ik dat hier wel weten.


Is dit iets ?

Afbeelding 338.jpg
 
Zo, nachtje over geslapen en de woede/frustratie even laten bezinken. En ik weet al wat ik ga doen, helemaal niks. Kabel gaat uit de grond, mat komt weer terug en die blijft tot oprit gerealiseerd is. Laat ze me maar betrappen, laad alleen 's nachts en gemiddeld 1 keer per week. Iig bedankt voor de reacties. Mochten er ontwikkelingen zijn dan laat ik dat hier wel weten.

Ik ben een tijd geleden op een type-overeenkomst gebotst op het internet die kan gebruikt worden tussen een gemeente en een particulier . PMme je emailadres en ik mail je het eens door als ik terug uit verlof ben.
 
Ik zie wel meer oplossingen langs de weg waarvan ik bijna zeker weet dat ze niet worden goedgekeurd als ze worden aangevraagd. Sommige dingen kan je beter ook maar gewoon doen..Dat kans dat er iemand gaat piepen is niet zo groot - en dan is er nog geen man overboord..

Ben normaal gesproken nooit van het aanvragen, maar gewoon doen. Nog nooit problemen gehad. Maar vond dat ik het deze keer wel via de officiële weg moest doen. Het gaat hier niet om een afdakje ofzo op eigen grond, maar om een hightech apparaat waar de nodige kabels voor in de grond moeten en waar een behoorlijk kostenplaatje aan zit. En, moet eerlijk zeggen, had niet verwacht dat ze er moeilijk over zouden doen, aangezien het hier om een 'groen' apparaat gaat, dus goed voor het milieu en daar geilen ze normaal gesproken toch op? Wilde er zelfs een dubbel laadpunt zetten, zodat anderen er ook gebruik van konden maken en er dus in de gemeente een laadpunt bijkwam.
Maar fout gedacht, weer wijze les, en een bevestiging van wat iedereen altijd zegt 'als je het eenmaal aanvraagt en het wordt afgewezen is er geen weg meer terug'.

- - - Updated - - -

Dit is idd wel iets, maar omdat het om een tijdelijke oplossing gaat is het een te dure oplossing vrees ik.
 
Opdracht gemeente:
Tijdelijk een rubber mat (max.3 maanden), dan een verholen goot in het trottoir (kosten minimaal €750.-, uiteindelijke offerte €1450.-) en dan na de zomer een 2[SUP]e[/SUP] inrit realiseren aan de zijkant van het huis. Reden, van het moeten aanleggen van een verholen goot is de onveilige situatie als er een mat ligt, oordeel zelf. (Ik laad alleen 's nachts en er staat inmiddels een lantaarnpaal naast de auto om het trottoir te verlichten)

Ik zit met een soortgelijke situatie: geen oprit. Ik laad ongeveer twee keer per week thuis, alleen tijdens daglicht, dan kan er niemand mekkeren over onveiligheid. De stoep is gevaarlijker dan mijn oranje kabel, die je al van 200m afstand ziet liggen. Visueel gehandicapten hebben meer reden om over de schots en scheve trottoirs te klagen dan over mijn kabel. Wel opmerkingen van buren gehad, maar die leggen ook weleens een tuinslang over de stoep.

Een verholen goot kost in aanschaf v/a 110 euro per twee meter maar is verre van fraai in een jaren 30 wijk. Ik denk soms: zou een serie trottoirtegels moeten laten maken met een goot van 30 mm, daar leg je m dan gewoon in terwijl je laadt. Misschien iets om eens met meerdere belangstellenden te onderzoeken: hoeveel zouden dat er kunnen worden, en wat kost dat dan?
 
Niet waar! In Middelburg hebben ze juist in het APV opgenomen dat laden gewoon mag mits er een rubberen mat overheen ligt.

Dat zijn de goede voorbeelden om aan te dragen bij een gemeente die niet wil meewerken. Raadsleden en lokale pers zijn daar ook gevoelig voor. Het stelt je on ieder geval in staat om te vragen waarom jouw gemeente zo moeilijk doet, terwijl dit elders gewoon op een klantvriendelijke manier geregeld is.
 
Dat zijn de goede voorbeelden om aan te dragen bij een gemeente die niet wil meewerken. Raadsleden en lokale pers zijn daar ook gevoelig voor. Het stelt je on ieder geval in staat om te vragen waarom jouw gemeente zo moeilijk doet, terwijl dit elders gewoon op een klantvriendelijke manier geregeld is.
Ja, bizar is dat.

Middelburg is sowieso erg pro-EV, dat is wel fijn. Zo is er bij een aanbesteding voor een tankstation ook de wens uitgeschreven dat de exploitant ook twee snelladers gaat plaatsen.

Ik heb de Sloestraat ge-googled ;-)
Dat "ken" ik 'Geenbananen' ook nog! Al eens tegen gekomen toen ik mijn S net had.
 
Welke gemeente gaat het over eigenlijk? Dan kunnen eventuele meelezers je gerichter helpen.

Gaat om de gemeente Veere in Zeeland.

- - - Updated - - -

Je laat de buis liggen neem ik aan? Kan later weer van pas komen.

Gemeente zonder EV-beleid dan ben je wel de klos... misschien wethouder v milieu aanschrijven...

Situatie inmiddels weer hersteld naar 'laden met mat over trottoir', maar heb de buis in de grond laten zitten, je weet nooit.
Wethouder aanschrijven is idd misschien wel een ideetje.