Gaat om de gemeente Veere in Zeeland.
Dat is nota bene een buurgemeente van het EV-lievende Middelburg! Dus ver hoeven ze niet te zoeken voor een best practice. :tongue:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gaat om de gemeente Veere in Zeeland.
Gaat om de gemeente Veere in Zeeland.
- - - Updated - - -
Situatie inmiddels weer hersteld naar 'laden met mat over trottoir', maar heb de buis in de grond laten zitten, je weet nooit.
Wethouder aanschrijven is idd misschien wel een ideetje.
Jammer dat je de buis er al weer uit gehaald hebt. De foto's tonen volgens mij dat het een prima oplossing was.
Angst dat een kabel per ongeluk geraakt zou kunnen worden bij graafwerkzaamheden in de toekomst is niet aan de orde, maar men is natuurlijk bang voor een precedent werking.
Mijn oplossing in deze situatie zou zijn om een afspraak te maken met de wethouder, waarbij je de foto's bij je hebt van de oplossing.
Je kan tijdens het overleg aangeven dat je er in principe niet van houdt om de pers er bij te gaan halen, maar het nu zo langzamerhand wel een bizarre situatie gaat vinden en je toch niet het slachtoffer mag worden van het feit dat er nog geen beleid over is.
Je zult merken dat de meeste bestuurders erg gevoelig zijn voor deze manier van argumenteren.
Dat is alvast een goed idee voor de start van het gesprek. Positief beginnen geeft meer kans op resultaat - als het verderop in het gesprek alsnog wat grimmiger wordt kun je nog even fijntjes terugverwijzen naar de positieve start van het gesprek...Afspraak maken is misschien nog wel beter. Heb geen ervaring met dit soort dingen, vandaar dat ik eigenlijk een mail wilde sturen. Maar je kan/mag dus blijkbaar niets aan het toeval overlaten (op papier zetten) in dit land. Had al wel in gedachten om 'het naar de media gaan' te melden en dan hoef ik niet eens te liegen dat ik dat liever niet doe. Ben eigenlijk heel tevreden over 'de gemeente'. Wordt ieder jaar mooier/beter en zou het zonde vinden als ze door dit gedoe negatief naar voren zouden komen.
Heeft er iemand tips voor een 2x11kW laadpaal? Zijn er laatst nog ontwikkelingen geweest op dit vlak?
Wil er graag een plaatsen op een paal, kan helaas niet aan een wand bevestigen. En het liefste met een pasjes mogelijkheid. De EVbox vind ik met 2800 euro nogal prijzig.
Wat wel interessant is, is dat je met de EV-BoX bijvoorbeeld de 2x22kW nemen, en beperken tot 2x11 tegelijk of 1x22 als er maar één aangesloten is. Als je met een pasje wenst te werken, zal je duurder uitzijn. Zonder pasje zijn er reeds erg voordelige oplossingen om voor onder de €1000 dit te realiseren. Ik ben op dit moment aan het testen of ik met een RF druppel (of kaart) welke ik als toegangscontrolle gebruik voor mijn bedrijf ook mijn laadstations zelf kan vrijgeven, en monitoren etc. Technisch zou dit namelijk mogelijk moeten zijn.
Ik ga er binnenkort nog adres aan toevoegen.
Nieuwe Zeemaps aanmaken? Met auto's die stil staan tijdens vakantie en door anderen intussen kunnen worden gebruikt?Mijn auto staat de komende weken stil ivm mn vakantie. Houden jullie de auto tijdens 2 weken stilstaan aan de stekker of juist niet? En moet je ´m nog op een bepaalde `sleep modus ` zetten.. of sla ik nu door en moet ik ´m gewoon neerzetten en klaar..? :smile:
About the Battery
Model S has one of the most sophisticated battery systems in the world. The most important way to preserve the Battery is to LEAVE YOUR MODEL S PLUGGED IN when you are not using it. This is particularly important if you are not planning to drive Model S for several weeks. When plugged in, Model S wakes up when needed to automatically maintain a charge level that maximizes the lifetime of the Battery.
There is no advantage to waiting until the Battery’s level is low before charging. In fact, the Battery performs best when charged regularly.
Uit de manual welke niemand leest, I know , staat: