You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Laadkabelwinkel verkoopt ze weer.
Dat ontgrendelen als er een laadkabel in zit werkte alleen als de keyfob ook in de buurt is.
Laadkabelwinkel verkoopt ze weer.
Ik heb ook zo'n soort apparaatje, maar sinds versie 6 werkt die nog wel om de laadklep te openen als 'ie dicht is, maar niet om hem te ontgrendelen als er al een kabel in zit....
Dan zou iedereen met een ding van 20 euro uw kabel van enkele honderden euro meenemen.
Dit werkt niet altijd. Als ik na een nacht laden bij de auto kom, moet ik eerst een portier openen voordat dubbelklikken op het dak werkt.
Inderdaad, zo is het bij mij ook!Volgens mij werkt het met de software als volgt:
Als je van tevoren via de app de verwarming hebt aangezet, zie je zodra de deurhendels naar buiten komen dat de groene leds (waar de stekker in de auto zit) gaan branden. Zonder dat de deuren open gedaan worden kan dan met een dubbelklik op het dak van de fob de laadkabel aan autozijde ontgrendeld worden.
Als je niet van tevoren verwarmt, gaan de groene leds niet branden. Dubbel klikken werkt dan nog niet; dat gaat pas als je een portier geopend hebt (de groene leds gaan dan dus ook branden).
Maw: de groene leds geven aan of je met een dubbelklik op de fob kunt ontgrendelen.:smile:
Beste slimme heren van het forum, ik heb sinds gisteren een probleem met mijn EV-Box. Bij het aansluiten loopt de amperage op naar 10/11 amps, dan hoor ik een klik in de box en valt de amperage terug naar 0. Dat herhaalt zich een paar keer om er vervolgens helemaal mee te stoppen. De auto laadt dan niet op.
Wat heb ik al geprobeerd:
Andere kabel
Ontkoppelen, auto even aan/uit, opnieuw aansluiten
Zachte en harde reset van de EV-Box back office
Zekering van de EV-Box in de meterkast even aan/uit
Niets heeft tot nu toe geholpen. Auto hangt nu aan de mobile charger van Tesla, maar dat gaat wat langzaam... Heeft iemand hier een suggestie?
Alvast bedankt!
Zou eens de auto op max 9 ampère kunnen zetten. Kijken of ie t dan wel blijft doen.
mijn "reguliere" electrieker zegt dat ik in staat ben om de hele straat plat te trekken met de piekstromen bij opstart van de transfo. automaat (C/D type).
Is er iemand die de weg van de Transfo setup niet genomen heeft, maar daarentegen er wel is in geslaagd om een 3x400V te krijgen, of te betalen, naar de verdeelcabine in de straat?
uw reguliere electrieker moet geen paniek zaaien.
je zal zeker een hoge rush-in stroom hebben, dus absoluut een D-curve kiezen.
Maar als het licht in de straat uitgaat; dan zal dat een andere oorzaak hebben. (stroom == op, bvb)
Uiteraard is de betere oplossing 3*400V (de transfo kost veel geld, zowel in aankoop als in gebruik), maar dat moet je met Eandis/Infrax nakijken.
Is er iemand die de weg van de Transfo setup niet genomen heeft, maar daarentegen er wel is in geslaagd om een 3x400V te krijgen, of te betalen, naar de verdeelcabine in de straat?
Hier hetzelfde probleem, 3x230v.
Bij Eandis kun je een verzwaring aanvragen. De procedure houdt in dat men eerst een onderzoek doet naar de haalbaarheid in jouw regio (duurt ongeveer 2 weken). Bij akkoord komt men dan... 18 weken later installeren.. De kostprijs - als ik het goed begrepen heb - komt neer op ongeveer € 900 voor de aansluiting en de aanpassing van de tellerkast. De eerste 100m vanaf de aftakking zijn gratis (bij mij ligt het gelukkig aan de overkant van de straat), vanaf meter 101 kost het € 15 per extra meter.