Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Zondagavond bij de SuC in Oosterhout ook maar max 370km/hr gezien, terwijl ik toch echt helemaal leeg was. Lijkt wel iets mis te zijn?
Zoals wel eerder geopperd, kunnen de accucellen nog niet koel genoeg zijn, als je vlak na het rijden naar de SuC gaat laden. Dat beperkt dan de laadstroom.

Lijkt me interessant om al dergelijke 'diep technische' informatie ook in het 17" scherm te kunnen zien. Misschien maar rustig wachten op de aangekondigde SDK of verdere API-specificaties.

(In mijn Audi A4 Quattro uit 2001 kon je dergelijke informatie al uitlezen in het piepkleine schermpje van de airco door het gelijktijdig indrukken van een paar knoppen.)
 
Zoals wel eerder geopperd, kunnen de accucellen nog niet koel genoeg zijn, als je vlak na het rijden naar de SuC gaat laden. Dat beperkt dan de laadstroom.

Lijkt me interessant om al dergelijke 'diep technische' informatie ook in het 17" scherm te kunnen zien. Misschien maar rustig wachten op de aangekondigde SDK of verdere API-specificaties.

(In mijn Audi A4 Quattro uit 2001 kon je dergelijke informatie al uitlezen in het piepkleine schermpje van de airco door het gelijktijdig indrukken van een paar knoppen.)

Ikhad 200 km aan een stuk geredfen afgelopen zondag, met een buiten temperatuur van 23 graden... direct naar de SuC gereden en aangesloten in Urmond. Zoals jullie hebben kunnen zien starte het laden aan 120kW... Denk dat het wel meevalt met die cel warmte...
 
Ikhad 200 km aan een stuk geredfen afgelopen zondag, met een buiten temperatuur van 23 graden... direct naar de SuC gereden en aangesloten in Urmond. Zoals jullie hebben kunnen zien starte het laden aan 120kW... Denk dat het wel meevalt met die cel warmte...
2 weken geleden deed ik dat stukje ook, waarvan 100 km gespeeld met een 911GT3RS. Vermogen werdt vrij snel gelimiteerd bij mij. Was dat bij jou ook Paul? Het laden wilde bij mij ook niet zo snel in Urmond.
 
2 weken geleden deed ik dat stukje ook, waarvan 100 km gespeeld met een 911GT3RS. Vermogen werdt vrij snel gelimiteerd bij mij. Was dat bij jou ook Paul? Het laden wilde bij mij ook niet zo snel in Urmond.
Dat had ik in Duitsland ook, na een stuk flink hard doorrijden kreeg ik na aankoppelen bij de Suc de melding systemen oververhit, koelvermogen beperkt, of iets dergelijks.
Ik begreep dat de airco beneden aan de auto nodig was en het laden ging ook niet razend snel.
 
Ikhad 200 km aan een stuk geredfen afgelopen zondag, met een buiten temperatuur van 23 graden... direct naar de SuC gereden en aangesloten in Urmond. Zoals jullie hebben kunnen zien starte het laden aan 120kW... Denk dat het wel meevalt met die cel warmte...

23 graden? Hey, daarvoor heb ik dat hele stuk niet gereisd. Het moet niet gekker worden in oktober in Nederland. Het is mooi genoeg geweest deze zomer; ik wil nu horen dat het er regent, stormt, koud is etc... Eerste sneeuwval is ook goed.. :wink:
 
Hoi, ik had in Duitsland dat mijn vermogen beperkt werd vanaf ongeveer 160km/u

Zondag nergens last van.

dat krijg je als je m wilt inruilen voor een D

- - - Updated - - -

Dat had ik in Duitsland ook, na een stuk flink hard doorrijden kreeg ik na aankoppelen bij de Suc de melding systemen oververhit, koelvermogen beperkt, of iets dergelijks.
Ik begreep dat de airco beneden aan de auto nodig was en het laden ging ook niet razend snel.

Heb ik ook gehad, enorm geblaas, en wielkast niet meer aan te raken van de hitte. Tesla gebeld, advies was airco aanlaten, auto niet op slot en de luchtvering op high. Iets in de auto mag 80 graden worden, begreep niet wat precies. Stond alleen aan een suc, kreeg het volle vermogen na een lange rit...
 
Vandaag even een kaar kilometer met 0km autonomie gereden! Veel stress, maar leerzaam: "Typical Range" is naar mijn smaak zeer betrouwbaar, maar vandaag, met die regen, wind en vertragingen door ongevallen, viel dat minder goed mee. Geen probleem, dacht ik, ik zal even gaan laden bij een IKEA waar ik langsrijd. Blijkt dat ding geen Mennekes-stekker te aanvaarden. Nog steeds geen probleem denk ik, vier kilometer verder in Ruisbroek is er een TOTAL-tankstation en TOTAL heeft vorige week met veel tamtam verklaard dat ze daar de eerste snelladers had geïnstalleerd, daar in Ruisbroek. Oeps, zegt men mij (ik had toen nog welgeteld 11km autonomie) ten eerste staat die lader in het TOTAL-station aan de overkant van de autosnelweg (dus gelieve 8km om te rijden) en ten tweede is die al een week buiten gebruik. Maw: we zeggen wel dat we landpalen installeren, want dat haalt dan het nieuws en dat is dan een gratis en politiek correcte reclame, maar hoe slechter onze echte service ter zake, hoe beter voor ons, als petroleumgigant. Onze EV-installatie is er gewoon voor PR-redenen, en ook al is die al meer dan een week stuk, who cares...

Gelukkig hebben we Internet in onze Tesla; ik heb daarmee een publiek (Mennekes) laadpunt gevonden 14 km verderop (met nog 11km autonomie), en ik heb inderdaad die laatste drie kilometer met een "Charge Now" bericht, in rode letters, moeten afleggen, nadat mijn officiële autonomie onder 0 was gezakt. Net toen ik parkeerde bij de laadpaal (aan zowat minus 3 km autonomie dus) zei de wagen mij dat ie airco/verwarming ging afzetten om energie te besparen. Gelukkig werkte de GPS nog steeds de laatste kilometers, anders had ik die laadpaal in het centrum van Halle nooit gevonden!

Laden aan 45 km/u, pff... Gelukkig belde een cliënt met een moeilijke vraag die mij bijna een uur met hem bezig hield, dus de tijd was goed besteed...

Anyway, beware! Een laadpaal kan dus ook een PR-stunt zijn :)
 
In Duitsland (was begin september) had ik eigenlijk alleen vol vermogen een kwartiertje oid na het laden bij de SuC. Weet niet zeker meer, kan ook na paar minuten zijn geweest. Heb die dag zo een 1500 km gemaakt denk ik. Afgelopen zondag vanuit huis vertrokken met 280 km, aangekomen in Urmond (190 km ongeveer) met 38 km over. Direct naar de SuC gereden.
 
Ik ben momenteel bij mijn vakantiehuisje aan het laden met de UMC. Is het normaal dat de groene lamp blijft knipperen en het dashbord in de auto aan blijft staan?
Als ik thuis laad aan mijn laadpaal is dit namelijk niet het geval, na enkele minuten gaat het groene licht uit.
 
Raar net nog even naar buiten gekeken en nog steeds een knipperend groen licht! Staat nu al ruim 2 uur te laden...
Is er een deur niet goed dicht? Anders alles afkoppelen, auto afsluiten en kijken of het licht vd auto wel uit gaat. Zo ja, opnieuw aankoppelen en kijken of het beter werkt. Als het niet helpt kun je de binnenverlichting ook handmatig uitdoen via je centrale display.
 
Raar net nog even naar buiten gekeken en nog steeds een knipperend groen licht! Staat nu al ruim 2 uur te laden...

Grappig. Dit had ik vandaag ook. Auto leek afgesloten, maar bleek achteraf niet afgesloten te zijn. Toen herinnerde ik mij dat ik de auto eerder al 'handmatig' had geopend met de keyfob, maar de keyfob zelf binnen gelaten. Naar verloop van tijd schuiven de deurhendels weer naar binnen en lijkt de auto verder afgesloten. Op het knipperende groene licht na dan. Een enkele druk op de keyfob deed de auto sluiten en het groene licht was ook binnen 1 een tiental seconden uit.

De spiegels ingeklapt en de deurhendles naar binnen wil dus niet zegen dat de auto afgesloten is.... :redface::crying: