Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Een mooie aanbieding voor iedereen die nog een betaalbare type B aardlekschakelaar zoekt:

Ik vond webshop laadpaal24.nl bereid om onderstaande schakelaar aan te bieden met 10% korting voor TMC-ers voor een superscherpe prijs:

Specificaties:
Code:
Merk/type:                  [B]Eaton FI-40/4/003-B[/B] 
Aantal polen                4  
Nom. (meet)spanning         400 V
Nom. (meet)stroom           40 A
Nom. foutstroom             0.03 A
Montagewijze                DIN-rail (DRA)  
Type lekstroom              B  
Selectieve bescherming      Nee  
Kortsluitvastheid (Icw)     10 kA
Stootspanningsvastheid      5 kA
Frequentie                  50 Hz  
Nevenapparaat mogelijk      Ja  
Beschermingsgraad (IP)      IP20  
Maat (conform DIN 43880)    1  
Breedte in module-eenheden  4  
Inbouwdiepte                69.5 mm
Kortstondigvertraagd type   Ja

Prijs: EUR 300,- ex BTW (incl korting en verzending binnen NL, naar BE 10 euro)
Kortingscode: TeslaMotorClubKorting
(code alleen te gebruiken voor dit artikel, niet voor het hele assortiment. 1 stuks per bestelling/klant met korting)
Link naar het artikel: Eaton aardlekschakelaar B-karakteristiek, 40A, 4pol, 30mA Laadpaal24

Disclaimer: Heb geen banden met de site, en krijg ook geen provisie ;-)

Ik heb er net 2 besteld. Via e-mail gevraagd om de BTW te verleggen voor een Belgisch bedrijf en geen probleem. Nogmaals dank Rrreutel.
 
Wellicht vind je medestanders, daar waar het over Public Charging Infrastructure gaat. :)
Uiteindelijk komt er natuurlijk ooit een SuC bij Utrecht, maar ik gok nu eerder op de A9 Amstelveen - Schiphol - Badhoevedorp A4 driehoek. Geen idee of daar geschikte horeca zit, buiten de Schiphol hotels.
 
Ik mis een SuC aan de west kant van het IJsselmeer. Ik woon zelf in Friesland. Naar Den Haag of Rotterdam en terug via de Afsluitdijk is niet in een keer te doen. Geen SuC mogelijkheid. Van der Valk Heerhugowaard of ergens rond Amsterdam zou voor mij gunstig zijn. Vanuit ZW Friesland is Zwolle ongunstig. Dat had voor mij beter Emmeloord kunnen zijn. Maar ergens tussen Utrecht en Amsterdam vergroot ook voor mij de mogelijkheden.
 
Van de duitse collega's over Urmond

Gute Neuigkeiten: hier gibt es ab Montag eine SuperCharger-Baustelle mit 8 Ladestellen
icon_e_smile.gif

file.php?id=5221.jpg
 
Een mooie aanbieding voor iedereen die nog een betaalbare type B aardlekschakelaar zoekt:

Ik vond webshop laadpaal24.nl bereid om onderstaande schakelaar aan te bieden met 10% korting voor TMC-ers voor een superscherpe prijs:

Specificaties:
Code:
Merk/type:                  [B]Eaton FI-40/4/003-B[/B] 
Aantal polen                4  
Nom. (meet)spanning         400 V
Nom. (meet)stroom           40 A
Nom. foutstroom             0.03 A
Montagewijze                DIN-rail (DRA)  
Type lekstroom              B  
Selectieve bescherming      Nee  
Kortsluitvastheid (Icw)     10 kA
Stootspanningsvastheid      5 kA
Frequentie                  50 Hz  
Nevenapparaat mogelijk      Ja  
Beschermingsgraad (IP)      IP20  
Maat (conform DIN 43880)    1  
Breedte in module-eenheden  4  
Inbouwdiepte                69.5 mm
Kortstondigvertraagd type   Ja

Prijs: EUR 300,- ex BTW (incl korting en verzending binnen NL, naar BE 10 euro)
Kortingscode: TeslaMotorClubKorting
(code alleen te gebruiken voor dit artikel, niet voor het hele assortiment. 1 stuks per bestelling/klant met korting)
Link naar het artikel: Eaton aardlekschakelaar B-karakteristiek, 40A, 4pol, 30mA Laadpaal24

Disclaimer: Heb geen banden met de site, en krijg ook geen provisie ;-)

Ik heb er net 2 besteld. Via e-mail gevraagd om de BTW te verleggen voor een Belgisch bedrijf en geen probleem. Nogmaals dank Rrreutel.

Graag gedaan, ik had de belangstelling wel wat groter ingeschat n.a.v. diverse reacties hier. In elk geval heb je er geen 20 of 40 in hoeven kopen tegen hogere prijs voor een groupbuy! :biggrin:

De kortingscode is tot eind september nog geldig, daarna vervalt hij!
 
Graag gedaan, ik had de belangstelling wel wat groter ingeschat n.a.v. diverse reacties hier. In elk geval heb je er geen 20 of 40 in hoeven kopen tegen hogere prijs voor een groupbuy! :biggrin:

De kortingscode is tot eind september nog geldig, daarna vervalt hij!

Ik heb gekozen vr de mobiele oplossing van JoeNe.
Schakelaar type B met kastje, en 2 stekkers rood 32A.
Ga heb enkel gebruiken samen met JB1.

Als leek is dit forum van onschatbare waarde.
 
Graag gedaan, ik had de belangstelling wel wat groter ingeschat n.a.v. diverse reacties hier. In elk geval heb je er geen 20 of 40 in hoeven kopen tegen hogere prijs voor een groupbuy! :biggrin:

De kortingscode is tot eind september nog geldig, daarna vervalt hij!

Bestelling van de 2 stuks is perfect verlopen en met verlegging van de BTW. Het enige wat nog zou kunnen mislopen is dat deze EATON type B geen CEBEC keurmerk heeft (wel een CE keurmerk en made in Germany). Als men daar bij de keuring van mijn installatie moeilijk over doet, duw ik er meteen een CEBEC gekeurde type A in die ik hier nog liggen heb.

Heb intussen ook een vriendelijke medewerker van Infrax (netbeheerder) over de vloer gehad en de verzwaring van 3x20A naar 3x50A is geen probleem. Hoef niets te veranderen aan mijn bestaande bekabeling, enkel de 2 type A verliesstroomschakelaars in mijn hoofdbord moeten aangepast van 40A naar 63A. Allemaal logisch. Kostprijs voor de verzwaring van de aansluiting is eenmalig 820,14 EUR + BTW.

Als alles binnen een paar weken achter de rug is, zal ik eens een volledig overzicht geven van de kost om in België tot een rood CEE32 stopcontact te komen.

- - - Updated - - -

Ik heb gekozen vr de mobiele oplossing van JoeNe.
Schakelaar type B met kastje, en 2 stekkers rood 32A.
Ga heb enkel gebruiken samen met JB1.

Heeft jouw Type B een CEBEC keurmerk, Filip? Staat er zo'n klein CEBEC logo'tje op?

Als leek is dit forum van onschatbare waarde.

Inderdaad, ik ben heel dankbaar aan alle forumleden die hulp en advies geven. Super groep mensen hier.

Zonder mensen zoals Dirk, die er meermaals op gewezen heeft dat Type B de enige verstandige keuze is, was ik meer dan waarschijnlijk naar een Type A gegaan. Mijns inziens faalt Tesla hier omdat ze aan elke klant open en duidelijk zouden moeten communiceren dat een Type B vereist is om elk risico uit te sluiten.

Ik heb hier een 4-jarig meisje rondlopen en wil zeker zijn dat er nooit een situatie kan ontstaan dat het mis gaat bij een defect aan een van de laders. Ik weet dat de kans op zoiets extreem klein is maar de afloop kan wel fataal zijn...
 
Vandaag mooi PV weer. Inkomende stroom is iets meer dan 6kW (32 panelen). Heb Tesla er nu aangehangen en vermogen teruggeklikt tot 7A afname. Dan is het ook rond 5 tot 6 kW.

In meterkast nu om de ruim 25 seconden een signaaltje (bij 11 kW gaat dat veel sneller natuurlijk) dus stroom van zon gaat nagenoeg helemaal nu rechtstreeks in de auto. Ik verheug mij op de mogelijkheid straks om zelf op te kunnen slaan. Wil daar ook best wat in investeren. Het gaat mij niet direct om de euro's die moeten worden uitgegeven of bespaard worden maar meer als een hobby en om als voorbeeld links en rechts te laten zien.


En ach, de meeste hobby's kosten geld toch :)
 
Vandaag mooi PV weer. Inkomende stroom is iets meer dan 6kW (32 panelen). Heb Tesla er nu aangehangen en vermogen teruggeklikt tot 7A afname. Dan is het ook rond 5 tot 6 kW.

In meterkast nu om de ruim 25 seconden een signaaltje (bij 11 kW gaat dat veel sneller natuurlijk) dus stroom van zon gaat nagenoeg helemaal nu rechtstreeks in de auto. Ik verheug mij op de mogelijkheid straks om zelf op te kunnen slaan. Wil daar ook best wat in investeren. Het gaat mij niet direct om de euro's die moeten worden uitgegeven of bespaard worden maar meer als een hobby en om als voorbeeld links en rechts te laten zien.


En ach, de meeste hobby's kosten geld toch :)

idd Hans! Ben bezig met 220 zonnepanelen en 40-50 kW accupakket (om te beginnen uiteraard, Accu's moeten voor grotere capaciteit stukken lager)...... Zeg hier intern dat het met name tbv kostenbesparing en milieu is... maar eerlijk? Gaat mij toch ook vooral om het leuke ervan.... beetje "spielerij", kijken of het 0% emissie gaat zijn.
 
idd Hans! Ben bezig met 220 zonnepanelen en 40-50 kW accupakket (om te beginnen uiteraard, Accu's moeten voor grotere capaciteit stukken lager)...... Zeg hier intern dat het met name tbv kostenbesparing en milieu is... maar eerlijk? Gaat mij toch ook vooral om het leuke ervan.... beetje "spielerij", kijken of het 0% emissie gaat zijn.

Als het af is bij je wil ik graag eens komen kijken, ook naar je EV vloot. (nemen we gelijk de glazen maar mee:) ok?